Terug

Weigeren garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. O.

Naar: KREFEL

03/08/2023

Beste, op 1 juli 2022 kochten we in Krefel Sint-Joris-Winge een Samsung G.Zflip 3. Reeds na enkele maanden vertoonden deze schermstoringen bij het openklappen. Er werd geadviseerd hem eens uit en aan te zetten. Tot op 28/05/2023 na het openklappen het scherm niet meer oplicht. Dit werd op 28/05/2023 aan Krefel doorgegeven. Op 05/06/2023 lieten ze weten dat het onder val of stootschade viel en de garantie niet van toepassing is. We zouden 459 euro moeten betalen voor herstelling. De bewijzen die zij hiervoor hanteren zijn foto's van de buitenzijde. Krefel beloofde via een chip het bewijs te kunnen leveren dat de oorzaak val of stootschade is, maar bij opvraging van bewijsmaterialen kunnen ze enkel foto's van de buitenzijde geven, welke gebruikssporen bevat. Op 13/06 heb ik Krefel meegedeeld hiermee niet akkoord te zijn. Op 27/06 heb ik een gesprek gehad met de district manager en winkelverantwoordelijke die me beide beloofden het nodige bewijsmateriaal te leveren. Op 06/07 heb ik opnieuw contact genomen met Krefel met de vraag naar het bewijsmateriaal. Buiten foto's van de buitenzijde konden ze geen bewijzen leveren en was de winkelverantwoordelijke noch de district manager bereikbaar om me verder te helpen. Men weigerde me verder in contact te kunnen brengen met deze personen. Op 07/07 heb ik zowel bij krefel persoonlijk, als via de klantendienst een ingebrekestelling verzonden. Ook hier zonder enig gehoor.Ik wens beroep te kunnen doen op de garantie om het toestel te laten repareren.

Berichten (6)

KREFEL

Naar: J. O.

07/08/2023

Beste Joris,Bedankt van je mail.Om jouw dossier te kunnen behandelen had ik graag het aankoopticket (14 cijfers) alsook het herstellingsnummer (14 cijfers) willen ontvangen.Helaas kan ik bijgevoegde bestanden niet openen en kan ik niet onmiddellijk een dossier terugvinden.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcpyCk:ref

KREFEL

Naar: J. O.

07/08/2023

Beste Joris,Bedankt van je mail.Om jouw dossier te kunnen behandelen had ik graag het aankoopticket (14 cijfers) alsook het herstellingsnummer (14 cijfers) willen ontvangen.Helaas kan ik bijgevoegde bestanden niet openen en kan ik niet onmiddellijk een dossier terugvinden.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcpyCk:ref

J. O.

Naar: KREFEL

18/08/2023

BesteIn bijlage het aankoopbewijs en herstellingsnummer.Met vriendelijke groeten

J. O.

Naar: KREFEL

18/08/2023

BesteIn bijlage het aankoopbewijs en herstellingsnummer.Met vriendelijke groeten

KREFEL

Naar: J. O.

18/08/2023

Beste mijnheer, mevrouw LaenensHet spijt me dat deze situatie jou zo een gevoel geeft. Dit zijn niet de waarden waar Krëfel voorstaat. We doen steeds het nodige om onze klanten zo goed mogelijk verder te helpen. Helaas kunnen wij in sommige situaties niet tussenkomen.Onderstaande foto's en werkrapport werd ons bezorgd door de technieker van het erkend herstelcenter van Samsung.Deze heeft jammer genoeg vastgesteld dat het scherm diende vervangen te worden nav een val of stoot schade. Het is niet dat wij Krëfel of het herstelcenter van het merk een garantie zomaar weigeren, indien ze vaststellen dat het defect een gebruikersfout is (waterschade, val of stootschade) komt de fabrieksgarantie hier niet in tussen.Het spijt mij dat wij geen gunstig gevolg kunnen geven aan jouw vraag.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcsTfc:ref

KREFEL

Naar: J. O.

18/08/2023

Beste mijnheer, mevrouw LaenensHet spijt me dat deze situatie jou zo een gevoel geeft. Dit zijn niet de waarden waar Krëfel voorstaat. We doen steeds het nodige om onze klanten zo goed mogelijk verder te helpen. Helaas kunnen wij in sommige situaties niet tussenkomen.Onderstaande foto's en werkrapport werd ons bezorgd door de technieker van het erkend herstelcenter van Samsung.Deze heeft jammer genoeg vastgesteld dat het scherm diende vervangen te worden nav een val of stoot schade. Het is niet dat wij Krëfel of het herstelcenter van het merk een garantie zomaar weigeren, indien ze vaststellen dat het defect een gebruikersfout is (waterschade, val of stootschade) komt de fabrieksgarantie hier niet in tussen.Het spijt mij dat wij geen gunstig gevolg kunnen geven aan jouw vraag.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcsTfc:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform