Terug

weigerd terug betalen vliegtickets

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: Europ Assistance Belgium

26/05/2020

dit is mijn schrijven naar europ assistance Beste,Wij hebben via Brussels airline voor 2 personen vliegtickets besteld en betaald met annuleringsverzekering met vertrek op 27/06/2020 en terug komst op 04/07/2020Dit zoals elk jaar doen ik mee aan officiële bowlingtornooi voor veteranen vanaf en daar doen zeker 1500 spelers aan mee uit verschillende landen.Dit jaar was het BerlijnIn Duitsland werd beslist om dit tornooi af te schaffen door covid 19 wegens veiligheid en risico groep.En wordt verzet naar Berlijn 2021 zelfde periode Bij brussels airline willen zij de tickets omboeken maar tot 31/04/2021Deze tornooien worden altijd georganiseerd eind Juni begin Juli.Ik heb met de dienst terugbetaling gebeld, maar zij weigeren de terugbetaling zie bijlage, daarom dat ik nu aan jullie aanspreekIk ga niet akkoord dat de terug betaling vliegtuigkosten met Brussels airline geweigerd word omdat covid 19 enz niet in de lijst staat.Wij hadden ook liever kunnen opstappen op het vliegtuig Het is de tweede maal dat we vliegticket kopen en nu met verzekering en dan komen we dit tegen. We spreken over een bedrag van 369,88€ verzekering 29,50 inbegrepen = airline 340,38€ waarvan Brussels airline bepaalde taksen terug betalen , en ik ga er van uit dat jullie uit ervaring weten welkeIk schat dat we over een kost van 300€ praten ?Graag positief antwoord aubMet vriendelijke groeten,Dit is hun 1e antwoord,Ref.: 07331936 / EABGA - 2020 Brussel, 13/05/2020Contact : Fabrice MogenetTel.: 02 541.90.41Fax : 02 533.77.76Mail : claims@europ-assistance.beBetreft: annulatiekostenGeachte,Gevolggevend aan uw bericht van 13 mei 2020, informeren wij u dat de annulatiekosten enkeldoor onze diensten worden vergoed op voorwaarde dat de reden van annulatie gewaarborgd isdoor de Algemene Voorwaarden van uw annulatiecontract.Wij informeren u dat uw reden voor annulatie (COVID19) geen gewaarborgde en gedektegebeurtenis is in de Algemene Voorwaarden van het onderschreven annulatiecontract.Epidemieën en pandemieën evenals de lockdown van een land of van gebieden die eruitvoortvloeit of een inreisverbod uitgevaardigd door de plaatselijke overheden, zijn geen gedektegebeurtenis van uw reisannuleringsverzekering.Teneinde een terugbetaling van de gemaakte kosten te bekomen, verzoeken wij u vriendelijk omdeze site te bezoeken : https://www.brusselsairlines.com/nl-be/misc/AlertMessageDetail.aspxTot onze spijt moeten wij u dan ook meedelen dat wij geen gunstig gevolg kunnen geven aan uwverzoek tot tussenkomst. Wenst u hieromtrent verzet aan te tekenen, dan kan u zich tot onzeklachtendienst wenden, op het adres complaints@europ-assistance.be.Wij blijven steeds tot uw dienst voor bijkomende inlichtingen.Met vriendelijke groeten,Service Claims TravelEn deze 2e is van Complaints Officer of klachtendienst bij europ assistanceBeste heer PaulusWij hebben uw bericht goed ontvangen en geven graag toelichting.Wij begrijpen dat u uw vlucht met Brussels Airlines met vertrek op 27/06 naar Berlijn annuleerde omdat het toernooi waar u van plan was aan deel te nemen, werd afgelast.Onze algemene voorwaarden vermelden 19 welomschreven gedekte gebeurtenissen. De gebeurtenis die aanleiding gaf tot annulatie, is echter geen gedekte gebeurtenis.Bijgevolg bevestigen wij het schrijven van 13/05 van onze dienst Claims Handling dat Europ Assistance niet kan tussenkomen in de annulatiekosten.Indien u zelf de vlucht reeds annuleerde bij Brussels Airlines, kan de luchtvaartmaatschappij inderdaad enkel de luchthaventaksen terugbetalen.Wanneer Brussels Airlines zelf de vlucht zou cancelen, biedt de maatschappij een voucher aan voor een reis op een latere datum. Indien u dit aanbod afwijst, hebt u recht op de volledige terugbetaling van uw ticket door Brussels Airlines.Met vriendelijke groeten Dirk PatoorComplaints OfficerEurop Assistance BelgiumA: Boulevard du Triomphe 172| 1160 Bruxelles Triomflaan 172| 1160 BrusselE: complaints@europ-assistance.beT: +32 2 533 75 75

Berichten (3)

Europ Assistance Belgium

Naar: L. P.

28/05/2020

DATA NOT AVAILABLE

L. P.

Naar: Europ Assistance Belgium

28/05/2020

Beste,Wij hebben de vliegtuigtickets moeten annuleren omdat het bowling Tornooi door COVID 19 WERDSTOP GEZET en de schuldige is + en overmacht Daarom we vragen om toch jullie besissing te herzien.Dank bij voorbaatmet vriendelijke groeten,luc Paulus

Europ Assistance Belgium

Naar: L. P.

02/06/2020

Geachte heer Paulus,Beste test-aankoop,Uw mail genoot onze beste aandacht.Wij bevestigen geen gunstig gevolg te kunnen geven aan uw aanvraag tot tussenkomst en verwijzen hiervoor nogmaals naar de algemene voorwaarden van de Annuleringsverzekering Brussels Airlines die u samen met uw vliegticket onderschreef, en meer precies naarpunt 1.1.b-Gedekte gebeurtenissen, die in detail de gebeurtenissen beschrijft die door het contract gedekt zijn.Zoals u kan lezen maakt de aangehaalde reden(annulatie van een bowlingtornooi door Covid 19) geen deel uit van de gedekte gebeurtenissen.Wij wensen u goede ontvangst van dit schrijven, en verblijven,Met beleefde groeten,Marie-Annick DimiauxComplaints OfficerEurop Assistance BelgiumA:Boulevard du Triomphe 1721160Bruxelles Triomflaan 1721160BrusselE:complaints@europ-assistance.beT:32 2 541 90 48 disclamerEAB


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform