Terug

waarborg bestelwagen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Hubo

15/02/2022

Beste,Ik deed een aankoop bij Hubo doe-het-zelf (Deinze) en kon hierbij gratis de bestelwagen gebruiken om mijn aankoop (draadpaneel) te vervoeren. Ik moest hiervoor 250 euro borg betalen. Bij terugbrengen van de bestelwagen werd 50 euro afgehouden omdat ik het oude draadpaneel naar het containerpark had gebracht. In de online voorwaarden staat nergens dat dit niet mag en ik had niet meer kilometers of tijd gebruikt dan voorzien in de voorwaarden. Volgens de verantwoordelijke staat dit wel in een apart document dat ik voor vertrek tekende. Op dit document werd bij het vertrek de schade en kilometerstand genoteerd. Ik heb dit verder niet volledig nagelezen. Ik heb dit document nu opgevraagd maar krijg geen reactie meer van de verantwoordelijke. Ik ga er niet mee akkoord dat er 50 euro van de waarborg werd afgehouden. Gelieve het bedrag onmiddellijk terug te betalen of me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt, C. Cannaert

Berichten (4)

Hubo

Naar: C. C.

16/02/2022

Beste Christophe,Op woensdag 9 februari heb je ons een eerste mail verstuurd mbt de geleende bestelwagen.Op vrijdag 11 februari heeft de winkelverantwoordelijke jouw e-mail beantwoord, deze e-mails kunnen nog als bijlage toegevoegd worden indien dit nodig zou zijn. Het betreurd mij dus te lezen dat je aangeeft geen antwoord te hebben ontvangen van de desbetreffende winkelverantwoordelijke en dat deze ook niet meer te bereiken is.In onze voorwaarden wordt duidelijk aangegeven dat aangekochte goederen vervoerd kunnen worden met de bestelwagen.De officiele transportbon, die je ondertekende voor akkoord, vermeldt deze belangrijke voorwaarden. Zo dient de huurder zich bijvoorbeeld als goede huisvader te gedragen.Ik citeer 'De huurder verklaart dat het transport langs de kortst gangbare weg zal gebeuren tussen de winkel van de verhuurder en de plaats waar de goederen moeten afgeleverd worden. De huurder verklaart dat er geen andere goederen vervoerd zullen worden dan de goederen dewelke hij heeft aangekocht bij de winkel van de verhuurder. . De huurder verbindt zich ertoe geen enkel misbruik te maken van het voertuig. . De waarborg wordt slechts integraal teruggegeven als er geen inbreuk werd gepleegd op deze overeenkomst.'Bij terugkomst stelde de winkelverantwoordelijke vast dat je niet enkel en alleen heen en terug naar huis ging met het aangekochte draadpaneel. je maakte ook van de gelegenheid gebruik om nog even langs het containerpark te gaan, en dit betwistte je ook niet. Kon ook niet want de bestelwagen lag nog vol verse aarde en groenafval. Daarbovenop heb jij 2u30 gebruik gemaakt van de bestelwagen in plaats van de toegelaten 2 uur.Mocht je hieraan twijfelen, kunnen wij jou zeker het fotomateriaal bezorgen.De bestelwagen zo opnieuw binnen brengen getuigt van weinig respect. Al was er waarschijnlijk ook geen tijd meer om het groenafval uit te borstelen ..Uit bovenstaande kunnen we alvast concluderen dat de Eur 50 een milde vergoeding is voor het verbreken van de voorwaarden en vooral het vertrouwen.U begrijpt vast en zeker dat de winkelverantwoordelijke ook de volledige Eur 250 kon inhouden.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-356494-1886398-HD------------------------------------------------------------------------------

C. C.

Naar: Hubo

16/02/2022

Beste Fathi,Bedankt om mijn klacht te behandelen. Ik begrijp dat u uw collega steunt maar u hebt mijn klacht waarschijnlijk niet goed gelezen. De winkelverantwoordelijke heeft inderdaad op 11 februari mijn eerste mail beantwoord. Het is vriendelijk dat u de inhoud van haar mail nogmaals citeert in uw antwoord.Ik voeg de bijlage van mijn aanvankelijke klacht nogmaals toe. Zo kan u zien dat ik in mijn tweede email gevraagd heb om de getekende transportbon over te maken, zodat ik de voorwaarden kan nalezen. Want deze staan niet op de website vermeld. In deze voorwaarden staat ongetwijfeld ook op welke basis de schadevergoeding van 50 euro wordt berekend. Alvast bedankt om mij de transportbon met alle voorwaarden over te maken zodat ik dit kan nalezen.Fijne dag verder,C. Cannaert

Hubo

Naar: C. C.

17/02/2022

Beste ChristopheWij hebben je e-mailgoed ontvangen waarvoor dank.Gelieve in bijlage de transportbon te willen vinden alsook de foto's die ter plaatse werden genomen van de bestelwagen.Zoals doorgegeven is de Eur 50 een milde vergoeding voor het verbreken van de voorwaarden want de winkelverantwoordelijke kon ook de Eur 250 inhouden zoals vermeld in het contract.Aarzel niet om ons te contacteren in het geval van extra vragen.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer Service HUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37 www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-356594-1886731-HD------------------------------------------------------------------------------

C. C.

Naar: Hubo

07/03/2022

Beste Fathi,Bedankt voor het overmaken van de transportbon. Ik kan alleen maar vaststellen dat de voorziene werkwijze niet werd gevolgd (zie punt 6) Het laatste formulier werd niet samen opgemaakt maar zelfstandig door de verantwoordelijke. Daarom is dit ook niet ondertekend door mij voor goedkeuring. De foto's hebben geen enkele waarde want deze werden niet genomen in mijn bijzijn. Er zijn ook geen foto's genomen bij vertrek. Ik zie tevens dat het plastic afval, dat nog in de bestelwagen lag bij afhaling, op de foto's plots verdwenen is. De veronderstelling van de verantwoordelijke dat er groenafval met de bestelwagen werd vervoerd is volledig uit de lucht gegrepen. Ik heb dit nooit gezegd. Met de bestelwagen werd alleen het oude draadpaneel vervoerd.Ik stel voor dat u in het vervolg de voorziene werkwijze correct volgt en de huurvoorwaarden op de website plaatst in plaats van dit snel bij afhaling te laten ondertekenen. Transparantie is de boodschap. Over de onvriendelijke, zelfs onbeleefde, behandeling door de verantwoordelijke ga ik mij niet verder uitspreken. Iedereen heeft wel eens een moeilijke dag.Mvg,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform