Klacht
A. C.
Naar: MediaMarkt
maandag 15 februari doe ik telefonisch aangifte van mijn tablet die stuk is gevallen. Op 17 februari krijg ik volgende boodschap: Geachte Klant,Na het nauwkeurig onderzoek van uw dossier, zijn wij achter gekomen dat het apparaat: GALAXY TAB 3 SAMSUNG (TABNUM) niet voldoet aan de garantie voorwaarden.De reden daarvoor is: 5. Bij een Schadegeval - In het geval van Defect of Accidentele schade: - De houder van het Apparaat moet het defect of de accidentele schade aangeven via de telefoon, op het nummer dat staat aangeduid op de factuur, binnen een periode van 5 dagen, te tellen vanaf de dag dat het schadegeval is opgetreden. Tijdens dit gesprek worden de datum, aard en omstandigheden van het Schadegeval aan het telefonische platform van Media Markt verduidelijkt. De omnium+ garantie blijft 3 jaar geldig voor declaratie van eventuele schade met bewijs van reparatie.In de hoop u genoeg te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Vrijdagavond 5/02 is mijn toestel (aankoopwaarde 349 €) gevallen. Een geluk bij een ongeluk: ik heb bij mijn aankoop een omnium+ contract afgesloten, waardoor ik hiervoor verzekerd ben. De volgende ochtend vertrek ik op reis. Wanneer ik jullie na de vakantie op 15/02 contacteer, krijg ik een vriendelijke meneer aan de lijn. Die noteert netjes wat ik hem vertel, waarop ik een mail krijg om factuur en foto's van het defect door te sturen. Alsof die man op dat moment niet weet dat jullie een clausule hebben ingebouwd die me op dat moment uitsluit van het in aanmerking komen van een terugbetaling of vervanging... Ik zou graag van jullie vernemen wat de reden is dat de periode van aangifte beperkt is tot 5 dagen. Mijn defecte tablet had een sim kaart, waardoor hij tegelijk diende als gsm. U begrijpt dat wanneer mijn gsm stuk is, ik niet zomaar kan bellen. U begrijpt ook dat wanneer ik geen info meer kan opzoeken op mijn tablet, ik moeilijker kan achterhalen wat de procedure is om het defect te melden. U begrijpt ook dat ik op reis mijn facturen niet kan gaan opzoeken, want daar moet ik het contractnummer van de afgesloten verzekering gaan opzoeken om aangifte te doen. U begrijpt ongetwijfeld ook dat mensen op reis gaan om zich even te onttrekken van de dagelijkse ratrace.Eerlijk gezegd zie ik geen fundamentele aanleiding waarom een aangifte 10 dagen na de feiten mij niet meer zou toelaten om in aanmerking te komen tot een terugbetaling van mijn toestel. Kunt u me aub een reden geven waarom u de clausule heeft ingebouwd dat de aangifte binnen de 5 dagen moet gebeuren en bijvoorbeeld niet binnen de 14 dagen of maand ? Ik heb het gekke idee dat de clausule waarin vermeld wordt dat de periode van aangifte beperkt wordt tot 5 dagen, bedoeld is om zoveel mogelijk mensen uit te sluiten van terugbetaling. Marktonderzoek of ervaring zal wel uitgewezen hebben dat een aanzienlijk percentage personen niet bij machte zijn om binnen de 5 dagen aangifte te doen ... Ik hoop in alle geval dat mijn gekke idee onjuist is en dat Media Markt een bedrijf is dat ook begaan is met de klantentevredenheid.
Berichten (7)
MediaMarkt
Naar: A. C.
Geachte Meester,We hebben met interesse uw bericht gelezen en bestudeerd.We zijn enigszins verbaasd, want de klant heeft zich niet bij ons gemanifesteerd om onze weigering aansprakelijkheid te nemen te betwisten, maar heeft zich direct bij u gemeld.Ook constateren wij, dat de klant ons nooit heeft gea¯nformeerd, dat de reden dat hij een te late verklaring heeft, een vakantie met een kapotte telefoon is geweest.Volgens de voorwaarden van de Omnium verzekering, die de klant heeft verkregen bij aankoop 'In het geval van Defect of Accidentele schade:- De houder van het Apparaat moet het defect of de accidentele schade aangeven via de telefoon, op het nummer dat staat aangeduid op de factuur, binnen een periode van5 dagen, te tellen vanaf de dag dat het schadegeval is opgetreden. 'We willen graag een uitzondering maken, maar hiervoor moet de klant wel hard kunnen maken dat deze in de periode voorafgaand aan de 15e februari (datum van zijn eerste telefoontje) met vakantie was (reisbescheiden/reservering)Kunt u uw klant hiervan op de hoogte brengen?Met vriendelijke groetWillem VAN NISIUSBackoffice SFG voor Mediamarkt OmniumCourriel du clientDate jeudi 18 février 2016 10:38:47
A. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,in bijlage vind je een bevestiging van onze couchsurfing overnachtingsplaats in de heenreis. En een betalingsbewijs van onze overnachtingsplaats in de terugreis. Gezien we in Frankrijk op bezoek waren bij vrienden, kan ik hier geen betalingsbewijs voorleggen. Van zodra ik een afschrift van mijn Mastercard ontvang, zou ik (indien gewenst) de betaling van de péage kunnen doorsturen.vriendelijke groeten,Jan De Bruyckere0476 59 13 59
MediaMarkt
Naar: A. C.
Geachte Meester,De bewijzen die wij hebben gevraagd en waarvan de klant aangeeft deze te sturen zitten er niet bij. We kunnen de claim van de klant hierdoor niet honoreren.Vertrouwende u hiermee te hebben gea¯nformeerd,Met vriendelijke groet,Willem Backoffice SFG voor Mediamarkt OmniumCourriel du clientDate lundi 29 février 2016 17:29:11
A. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,wanneer u schrijft:"De bewijzen die wij hebben gevraagd en waarvan de klant aangeeft deze te sturen zitten er niet bij."Moet ik uit daaruit concluderen dat u geen bijlage heeft ontvangen ? Ik stuur je ze graag opnieuw. Kunt u me aub laten weten of u ze al dan niet ontvangen heeft?Of wilt u daarmee aangeven dat u uit het betaalbewijs van het Formule 1 hotel Dijon Sud op 12/02/2016 om 20.59u op naam van Jan De Bruyckere niet kunt afleiden dat ik op dat moment in het buitenland zat ? Zoals reeds eerder vermeld kan ik bewijsjes van péage pas doorsturen van zodra ik mijn afschrift van Mastercard heb ontvangen ... vriendelijke groeten,Jan De Bruyckere
MediaMarkt
Naar: A. C.
Geachte Test Aankoop,Dit is de derde keer dat er een aankoopfactuur wordt gestuurd. Nog steeds geen bewijs van de reisbescheiden waardoor er te laat is gedeclareerd.Mocht de klant de vierde keer een factuur sturen, dan bevestigen wij op voorhand al dat dit dossier is geweigerd conform de voorwaarden In het geval van Defect of Accidentele schade:- De houder van het Apparaat moet het defect of de accidentele schade aangeven via de telefoon, op het nummer dat staat aangeduid op de factuur,binnen een periode van5 dagen, te tellen vanaf de dag dat het schadegeval is opgetreden. Tijdens dit gesprek worden de datum, aard en omstandigheden van het Schadegeval aan het telefonische platform van Media Markt verduidelijkt. Dit laatste zal tijdens het gesprek een voorlopige diagnose maken en als het defect of de accidentele schade binnen de garantie vallen, zal het de vergoeding organiseren.Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd,Met vriendelijke groetBackoffice SFG voor Mediamarkt OmniumCourriel du clientDate mardi 1 mars 2016 19:20:56
A. C.
Naar: MediaMarkt
Geachte,kunt u me aub laten weten wat u verstaat onder de term "bewijs van de reisbescheiden". Zoals reeds gemeld ben ik naar Frankrijk op reis gegaan om bekenden te bezoeken. Ik heb niet voor de overnachting moeten betalen. In de heenreis hebben we bij geslapen bij Couchsurfers, in de terugreis sliepen we in een formule 1 hotel. Uit uw mail meen ik te begrijpen dat u de documenten die dat staven verwerpt. Kunt u me aub duidelijk maken wat u begrijpt onder de term "bewijs van reisbescheiden". Ik heb ondertussen al aan 15 personen, waaronder mensen die verzekeringen verkopen, gevraagd wat bedoeld wordt met de term "bewijs van reisbescheiden". Iedereen dacht aan bewijsmateriaal die kunnen staven dat ik op een bepaald moment in het buitenland heb gezeten.U dreigt ermee: "Mocht de klant de vierde keer een factuur sturen, dan bevestigen wij op voorhand al dat dit dossier is geweigerd conform de voorwaarden." Ik zou graag van u vernemen wat u van mij verwacht, gezien het type reis dat ik ondernam. Waarom is het betalingsbewijs van een Formule 1 hotel en een boeking via couchsurfing niet voldoende. Ik verwacht eerstdaags een afschrift van mijn Mastercard waardoor ik betalingsbewijs van péage kan doorsturen. Zult u me, indien ik dit doorstuur, hiervoor "weigeren conform de voorwaarden". Gezien uw dreigement stuur ik voorlopig geen bijlagen, tot ik goed en wel weet wat u eigenlijk wil dat ik doorstuur. Met andere woorden: wat begrijp je onder "bewijs van reisbescheiden" voor het type reis dat ik gemaakt heb?
MediaMarkt
Naar: A. C.
DATA NOT AVAILABLE
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten