Terug

Warmtepomp met te weinig vermogen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Easykit

10/06/2016

Wij zijn een gezinnetje met recent een klein meisje bij van 6 weken. We hebben ons huis zelf gebouwd gedurende 4 jaar, daar ik in een architectenbureau werk en mijn man een ruwbouwaannemer is. Het Probleem: We kunnen geen 2 douches achter elkaar nemen want ons warm water is dan op. En het duurt een tijdje om terug warm water te hebben (lees ong.2uur). We hebben een warmtepomp die voor warm water en vloerverwarming dient. Geplaatst met een zelfbouwfirma Selfmatic in Kontich. Heden genaamd Easy kit.Na bij verschillende firma's prijs te hebben aangevraagd met onze plannen kwamen we daar het goedkoopste uit.We kregen onze pakketten mee en een uitleg met papieren waarop foto's in zwart wit waren gedrukt. Ik gaf de opmerking dat we het verschil niet konden zien tussen warm en koud water. Wat wordt geplaatst met rode en blauwe buizen. Ze konden geen kleurenfoto's meegeven vertelde ze mij. We hebben alles toch goed kunnen aansluiten (dit zal echter niet simpel voor particulieren die niets afweten van de bouw/technieken).Selfmatic zelf sloot de warmtepomp aan. Hierbij ging het fout want er was een lek. Maar opgelost door selfmatic. Maar de problemen bleven dus komen.Het werd niet warm genoeg binnen, maar dit werd ook opgelost door selfmatic.En dan het warm water... We merkten op dat als iemand een douche of een bad nam dat het water bij de volgende plots koud werd.Dit werd meermaals bekeken door techniekers van selfmatic. Ze hebben stukjes vervangen etc. maar tevergeefs.Zij beslisten van een technieker van Daikin zelf te laten komen. (merk van warmtepomp)Deze vond niets en vroeg ons hoeveel onze douchekoppen verbruikte en inderdaad onze douchekop verbruikt 16liter/min. (douchekop van hansgrohe)Onze boiler is 300L en de warmtepomp 4KW. Dus inderdaad 300L is er op 18min door. En bij een warmtepomp van 4KW duurt het langer om water op te warmen dan bij 6KW of 8KW.We hebben dan ook een factuur gekregen van +/- 250€ van die laatste technieker van Daikin. Terwijl dit iets was dat de andere techniekers ons ook konden vertellen. Na enkele mails en telefoontjes hebben ze de factuur gecrediteerd.Toch blijft het mij dwarsliggen. De oplossingen zijn vrij duur. Twee douches zouden we toch achtereen moeten kunnen nemen en/of ons dochtertje een badje geven. Ook stressvol als we ergens naartoe gaan, vlug vlug een douche nemen zodat de andere ook nog even haar/hem kan wassen.Er werd ook eens door een vriend dat bij daikin heeft gewerkt verteld dat onze warmtepomp ondergedimentioneerd is. Dit speelt ook wat in mijn hoofd.Biedt selfmatic warmtepompen met kleiner vermogen aan om goedkoper te zijn?Baseren ze zich niet op de plannen van de woning en de toekomstige samenstellling van het gezin ? Bij ons 3 douches en 1 bad op de plannen en 5 slaapkamers.Kunnen de klanten er wel aan uit met zo'n zwart/wit plannen?Waarom merkten hun techniekers het niet op dat onze boiler gewoon leeg is en water terug opgewarmd moet worden?En is hun naam veranderd door de 'slechte' naam van selfmatic? Ik hoorde namelijk veel negatieve reacties na mijn ervaring.Of is een warmtepomp wel milieuvriendelijk maar niet gebruiksvriendelijk?

Berichten (3)

Easykit

Naar: A. C.

17/06/2016

DATA NOT AVAILABLE

A. C.

Naar: Easykit

17/06/2016

Geachte Jo Michiels,Wij kijken uit naar het contact, maar nog meer naar een oplossing.Wij hebben de douche : Croma Select E van hansgrohe , een vaak verkocht model.Wordt dit gezien als een extreem verbuik? Ook 1 bad nemen, wordt gezien als een extreem verbruik?Het begrip 'extreem sanitaire wens' is hier dus het probleem volgens mij.Met vriendelijke groeten,Mevr. Van De Cruys

Easykit

Naar: A. C.

17/06/2016

Beste WenkeIk verwijs naar uw eigen mail waarin u verklaarddat u een douche van 16l/min voor de volle 30 minuten kunt open zetten.Dit betekend 480l warm water. Dat is zeer veel water.Hopend u hiermee van dienst te zijn,Met vriendelijke groeten,Jo MichielsEasykitT 0496 40 34 18www.easykit.be Facebook Youtube


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform