Terug

Wasmachine onder Krefel verlengde garantie raakt niet hersteld.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. D.

Naar: KREFEL

07/08/2023

Deze keer probeer ik via deze weg mijn probleem aan te kaarten met Krefel.Op 22/06/2023 open ik bij Krefel een herstelaanvraag voor mijn Samsung wasdroogcombinatie met serienummer 0T2J5ADK900034R, deze beschikt nog over verlengde garantie tot oktober 2023.Het probleem is dat de machine geen enkel programma afmaakt maar bij de 2de spoeling blijft hangen en continu water blijft nemen en afvoeren.Ook als je het centrifugeprogramma neemt (wat dus geen water nodig heeft) valt het programma onderweg stil en begint spontaan van vooraf aan.Dit gaat zo door tot in de eeuwigheid tot je de machine met de hand afzet, het is duidelijk dat er iets niet juist gaat met de machine.Er is geen enkele foutmelding op de machine zelf.Op 06/07/2023 is er een eerste keer een technieker langs gekomen van CE Repair (die in opdracht van Samsung werken).Deze heeft een moederbord en de motorstuureenheid vervangen en de machine weer gemonteerd. Helaas bleek na vervanging dat de machine helemaal niets meer deed.De technieker heeft dit doorgegeven en al snel kreeg ik een volgende afspraak op 14/07/2023.Op 14/07/2023 heeft een andere technieker dan de gehele kabelboom vervangen en de kabelboom vervangen. Na montage leek de machine op het eerste zicht weer te reageren.De technieker is dan vertrokken en heeft het dossier afgesloten aangezien de diagnosetool geen fout kon vinden, hoewel dit ook voor het vervangen van de kabelboom niethet geval was. Ik kan begrijpen dat de technieker niet kan wachten op een volledige wascyclus maar men kon gerust wachten met afsluiten tot ik enkele dagen later feedbackkon bezorgen.Later die dag steek ik dan een was om spijtig genoeg te moeten vaststellen dat ik weer bij mijn origineel probleem uitkom.Het eerste bezoek heeft de machine dus minder functioneel gemaakt, het tweede bezoek heeft het dus terug in de toestand van voor de eerste interventie gebracht.Ik heb dan op 15/07/2023 opnieuw contact opgenomen met Krefel en de situatie uitgelegd. Ik heb toen gevraagd om de economische restwaarde van de machine uit te betalenzodat ik bij Krefel een nieuwe machine zou kunnen bestellen.Men zou mijn vraag doorsturen naar de dienst Garantie en mij ten laatste 48u later contacteren via mail of telefoon voor het vervolg.Aangezien ik niets meer gehoord had heb ik dan zelf opnieuw contact opgenomen op 18/07/2023 met de klantendienst.Daar is mij verteld dat de aanvraag tot uitbetaling is geweigerd. Allemaaal prima voor mij maar men mocht mij dit wel eens laten weten.Op dit moment zit ik dus nog altijd met een kapotte machine terwijl de herstelaanvraag wel al gesloten is door de hersteller.Dus moest het hele proces opnieuw gestart worden met een nieuwe herstelaanvraag naar Samsung toe.Dit gesprek met de klantendienst was redelijk onbeschoft op de koop toe, dat je weken zonder wasmachine zit is blijkbaar normaal en vragen achter een tijdelijkevervangmachine werd zeer abrubt afgebroken. Ik vind dit nochtans geen abnormale vraag.Ik heb daarop dan een Google review geschreven, daarop had Krefel mij gevraagd om via de website contact op te nemen.Daarmee heb ik gewacht tot het derde bezoek achter de rug was, wie weet zou er nog een mirakel gebeuren.Dus op 27/07/2023 is men een derde maal langsgekomen, andermaal een andere technieker.Deze heeft nog een moederbord vervangen aan de voorkant en het volledige bedieningspaneel.De machine werd weer gemonteerd met als resultaat, geen verbetering.Deze keer was de technieker getuige van het niet werken van de machine.Dit probleem had hij ook nog nooit tegengekomen en dus is men van plan van de gehele trommel en lagers te vervangen (op goede hoop want ze weten het zelf niet meer).Op dezelfde dag heb ik dan men feedback laten gewaar worden via de website van Krefel en werd er een case met numme 00594874 geopend.Daarin doe ik nogmaals het hele verhaal en stel ik nogmaals mijn vraag om de economische restwaarde uit te betalen.Op dezelfde dag nog krijg ik via mail een antwoord dat men mijn vraag heeft doorgestuurd naar de desbetreffende dienst en men het nodige zal doen.Tot op heden is er nog geen antwoord gekomen en ik verwacht er ook geen meer.Vandaag was ook de 4de afspraak gepland voor de vervanging van de trommel en lagers. Deze werd vandaag pas afgebeld wegens geen onderdelen beschikbaar en voorlopigverplaatst naar 16/08/2023, dus de vierde dag verlof is nog eens verloren ook en ik mag nog een vijfde voorzien.We zijn dus ondertussen ruim anderhalve maand verder, geen enkele verbetering in zicht.Men is ondertussen al 3x langsgekomen, evenveel facturen later (die ruim de economische waarde van de machine overschrijden), de volgende poging tot herstel alleen alis duurder dan de restwaarde en 5 verloren verlofdag verder.Ik begin stilaan te vermoeden dat men dit zo lang wil laten aanslepen dat je uit pure miserie en om van het rondrijden met wasmanden af te zijn, gewoon elders een machinegaat aankopen.Dit is trouwens op geen enkele manier kritiek op CE Repair wiens techniekers steeds correct en volgens afspraak (op de laaste na dan, buiten hun schuld) hun werk hebben gedaan.Dus nu nogmaals mijn vraag maar dan via deze weg.Kan Krefel nu eens nadenken om de economische restwaarde via een voucher uit te keren, dan staat hier de volgende dag nog een nieuwe machine aangekocht via Krefel.Bedankt

Berichten (8)

KREFEL

Naar: G. D.

09/08/2023

Beste Gunther,Bedankt van je mail.Ik begrijp dat je misnoegd bent in de opvolging van jouw dossier en dat jouw was-droogautomaat Samsung tot op heden nog niet optimaal werkt. Dit is niet de service die je verdient als klant en wil met alvast verontschuldigen voor de vervelende situatie die onvoorzien langer aansleept dan normaal.Ik ga mij informeren bij de desbetreffende hersteldienst alsook bij onze collega's van de dienst Garantie voor een gepaste oplossing zodat we dit euvel snel in orde kunnen brengen.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcqvpR:ref

KREFEL

Naar: G. D.

09/08/2023

Beste Gunther,Bedankt van je mail.Ik begrijp dat je misnoegd bent in de opvolging van jouw dossier en dat jouw was-droogautomaat Samsung tot op heden nog niet optimaal werkt. Dit is niet de service die je verdient als klant en wil met alvast verontschuldigen voor de vervelende situatie die onvoorzien langer aansleept dan normaal.Ik ga mij informeren bij de desbetreffende hersteldienst alsook bij onze collega's van de dienst Garantie voor een gepaste oplossing zodat we dit euvel snel in orde kunnen brengen.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcqvpR:ref

G. D.

Naar: KREFEL

11/08/2023

Beste,Heeft u hier al enige feedback over?Zowel na mijn telefonisch contact op 15/07/2023 en contact via de website op 27/07/2023 met casenummer 00594874 werd beloofd van mij te contacteren maar in beide gevallen ben ik nog altijd aan het wachten. Mijn telefoonnummer/mailadres zijn nochtans gekend.Met vriendelijke groetenGunther Dewit

G. D.

Naar: KREFEL

11/08/2023

Beste,Heeft u hier al enige feedback over?Zowel na mijn telefonisch contact op 15/07/2023 en contact via de website op 27/07/2023 met casenummer 00594874 werd beloofd van mij te contacteren maar in beide gevallen ben ik nog altijd aan het wachten. Mijn telefoonnummer/mailadres zijn nochtans gekend.Met vriendelijke groetenGunther Dewit

G. D.

Naar: KREFEL

16/08/2023

Beste,Vandaag is men dus de gehele buitenkuip en lagers vervangen. Twee technici zijn hier ruim 3u aan bezig geweest.Dit heeft het probleem nog altijd niet opgelost (aantoonbaar). Niet enkel is dit niet correct naar jullie klant toe maar dit is ook nog eens economisch gezien totaal onlogisch. De interventies zijn al duurder geweest dan dat de nieuwprijs van deze machine ooit geweest is.Ondertussen heeft men dus alle electronica en alle kabels en kuip + lagers vervangen.Bijna 8 weken verder zonder oplossing.Jullie beloofden telefonisch een oplossing op 15/07/2023Jullie beloofden een oplossing via mail case 00594874 van 27/07/2023Jullie beloofden hierboven een oplossing 09/08/2023Ik heb nog geen oplossing verkregen, noch ben ik ooit gecontacteerd geweest.

G. D.

Naar: KREFEL

16/08/2023

Beste,Vandaag is men dus de gehele buitenkuip en lagers vervangen. Twee technici zijn hier ruim 3u aan bezig geweest.Dit heeft het probleem nog altijd niet opgelost (aantoonbaar). Niet enkel is dit niet correct naar jullie klant toe maar dit is ook nog eens economisch gezien totaal onlogisch. De interventies zijn al duurder geweest dan dat de nieuwprijs van deze machine ooit geweest is.Ondertussen heeft men dus alle electronica en alle kabels en kuip + lagers vervangen.Bijna 8 weken verder zonder oplossing.Jullie beloofden telefonisch een oplossing op 15/07/2023Jullie beloofden een oplossing via mail case 00594874 van 27/07/2023Jullie beloofden hierboven een oplossing 09/08/2023Ik heb nog geen oplossing verkregen, noch ben ik ooit gecontacteerd geweest.

KREFEL

Naar: G. D.

17/08/2023

Beste Gunther,Wij hebben je mail goed ontvangen.De hersteldienst CE-repair is gisteren 16/08 bij jou langsgeweest.Teneinde je verder te kunnen helpen, winnen we informatie voor je in bij de betreffende dienst.Zodra wij meer informatie ontvangen, brengen wij je op de hoogte.Gelieve ons reeds te verontschuldigen voor de opgelopen ongemakken en ongenoegen, veroorzaakt geheel buiten onze wil om.SandraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen ref:_00D5I3dQ0g._5005IcsFwA:ref

KREFEL

Naar: G. D.

17/08/2023

Beste Gunther,Wij hebben je mail goed ontvangen.De hersteldienst CE-repair is gisteren 16/08 bij jou langsgeweest.Teneinde je verder te kunnen helpen, winnen we informatie voor je in bij de betreffende dienst.Zodra wij meer informatie ontvangen, brengen wij je op de hoogte.Gelieve ons reeds te verontschuldigen voor de opgelopen ongemakken en ongenoegen, veroorzaakt geheel buiten onze wil om.SandraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen ref:_00D5I3dQ0g._5005IcsFwA:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform