Terug

Weigeren om het defect product te repareren binnen de garantieperiode

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

M. O.

Naar: FNAC BELGIUM

14/09/2024

Geachte mevrouw/heer Op 15/02/2023 kocht ik een smartphone via uw webshop en betaalde ik er 340,69 EUR voor. Ongeveer 1 jaar na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de smartphone geeft geen meldingen van oproepen, berichten en andere apps (dit ligt niet aan de instellingen). De laatste maand, krijg ik een zwart scherm bij binnenkomende en uitgaande oproepen. De smartphone reageert ook heel traag. Op 21/08/2024 ben ik naar uw winkel gegaan met het verzoek het product onder garantie te laten repareren maar de winkelmedewerker verwees mij naar de webshop. Ik heb op dezelfde dag een bericht via de webshop verzonden om het probleem te melden. Op 27/08/2024 had ik nog altijd geen reactie gekregen. Ik heb dus een klacht ingediend. Maar daar is ook geen reactie op gekomen. Ik heb tweemaal contact gehad met de webshopmedewerkers. De eerste keer vroegen ze mij om geduld te hebben. Nadien wees men mij erop dat ik zelf de smartphone moet laten repareren. De smartphone valt nog onder garantie dus de herstelling moet door de verkoper worden uitgevoerd. Ik ben nogmaals naar een Fnac-winkel gegaan om een oplossing te zoeken. Daar hebben ze ontkend dat ik eerder contact heb gehad met de webshop (chats worden niet opgeslagen op de account). Daarbij weigerde men om mijn klacht te behandelen. De vraag zal aan de verantwoordelijke worden gesteld en ik zou gecontacteerd worden. Meer dan 1 week later, nog altijd geen reactie. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. Ik heb dus bijna 1 maand mijn smartphone niet kunnen gebruiken. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet Bijlagen: • Factuur • Berichten webshop

Berichten (8)

FNAC BELGIUM

Naar: M. O.

19/09/2024

u + * zoom:100% @font-face font-family:GilroyBold; font-weight:700 @font-face font-family:GilroyRegular; font-weight:400 @font-face font-family:GilroyLight; font-weight:400 @media screen and (min-width:451px) and (max-width:640px),screen and (min-device-width:451px) and (max-device-width:640px) .t_flnone float:none!important .t_w100p width:100%!important .t_flright float:right!important .t_w26p width:26%!important .t_flleft float:left!important .t_w118px width:118px!important .t_hauto height:auto!important .t_w74p width:74%!important .t_w90p width:90%!important .t_fz14px font-size:14px!important .t_pt20px padding-top:20px!important .t_pr25px padding-right:25px!important .t_pl25px padding-left:25px!important .t_pr45px padding-right:45px!important .t_pb20px padding-bottom:20px!important .t_pl45px padding-left:45px!important .t_lh24px line-height:24px!important .t_w57px width:57px!important .t_v display:block!important; font-size:inherit!important; max-height:none!important; max-width:none!important; overflow:visible!important .t_dnone display:none!important .t_gilroybold font-family:GilroyBold,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_gilroyregular font-family:GilroyRegular,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_gilroylight font-family:GilroyLight,Arial,Helvetica,sans-serif!important @media screen and (max-width:450px),screen and (max-device-width:450px) .m_flnone float:none!important .m_w100p width:100%!important .m_flright float:right!important .m_bgcf2f2f2 background-color:f2f2f2!important .m_w30p width:30%!important .m_flleft float:left!important .m_w93px width:93px!important .m_pt12px padding-top:12px!important .m_pb13px padding-bottom:13px!important .m_w70p width:70%!important .m_w95p width:95%!important .m_fz13px font-size:13px!important .m_pt20px padding-top:20px!important .m_pr20px padding-right:20px!important .m_pl20px padding-left:20px!important .m_lh18px line-height:18px!important .m_fz15px font-size:15px!important .m_pb20px padding-bottom:20px!important .m_w57px width:57px!important .m_v display:block!important; font-size:inherit!important; max-height:none!important; max-width:none!important; overflow:visible!important .m_dnone display:none!important .m_gilroybold font-family:GilroyBold,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_gilroyregular font-family:GilroyRegular,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_gilroylight font-family:GilroyLight,Arial,Helvetica,sans-serif!important @media (orientation:landscape) and (min-width:640px) .d_center float:none!important; margin:auto!important .d_left float:left!important .d_right float:right!important --. Raphael (Fnac) 19 sep 2024 10:25 CEST Beste MAJIDA,Bedankt voor jouw mail.Fnac.be is immers een Market Place platform waarop iedereen een account kan aanmaken en producten verkopen. Voor uw aankoop zijn wij als Fnac niet de verkoper en kunnen dit product niet terugnemen.Wij raden u aan om het product te laten herstellen via een lokale hersteldienst, als het hier gaat om een probleem die onder de garantie zou moeten vallen kan u offerte voor de herstelling doorsturen op uw bestelling zodat wij deze voor u kunnen terugbetalen aangezien het gebrek aan reactie vanuit de verkoper.Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking !Met vriendelijke groeten,Raphael Klachten 14 sep 2024 12:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Charter voor persoonsgegevens [51PPDK-L1X12]

M. O.

Naar: FNAC BELGIUM

19/09/2024

Beste Ik wens de koopovereenkomst te ontbinden en mijn geld terug te krijgen. Gelieve mij de adresgegevens waarnaar de smartphone verzonden moet worden te bezorgen en het termijn van terugbetaling mee te delen. Mvg Algemene Voorwaarden MarketPlace Fnac.be: "Indien de Verkoper het geschil tussen de Koper en de Verkoper niet binnen 8 werkdagen na ontvangst van de klacht heeft opgelost, behoudt FNAC DIRECT zich niettemin het recht voor om, na voorafgaande kennisgeving aan de Verkoper, het Product aan de Klant terug te betalen. Het bedrag van deze terugbetaling zal dan worden afgetrokken van de bedragen die door FNAC DIRECT aan de Verkoper moeten worden betaald voor de Producten die door de Verkoper via de Dienst worden verkocht. Afhankelijk van het geval zal het geschil aanleiding geven tot ofwel het opnieuw opsturen van het bestelde product ofwel de terugbetaling ervan..."

FNAC BELGIUM

Naar: M. O.

19/09/2024

u + * zoom:100% @font-face font-family:GilroyBold; font-weight:700 @font-face font-family:GilroyRegular; font-weight:400 @font-face font-family:GilroyLight; font-weight:400 @media screen and (min-width:451px) and (max-width:640px),screen and (min-device-width:451px) and (max-device-width:640px) .t_flnone float:none!important .t_w100p width:100%!important .t_flright float:right!important .t_w26p width:26%!important .t_flleft float:left!important .t_w118px width:118px!important .t_hauto height:auto!important .t_w74p width:74%!important .t_w90p width:90%!important .t_fz14px font-size:14px!important .t_pt20px padding-top:20px!important .t_pr25px padding-right:25px!important .t_pl25px padding-left:25px!important .t_pr45px padding-right:45px!important .t_pb20px padding-bottom:20px!important .t_pl45px padding-left:45px!important .t_lh24px line-height:24px!important .t_w57px width:57px!important .t_v display:block!important; font-size:inherit!important; max-height:none!important; max-width:none!important; overflow:visible!important .t_dnone display:none!important .t_gilroybold font-family:GilroyBold,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_gilroyregular font-family:GilroyRegular,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .t_gilroylight font-family:GilroyLight,Arial,Helvetica,sans-serif!important @media screen and (max-width:450px),screen and (max-device-width:450px) .m_flnone float:none!important .m_w100p width:100%!important .m_flright float:right!important .m_bgcf2f2f2 background-color:f2f2f2!important .m_w30p width:30%!important .m_flleft float:left!important .m_w93px width:93px!important .m_pt12px padding-top:12px!important .m_pb13px padding-bottom:13px!important .m_w70p width:70%!important .m_w95p width:95%!important .m_fz13px font-size:13px!important .m_pt20px padding-top:20px!important .m_pr20px padding-right:20px!important .m_pl20px padding-left:20px!important .m_lh18px line-height:18px!important .m_fz15px font-size:15px!important .m_pb20px padding-bottom:20px!important .m_w57px width:57px!important .m_v display:block!important; font-size:inherit!important; max-height:none!important; max-width:none!important; overflow:visible!important .m_dnone display:none!important .m_gilroybold font-family:GilroyBold,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_gilroyregular font-family:GilroyRegular,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_roboto font-family:Roboto,Arial,Helvetica,sans-serif!important .m_gilroylight font-family:GilroyLight,Arial,Helvetica,sans-serif!important @media (orientation:landscape) and (min-width:640px) .d_center float:none!important; margin:auto!important .d_left float:left!important .d_right float:right!important --. Raphael (Fnac) 19 sep 2024 15:24 CEST Beste,Bedankt voor uw mail.Onze excuses maar wij kunnen niet zomaar een terugbetaling uitvoeren voor een product dat de klant bijna 2 jaren in bezit heeft en gebruikt heeft.Wij gaan er alles voor doen zodat de klant toch kan genieten van een dienst na verkoop nu dat de verkoper niet meer actief is op ons platform en nemen de kosten voor de herstelling op ons naam als platform. Dit regelen wij dan zelf samen met de verkoper en de dienst die ons Market Place beheerd.Een klacht werd hiervoor deze morgen geopend bij ons dienst Market Place. Toch raden wij aan om zo veel mogelijk foto's van het probleem in kwestie door te geven en indien mogelijk een offerte aanvragen bij een lokale hersteldienst.Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking !Met vriendelijke groeten,Raphael Klachten 19 sep 2024 11:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Charter voor persoonsgegevens [51N4P2-1D1RP]

M. O.

Naar: FNAC BELGIUM

07/10/2024

Beste Ik begrijp dat u de verantwoordelijkheid op zich wilt nemen voor de service na verkoop, maar ik wil u graag herinneren aan de Algemene Voorwaarden van MarketPlace Fnac.be. Volgens deze voorwaarden heeft FNAC DIRECT het recht om, indien de verkoper het geschil niet binnen 8 werkdagen oplost, het product aan de klant terug te betalen. Aangezien de verkoper in dit geval niet meer actief is en het probleem niet (tijdig) is opgelost, verwacht ik dat FNAC DIRECT deze verantwoordelijkheid op zich neemt en een terugbetaling uitvoert. Het is niet aan mij om een offerte aan te vragen bij een lokale hersteldienst; het is de verantwoordelijkheid van FNAC DIRECT om het product te laten herstellen of een terugbetaling te verzorgen. Ik wil u nogmaals erop wijzen dat de herstelling van de smartphone nog binnen de garantieperiode valt. Volgens de wetgeving inzake consumentenbescherming is een verkoper verplicht om een defect product kosteloos te herstellen of te vervangen tijdens de garantieperiode. Het is niet verwonderlijk dat ik de smartphone de afgelopen maanden heb gebruikt, aangezien ik als koper het volledige gebruiksrecht heb. Ik hoop op een spoedige en correcte oplossing van dit probleem. Met vriendelijke groeten

FNAC BELGIUM

Naar: M. O.

08/10/2024

Raphael (Fnac) 8 okt 2024 08:45 CEST Beste, Bedankt voor uw mail. Zonder reactie vanuit de verkoper, nemen wij als platform dit geval over. Mogen wij u vragen om ons foto's of video's door te sturen die het probleem aantonen ? Wij sturen deze voor u dan door naar de verantwoordelijke van ons dienst Market Place die de beslissing kan nemen om deze bestelling terug te betalen of u een oplossing geven waarmee u gebruik kan maken van uw garantie. Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking ! Met vriendelijke groeten, Raphael Klachten 7 okt 2024 11:15 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Charter voor persoonsgegevens [39EEV0-KY02K]

M. O.

Naar: FNAC BELGIUM

09/10/2024

Beste Dank u wel voor het snel reageren. Wanneer er een inkomende oproep is, verschijnt er een zwart scherm, waardoor ik niet in staat ben om op de oproep te reageren. Het scherm blokkeert volledig, en verdere interactie is niet mogelijk. Daarnaast is er een achtergrondgeluid dat optreedt tijdens het bellen. Dit geluid stopt na enkele seconden, maar herhaalt zich vervolgens weer. Het lijkt erop dat deze problemen onregelmatig optreden. Ter verduidelijking heb ik een video van het achtergrondgeluid opgenomen. Ik kan via dit kanaal de video niet uploaden maar ik heb dit bericht, inclusief de video naar: customer-service@be.fnac.com gestuurd. Met vriendelijke groeten Majida Ouassak

M. O.

Naar: FNAC BELGIUM

09/10/2024

In navolging van mijn vorig bericht. Mijn berichten zijn blijkbaar geblokkeerd dus de e-mail is niet verzonden. Ik heb de video omtrent het probleem via mijn account op de Market Place opgeladen. Zie bijlage aub.

FNAC BELGIUM

Naar: M. O.

14/10/2024

Nawal (Fnac) 14 okt 2024 10:36 CEST Beste, We danken u voor uw mail. We sturen uw vraag door naar de betrokken dienst. Deze zorgt voor de nodige opvolging. Met vriendelijke groeten, Nawal Klachten 9 okt 2024 12:00 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Charter voor persoonsgegevens [X50EK7-PJX5G]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform