Terug

Warmtepomp VAILLANT herstelling kosten + lange wachttijd herstelling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. T.

Naar: VAILLANT

12/03/2023

Beste, Wij hebben een warmtepomp van Vaillant laten plaatsen in onze nieuwbouwwoning in november 2016. Sedert september 2022 ervaren wij hier problemen mee. In december 2022 zaten wij zonder vloerverwarming en zonder warm water. Er bleek een klep kapot. Deze kosten hebben we op ons genomen.Recent hebben we opnieuw problemen met onze warmtepomp. De pomp werkt niet meer omwille van foutmelding F732 (compressortemperatuur te hoog). Onze installateur heeft bevestigd dat er inderdaad een probleem is met onze condensor en dat dit niet normaal is voor een warmtepomp die slechts 6 jaar oud is. Onze installateur wist ons te melden dat er een interventie bij VAILLANT is gepland en dat er door Vaillant bevestigd is dat er geen kosten voor deze interventie zullen worden aangerekend aangezien het hier gaat over een productfout. Een warmtepomp is een aanzienlijke investering en het spreekt voor zich dat de levensduur van een dergelijk product ontzettend belangrijk is. Via dit bericht willen we uitdrukkelijk melden dat onze installateur ook reeds 2 maal een interventie heeft moeten doen omwille van deze fout met name het bijvullen van koelvloeistof en het voorbereiden van de interventie van Vaillant. De kosten die deze interventies met zich meebrengen zijn erg hoog. Wij gaan er dan ook van uit dat - gezien het hier een productfout betreft - dat deze kosten niet aan ons zullen worden doorgerekend maar dat deze voor rekening van Vaillant zijn. Afgezien van het kostenverhaal willen we met dit schrijven ook de urgentie van de werken benadrukken. Aanvankelijk stond de interventie door Vaillant gepland op 9 maart 2023, wat al een erg lange tijd is om zonder verwarming en warm water te zitten in deze bar koude temperaturen. Wij zijn een gezin van 4 met 2 kinderen. Zelf ben ik op 9/3/2023 niet kunnen gaan werken omdat er in jullie mailverkeer uitdrukkelijk op werd gewezen dat er iemand aanwezig diende te zijn. Deze mails werden herhaaldelijk door jullie verstuurd, zelfs de dag voordien nog. Op 9 maart 2023 werd deze afspraak na enkele uren wachten door Vaillant zelf afgebeld en verplaatst naar 20 maart 2023 omdat er te weinig tijd door jullie (Vaillant) zou zijn voorzien. De medewerker aan de telefoon zei dat de warmtepomp op elektrische weerstand zou draaien maar dit is niet mogelijk want dit type warmtepomp heeft geen elektrische weerstand omwille van EPB wetgeving. U begrijpt dat dit uitstel zeer vervelend is en dat er momenteel koelvloeistof lekt waardoor onze verwarming ieder moment in storing kan gaan waarbij we opnieuw zonder verwarming en warm water komen te zitten. We schrijven deze mail omdat we graag bevestiging krijgen dat er geen kosten aangerekend zullen worden voor deze abnormale storing noch van Vaillant noch van onze installateur. Verder hopen we dan ook dat de interventie niet meer wordt uitgesteld aangezien onze warmtepomp weer ieder moment in storing kan gaan.

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: I. T.

13/03/2023

O.Ref/CM-V09406229Beste heer, mevrouw,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Na analyse van het dossier intern gaan wij de interventie niet aanrekenen.Een nota werd alvast genoteerd in het dossier voor de technieker.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, mijnheer, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform