Terug

Wanbeheer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

I. P.

Naar: TotalEnergies

04/07/2024

1ste jaarafrekening 1/1/2024 E24/00000718 ,329 euro gas , creditnota elektriciteit N24/00001080 ,122 euro.(betaald 8/1/2024) leugen. Afbetaalplan 18/1/2024 o1ste jaarafrekening 1/1/2024 E24/00000718 ,329 euro gas , creditnota elektriciteit N24/00001080 ,122 euro.(betaald 8/1/2024) leugen. Afbetaalplan 18/1/2024 opgemaakt. 16/1/24 factuur E24/00288323 som 122euro 16/1/24 annulering van afrekening 122,12 euro Op afbetaalplan nr. transactie E24/00000718 ,afrekening 329,69 Nog te betalen 121,81 euro. Nr transactie voorschotfactuur E24/00288323 ,122,12 euro=243,93 euro nog betalen. 9/2/2024 zend ik mail dat voor 121,81 euro geen afbetaalplan nodig is en betwist de 122,12 euro .Wist eerst niet vanwaar die kwam. Dit was niet mijn voorschotfactuur van januari maar de geannuleerde afrekening E2400288323! voorschot januari was 139,15 euro en reeds betaald. Aanvang plan 15/2/2024 , 13/2/24 creditnota -329 euro 14/2/24 annulatie creditnota. Hier wordt ook met 2 verschillende sommen gewerkt ,122euro en 122,12 euro. Na correctie Fluvius (niet communicerende digitale meters) 14/2/24 Nieuwe jaarfactuur E24/00872367 van 481 euro gas voor dezelfde periode van 14/11/2022 -13/12/2023 Creditnota -85 euro elektriciteit. Bel 14/2/24 om uitleg over de spectaculaire verhoging distributie ,transportkosten enz…Schuld van Fluvius krijg ik te horen. Ga akkoord met afbetalingsplan ,maar bij nogmaals nazicht factuur staat 20cm onderaan, We verzonden jou een foute factuur(informaticafout)N24/00286098,(annulering jaarfactuur) Door T.E pas geannuleerd 4/4/2024 -481euro ! En betaald 5/4/2024.Is nu veranderd naar datum 3/6/2024 als betaald.. Krijg desondanks die mail onderaan factuur een afbetalingsplan in de bus. Op plan , Nr. transactie afrekening E24/00872367 , 481,45 euro nog te betalen 359,69 euro. Betalen is bevestigen en mijn vragen over facturatie moet ik regelen met de ombudsdienst. GEEN antwoorden! Waar N24/00872367 verdwijnt komt de 3de jaarafrekening tevoorschijn! E24/01956453 ,gas 478,83 euro voor dezelfde periode ! en zonder facturatiedatum ,die wordt later 4/4/024. Wat ook gecommuniceerd is aan testaankoop ( 2 jaarafrekeningen van dezelfde periode),en waarbij een transactie is gedaan van voorschotfactuur van de maand mei 139,27 euro voor afrekening E24/01956453 van 478,83 euro. Ik vraag ondertussen in vele mails wat de juiste afrekening is zonder enig respons, . Wel ondertussen aanmaningen voor beide facturen ,herinneringen, dreigmails met ingebrekestelling. 21/2/2024 komt technieker Fluvius defecte digitale meters verwijderen en plaatst nieuwe. 27/2/24 , 4de en nieuwe “jaarafrekening” die door T.E als de 1ste wordt omschreven! Te betalen 420 euro er nog bovenop. Factuurnr E24/01152231 is geboren ,en is geen jaarafrekening ,maar 71 dagen, met verbruik van 6.048kwh op dikke 8 weken! Nochtans krijg ik verslag netbeheerder dat dit gaat om een verbruik van 1 vol jaar en bijna 2 wintermaanden , vanaf 3/1/2023 (plaatsing digitale meters) tot 21/2/2024 verwijdering defecte meters. Verbruik van 14 maanden dus…Zend dit verslag naar T.E ,zonder gevolg. Voor deze factuur worden mijn voorschotten januari 82,74 euro en februari 73,74 euro verrekend , nog te betalen 264 euro. Dit is een leugen want voorschot januari was 139,15 euro en februari 128,24 euro! Naderhand verneem ik dat deze factuur betaald is met geannuleerde creditnota van- 481 euro . Ondertussen nog STEEDS geen antwoorden welke jaarafrekening de juiste is!!! 481 euro of die van 478 euro!! 22/5/2024 mail van T.E , dat netbeheerder 4/4/2024 een correctie had uitgevoerd.. 24/5/2024, telefoon van T.E ,na mij 5 maanden te negeren. En met excuses hiervoor zegt men mij dat de ENIGE JUISTE AFREKENING die van 478 euro is. Maar terzelfder tijd wordt ik aangemaand de andere ook te betalen en stelt mij een afbetalingsplan voor wat ik weiger. Ik stort al 178,41 euro op 27/5/2024 onder voorbehoud en niet betwist gedeelte, en na advies juriste testaankoop op 31/5/24 stort ik de overige 300,42 euro ..direct aan hun…De juiste jaarafrekening E2401956453 is vereffend van zodra ik wist welke juist was en heb bewijs overgemaakt meermaals !Integendeel krijg ik digitale mail , als onbetaald . Ook na mijn betaling begint men terug over de andere factuur van 481 euro ,en dat dat er nog 178,..van openstaat en zijn we weer vertrokken!!!Ik laat hun nogmaals weten dat die geannuleerd is 14/2/2024, creditnota ,en dat in geannuleerd afbetaalplan geen 481 euro was maar 395, . Alles herbegint . Als kers op de rotte Total Energie taart betaal ik mijn voorschotfactuur van juni ,met vervaldag 25/6/2024 op 18/6/2024,blijft in verwerking staan en in rood als onbetaald , alsook de 178,41 euro staat als onbetaalde factuur in klantenzone. Ik bel en dan zou het gaan over een afbetaalplan van januari??,?? Ik verneem later dat zowel het voorschot van juni 124,27 euro als de 178,43,euro betaald op 27/05/2024 terug verrekend zijn met een ONBETAALDE JAARAFREKENING GAS ? Welke wil men NIET zeggen .Ik moet ook nog 50 euro daarvan betalen en opnieuw de 178,43 euro. Ik heb geen onbetaalde jaarafrekening gas. Nu is het genoeg geweest! De grenzen zijn overschreden door deze dievenbende . Ik betaalde van januari 2024 tot vandaag juni 2024 reeds 836,42 aan voorschotfacturen ,waarbij 420 euro is ingehouden aan betaling van onbestaande ,geannuleerde facturen?, voorschotten jan, feb, mei en juni. WAT betaald moest worden is betaald . Ten andere is een annuleringscreditnota geen terugbetaling maar wordt immers opgesteld om een foutieve factuur te annuleren, Je hoeft de factuur waarop deze creditnota betrekking heeft dus niet te betalen! Toch betaald? Dan betaald T.E het verschuldigde bedrag terug. Hun eigen woorden. MIJN VRAAG LANGS TEST AANKOOP , een verslag tot in de kleinste details van verrichtingen ,van 1/1/2024 tot vandaag juli. Ook voor afrekeningen elektriciteit. Klopt ook niet met dubbele sommen . Wat hebben ze gedaan met mijn voorschotfacturen? In klantenzone een aanpassing dat voorschot juni 18/6/2024 is betaald wat ze weigeren ,en de openstaande 178,43 per direct verwijderen. Is dubbele betaling . Mvg Ingrid Pepermans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform