Terug

Weigeren cash te betalen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. I.

Naar: IKEA BELGIUM

18/08/2020

Beste,Ik was op 11 augustus in jullie winkel in Wilrijk. Na enige tijd daar rond te lopen, hoorde ik afroepen dat er enkel met bankkaarten betaald kon worden en ook aan alle kassa’s hingen bordjes met er enkel met betaalkaarten betaald kon worden. Ik begrijp de maatregel en tracht zelf zoveel mogelijk contactloos te bestellen, maar om persoonlijke redenen wou ik toen cash betalen. Ik heb dit aan twee medewerkers gevraagd, maar dit was absoluut niet mogelijk. Jullie mogen dit wettelijk niet verbieden. Het blijft een toegestaan betaalmiddel. Ik vind dit dan ook compleet ongehoord voor zo’n grote winkelketen en klantvriendelijkheid is hierdoor beneden alle peil!Bovendien was er een medewerkster in de markthal op een computer iets aan het opzoeken en had ze haar mondmasker afgezet. Toen ik haar iets ging vragen, zette ze het wel direct terug op, maar het zou niet mogen dat ze dit in het openbaar even afzet, want bij de klanten is dit ook niet toegestaan. Bovendien word ik voor het indienen van een klacht op jullie website verplicht om aan te vinken dat jullie mijn persoonlijke gegevens mogen verwerken, terwijl ik daar niet mee akkoord ben. Jullie geven mij geen vrije keuze.

Berichten (3)

I. I.

Naar: IKEA BELGIUM

07/09/2020

Geachte IKEA Belgium,Ik mocht nog geen volledige reactie ontvangen op bovenstaande klacht. Alvast dank om het nodige te willen doen.Met vriendelijke groeten,

IKEA BELGIUM

Naar: I. I.

03/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

I. I.

Naar: IKEA BELGIUM

04/10/2020

Geachte Ikea Belgium,Op zich vind ik het maar een flauw antwoord dat jullie op deze klacht bieden.Temeer omdat het wettelijk niet toegestaan is dat cash geld geweigerd mag worden. Maar zoals in de berichtgeving onlangs wederom gelezen te hebben, zet Ikea wel vaker mensen en leveranciers onder druk om dingen te doen die niet koosjer zijn.Bovendien negeren jullie het feit dat iemand van jullie personeel in de winkel zelf haar mondmasker had afgezet.Ik kan alleen maar hopen dat Ikea zich vanaf heden meer aan de wetgevingen houdt en dat cash betalen weer toegestaan is. In elk geval, heeft dit incident een invloed gehad op mijn perceptie naar Ikea toe.Mvg,Inge


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform