Er was een probleem met onze automatische kattenbak van 600 euro. We moesten deze daardoor opsturen om te laten maken.
Ikzelf heb geen printer en kan de verzendbon niet opsturen en zit met mijn gezondheid waardoor ik deze dan ook niet naar het postkantoor kon brengen.
Op de site kon ik twee opties aanduiden om deze problemen op te lossen, namelijk afdrukken van de verzendbon en het ophalen van het pakket. Je kan deze twee opties samen aanduiden zonder dat er enige waarschuwing staat.
Voor beide opties heb ik bijbetaald.
Dit pakket werd opgehaald, maar een trackingcode bleef uit. Een week later stond deze terug aan mijn deur.
De verzendbon moest opgehaald worden op het postkantoor, maar dat staat niet aangegeven wanneer je je pakket probeert te versturen.
Volgens de klantendienst staat er "ergens" op de site dat je voor de verzendbon naar het postkantoor moet en daarom weigeren ze deze kosten terug te betalen.
Dit is verre van oké. Dat is zoals een online kledingwinkel waar je iets koopt en je maat is op, maar "ergens" op de site staat dat dit kan gebeuren en daarom moet je maar je geld niet terugkrijgen.
Dit is ook slechts één gebeurtenis van de vele slechte services die Bpost levert.
Al minstens een jaar komt ieder pakket kapot aan met dan een loze sticker: "Je pakketje werd beschadigd, onze excuses". Een klacht kan je niet indienen als ontvanger, wat ook onder slechte service valt.
Ze leggen de pakketjes niet op de aangegeven plaats:
- Ze duwen ze in de brievenbus, terwijl deze er duidelijk niet door passen en dan breekt het pakket.
- Ze leggen het ergens ter velde midden in de regen, waardoor het pakket nat- en kapotregent.
- Ze leggen de pakketten ongevraagd in onze veranda en doen dus aan huisvredebreuk; wij zijn overduidelijk thuis, anders is de deur van de veranda gesloten, maar ze bellen gewoonweg niet aan.
- Ze leveren de post en pakketten van andere straatgenoten minstens 1x per week. Wij horen hun job niet te doen, wij worden daar niet voor betaald.
- ...