Terug

Wachttijd hospitalisatieverzekering Solidaris

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Solidaris Mutualiteit

06/05/2024

BesteWij hebben een probleem bij Solidaris omtrent de hospitalisatieverzekering. Even schetsen : Mijn echtgenote C B gaat volgend jaar eind juni op 61 jarige leeftijd met pensioen . Bij de politie heeft ze een lopende ziekteverzekering bij Ethias vanaf 1/01/2024 . Voor deze datum was dit een andere verzekeraar, wat bij de overheid normaal is aangezien er iedere 2 of 3 jaar een nieuw bestek wordt uitgeschreven. Wij hebben na info bij solidaris beslist om mijn echtgenote voor haar 60ste verjaardag al bij de hospitalisatieverzekering van solidaris aan te sluiten, ondanks dat deze op haar werk verder loopt tot eind juni 2025 omdat dit per jaar een premie voordeel van 50 euro opbrengt, en dit ieder jaar opnieuw . Wij hebben een document van Ethias tot 2 maal toe aangevraagd omdat solidaris na het 1ste attest vroeg om een einddatum te vermelden op het attest. Ook op het 2de attest staat deze einddatum niet vermeld omdat logisch gezien Ethias nog niet kan weten wanneer mijn echtgenote stopt met werken. Wat ik kan begrijpen.Nu wil Solidaris een wachttijd van 3 maanden aanrekenen vanaf de starttijd van de solidarispolis (01/06/2024) . Dit kan en wil ik niet begrijpen. Ook al is mijn echtgenote tot eind juni 2025 dubbel verzekerd en zouden we zowiezo indien nodig eerst beroep doen op de Ethias verzekering , vind ik dit een principekwestie en ongehoord dat ze het attest van Ethias niet aanvaarden. Als er nog geen einddatum is , kan je deze niet invullen !Graag jullie mening en ondersteuning bij deze aub. BedanktKenmerk SVDE/T11491 311/0 334 051 - hospitalisatieverzekering

Berichten (3)

Solidaris Mutualiteit

Naar: M. V.

06/05/2024

This sender might be impersonating a domain that's associated with your organization. Learn why this could be a riskGeachte heerGeachte mevrouwWe hebben uw e-mail goed ontvangen en gaan ermee aan de slag.Indien nodig zullen wij u telefonisch, per e-mail of per brief contacteren.Als u een schadedossier heeft doorgemaild, hou dan rekening met een verwerkingstermijn van 3 weken.Met vriendelijke groetenSolidaris VerzekeringenT 09 333 55 00E verzekeringen.ovl@solidaris.beC solidaris.be/contact

Solidaris Mutualiteit

Naar: M. V.

07/05/2024

Beste,Ik stuurde zonet bijgevoegde mail naar verzekerde.Het is zo dat de wachttijd van een nieuwe verzekering kan wegvallen op voorwaarde dat er geen onderbreking zit tussen de vorige en de nieuwe verzekering.Concreet, lid wil bij ons een verzekering starten op 1 juni 2024. Er is een wachttijd van drie maanden. Wil die wachttijd wegvallen dan hebben wij op papier van de vorige privéverzekeraar een attest nodig dat de persoon verzekerd was tem de dag voor de start van onze verzekering. Deze regelgeving vindt u in in de algemene voorwaarden van ons verzekeringsproduct, art 8.3 , ook toegevoegd in bijlage.Dit attest kan pas worden opgemaakt na 31/5/2024.Indien u nog meer info wenst, aarzel niet me te contacteren.Met vriendelijke groetenSabine Van Der EeckenProcesmanager Solidaris VerzekeringenT09 333 51 99C solidaris.be/contactSolidaris Oost-VlaanderenTramstraat 69 9052 ZwijnaardeBekijk online via pc, tablet of smartphonejouw dossier, op elk moment en overal.De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Denk aan het milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint.

Solidaris Mutualiteit

Naar: M. V.

07/05/2024

This sender might be impersonating a domain that's associated with your organization. Learn why this could be a riskGeachte heerGeachte mevrouwWe hebben uw e-mail goed ontvangen en gaan ermee aan de slag.Indien nodig zullen wij u telefonisch, per e-mail of per brief contacteren.Als u een schadedossier heeft doorgemaild, hou dan rekening met een verwerkingstermijn van 3 weken.Met vriendelijke groetenSolidaris VerzekeringenT 09 333 55 00E verzekeringen.ovl@solidaris.beC solidaris.be/contact


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform