Terug

Wanpraktijken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. P.

Naar: Mega

25/12/2021

Naar aanleiding van de recente beschuldigingen van de energiewaakhond over 'bewuste misleiding' wil ik reageren over de niet zo fraaie praktijken die Mega gebruikt. Begin dit jaar verviel mijn vast contract voor gas. Dit werd zonder dat ik dit besefte omgezet naar een variabel contract. Normaal moet een klant hiervan op de hoogte worden gesteld. Dus ben ik - veel later - gaan nakijken of dit gebeurd was. Inderdaad, in de mail onderaan mijn laatste voorschotfactuur vooraleer mijn contract verviel stond te lezen in kleine lettertjes We zullen je contract hernieuwen op 1/05/2021 ... We zullen je contract hernieuwen met een vast of variabel energietarief (het meest geschikte naargelang de marktsituatie)... We verzekeren je dat we hetzelfde serviceniveau en energie (groen, Belgisch of niet) zullen behouden. Mijn eerste probleem is, wie pluist er zijn maandelijkse standaard mail ivm de voorschotfactuur uit om naar eventuele kleine lettertjes te speuren? Ik heb dit alvast niet gedaan. Hoogstens bekeek ik vluchtig of het bedrag nog klopte. Vervolgens is de zin We zullen je contract hernieuwen met een vast of variabel energietarief (het meest geschikte naargelang de marktsituatie) mijns inziens zeer misleidend. Als ik niet wist dat mijn contract van vast naar variabel was omgezet zou ik gedacht hebben, ik heb een vast contract dus de hernieuwing betreft opnieuw een vast contract (en voor iemand met een variabel contract idem, van variabel naar opnieuw variabel) zoals gebruikelijk.Ik besef dat ik verder beter had moeten opletten en de maanden na de hernieuwing had moeten controleren of alles aan mijn contract nog koosjer was. Ik vind deze praktijken echter volstrekt onaanvaardbaar. Ik kan mij ook niet inbeelden dat Mega niet bewust zijn klanten om te tuin leidt. Daarom ben ik van energieleverancier veranderd en ben ik ook niet ingegaan op de groepsaankoop waar Mega uitkwam als de winnaar. Temeer omdat ik mij ben gaan verdiepen in de formules en indexen die energieleveranciers toepassen. Daaruit bleek inderdaad, zoals de energiewaakhond ook meldde, dat een goede score volgens een energievergelijker niet noodzakelijk ook het beste contract oplevert.Ik verwacht verder niets maar wenste deze praktijken, waar, daar ben ik van overtuigd, vele mensen het slachtoffer van zijn nog eens aan de kaak stellen.

Berichten (1)

Mega

Naar: G. P.

28/12/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Wanpraktijken - (CPTBE01425520-08)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesSales and CX DirectorMega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 25 dec. 2021 11:45 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3QVMOD-77YM] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C4d60edd17c01499227dd08d9c793b105%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637760259405325105%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=KsIukZgauQofevUcqZKnBOUdtMx%2FXeYZF9OidLwJyCA%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C4d60edd17c01499227dd08d9c793b105%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637760259405325105%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=sy40y4poM8ymgYxX9BAIx2EcYGyDSZXk%2BtJiTMWfsiA%3Dandreserved=0)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3QVMOD-77YM]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform