Terug

Wat is de definitie van een klant bij Fluvius?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: FLUVIUS

07/02/2024

Geachte,Eind juli kregen wij berichten voor het vervangen van onze analoge elektr en water meter naar een digitale. Hierin werd slechts een heel beperkt aantal data voorgesteld.De vastgelegde datum paste in laatste instantie niet vanwege plotse hospitalisatie van ons dochtertje. De afspraak via de site verplaatsen lukte niet meer. 3x telefonisch contact opgenomen waarin men ons vertelde geen probleem, we komen toch en zullen vaststellen dat u niet thuis bent.3 weken later, midden oktober, ontvingen we een aangetekend schrijven in, voor ons aanvoelende zeer agressieve en drijgende toon : We weigerden de toegang tot de woning en zouden niet zijn ingegaan op de uitnodigingen. Voorstel van laatste kans : 1 vastgelegde datum 14/11 ofwel rechtzaak...Via de Fluvius site gereageerd dat dit pertinente leugens zijn, maar geen enkele reactie hierop gekregen.De datum 14/11 paste niet vanwege verblijf in Azië omwille van professionele redenen. Telefonisch contact opgenomen en te horen gekregen dat deze ene datum écht wel het enige is wat kan, we moeten maar de huissleutel aan een buur geven of rechtzaak tegemoet kijken.Niet annuleerbaar vliegticket LH1007 twv 1485.09 Euro zou ik moeten opzeggen.Op 12/12, dit is 7 weken na de melding van de klacht via de site komt er plots een reactie : ondertussen werd de meter vervangen en is uw dossier afgesloten.1° Fluvius geeft aan dat ze antwoorden binnen de 5 dagen, maar het duurt 7 weken.2° als ik hierop 16/12 reageer krijg ik het bericht dat ook dit ticket werd afgesloten omdat termijn van 4 weken voor reactie werd overschreden. Op 20/12 heb ik de klacht 1000267905 hierover aangemaakt via de Fluvius website. Hoewel Fluvius stelt dat klachten binnen 14 dagen worden beantwoord, heb ik vanwege uitblijven antwoord op 14/01 nogmaals via de site een klacht aangemaakt met de melding dat we geen antwoord hebben ontvangen - deze keer in dezelfde stijl als de ontvangen brief.Op 7/02 kreeg ik een antwoord dat mijn zonnepanelen van sept 2008 dateren en de meter nov 2024 werd geïnstalleerd dus dat het dossier hiermee afgesloten is.Over de arrogantie, onrealistische termijnen, valse beschuldigingen, dreigementen en hierdoor potentiëel torenhoge kosten wordt niets gezegd.Op de Fluvius website staat nochtans te lezen dat bij een klacht er samen naar een oplossing wordt gewerkt.Wat is de definitie van een klant bij Fluvius?Technisch : direct na de installatie heb ik op de beschikbare tools gekeken wat men met een digitale meter kan. Om verbruik te kunnen opvolgen stelt Ecopower de app EnergieID voor. Hiervoor moet op de Fluvius site het een en ander aangevraagd worden, oa het vrijgeven van piekverbruik. Hoewel ik dit reeds meermaals deed, en ook via een formulier extra de vraag gesteld hebt, worden de waarden niet getoond of doorgegeven. De data wordt met een vertraging van 2 dagen doorgegeven...Welk voordeel heeft de digitale meter? Hierop heeft Fluvius mij geen antwoord kunnen geven. De meterstand zou digitaal worden doorgegeven - dat deed ik al vele jaren via de site of later de app.Als ingenieur en verzot op technologie, een zware ontgoocheling... U mag van mij alles komen terug halen en in originele staat herstellen.Graag, zoals op uw site vermeld, binnen redelijke termijn uw antwoord en billijk voorstel.Kurt Debbaut.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform