Terug

Vreselijke service en weigeren terugbetaling voor niet-geleverde diensten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. B.

Naar: bpost

08/10/2024

Er was een probleem met onze automatische kattenbak van 600 euro. We moesten deze daardoor opsturen om te laten maken. Ikzelf heb geen printer en kan de verzendbon niet opsturen en zit met mijn gezondheid waardoor ik deze dan ook niet naar het postkantoor kon brengen. Op de site kon ik twee opties aanduiden om deze problemen op te lossen, namelijk afdrukken van de verzendbon en het ophalen van het pakket. Je kan deze twee opties samen aanduiden zonder dat er enige waarschuwing staat. Voor beide opties heb ik bijbetaald. Dit pakket werd opgehaald, maar een trackingcode bleef uit. Een week later stond deze terug aan mijn deur. De verzendbon moest opgehaald worden op het postkantoor, maar dat staat niet aangegeven wanneer je je pakket probeert te versturen. Volgens de klantendienst staat er "ergens" op de site dat je voor de verzendbon naar het postkantoor moet en daarom weigeren ze deze kosten terug te betalen. Dit is verre van oké. Dat is zoals een online kledingwinkel waar je iets koopt en je maat is op, maar "ergens" op de site staat dat dit kan gebeuren en daarom moet je maar je geld niet terugkrijgen. Dit is ook slechts één gebeurtenis van de vele slechte services die Bpost levert. Al minstens een jaar komt ieder pakket kapot aan met dan een loze sticker: "Je pakketje werd beschadigd, onze excuses". Een klacht kan je niet indienen als ontvanger, wat ook onder slechte service valt. Ze leggen de pakketjes niet op de aangegeven plaats: - Ze duwen ze in de brievenbus, terwijl deze er duidelijk niet door passen en dan breekt het pakket. - Ze leggen het ergens ter velde midden in de regen, waardoor het pakket nat- en kapotregent. - Ze leggen de pakketten ongevraagd in onze veranda en doen dus aan huisvredebreuk; wij zijn overduidelijk thuis, anders is de deur van de veranda gesloten, maar ze bellen gewoonweg niet aan. - Ze leveren de post en pakketten van andere straatgenoten minstens 1x per week. Wij horen hun job niet te doen, wij worden daar niet voor betaald. - ...

Berichten (1)

bpost

Naar: C. B.

08/10/2024

Beste klant, Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost. Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. Uw zendingCE523884657BE werd bedeeld op 24/07 bij de bestemmeling , er is dus geen reden om de postkosten terug te betalen. Indien u een klacht heeft over de levering van een pakket kan u als ontvanger een webform invullen via de link :s:www.bpost.be/nl/faq/mijn-postbode-heeft-zijn-taak-niet-goed-uitgevoerd-wat-kan-ik-doen Uw klacht wordt dan behandeld door onze diensten. In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd, sluiten wij uw dossier. Met vriendelijke groeten, Anne bpost Anspachlaan 1 bus 1 1000 Brussel [THREAD ID:1-Q8MP22P] De : klachten@test-aankoop.be Envoyé : 08/10/2024 01:00:10 A : info_cse@bpost.be Objet : Vreselijke service en weigeren terugbetaling voor niet-geleverde diensten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform