Terug

Vreselijke ervaring met marmeren tafel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

15/06/2021

Beste, op 30/01/2021 bestelde ik een marmeren tafel voor de waarde van €1019,40. De tafel zou op 06/04 geleverd worden. Begin april kregen we melding dat de uiteindelijke leverdatum was uitgesteld naar 22/04. Hierbij hebben we contact opgenomen met Overstock met de vraag of we VIP Plus levering konden toevoegen aan onze bestelling, opdat de tafel bij levering ook gemonteerd zou worden en het afval (houten palet + frame) terug zou meegenomen worden door Overstock. De tafel weegt 160 kg en we konden deze onmogelijk zelf binnendragen en monteren. Hiervoor hebben we op 13/04/2021 dan ook €75 bijbetaald. Op 22/04/2021 hadden we op eigen kosten een ladderlift geregeld opdat de tafel door ons raam naar boven gebracht kon worden. Toen de transporteurs eindelijk aankwamen, lieten ze ons weten dat Overstock naar hen toe niet had gecommuniceerd dat we voor VIP Plus levering betaald hadden. Dit impliceerde dat zij geen materiaal bijhadden om onze tafel te monteren, maar ook, dat zij niet verzekerd waren om onze tafel naar binnen te brengen (ook niet via de lift die hiervoor geregeld was). Uiteindelijk hebben ze na telefonisch contact met Overstock (en op advies van Overstock) de tafel van 160kg aan onze voordeur laten staan. Overstock zou op een later moment (lees: verschillende dagen later) een VIP Plus montage team sturen om de tafel te monteren en het afval mee te nemen. We waren op dat moment al verbijsterd door het gebrek aan klantvriendelijkheid Een tafel van meer dan €1000 zou meerdere dagen buiten moeten staan volgens Overstock? Met behulp van de man van de ladderlift hebben we de tafel uiteindelijk in ons huis binnengekregen. Omdat de tafel veel te zwaar was om niet door een professioneel team verplaatst te worden, bleek nadien ook nog eens dat onze vloer hierdoor beschadigd was. Na reclamatie over het verloop van de levering via telefoon, liet Overstock weten dat ze ons €150 zouden terugbetalen (€75 voor de ladderlift en €75 voor de VIP Plus levering), en dat hun VIP Plus team op 27/04/2021 zou langskomen om de tafel te monteren en het afval (houten palet + frame van 2m op 2m) mee te nemen. Op 27/04/2021 kwamen 2 monteurs van de VIP Plus levering langs. Ze hadden bericht gekregen vanuit Overstock om lijm mee te nemen voor de montage van de tafel (?!) Bij het openen van de houten doos bleek dat het marmeren blad gebarsten was (geen gevolg van de verplaatsing, wél een gebrek aan kwaliteitscontrole, zoals bevestigd door de monteurs). Ook de de gaten waarin de schroeven van het onderstel moesten passen, waren niet op de juiste plek geboord, waardoor de tafel niet veilig gemonteerd kon worden (was hiervoor de lijm misschien nodig?) Ook hadden we op voorhand tweemaal telefonisch doorgegeven aan Overstock dat het houten palet niet via onze trap naar beneden kon en dat het VIP Plus team extra materiaal moest meenemen om het palet af te breken, opdat ze dit konden meenemen. Er werd ons verzekerd dat er een nota aan ons dossier was toegevoegd en dat dit in orde zou komen. Helaas wisten de VIP Plus monteurs van niets en vonden ze geen enkele nota terug in ons dossier. Hierdoor belandde het palet en frame op ons terrasje, waar ze tot op heden nog altijd staan.Bij de montage zagen we ook voor de eerste keer dat onze vloer beschadigd was door het palet. De monteurs raadden ons aan alles te documenteren en door te geven aan Overstock. Ik heb die dag zelf alle klachten opgesomd en doorgegeven aan Overstock via hun online klantenservice portaal. Hierop heeft het maar liefst 21 dagen geduurd — ondanks meerdere telefonische pogingen en vragen tot opvolging — om antwoord te krijgen. In deze tijd zaten we met een gebroken, onveilige tafel, een versperd terras, een beschadigde vloer en nul duidelijkheid over wat hieraan gedaan zou worden.Op 18/05/2021 liet Cindy V. ons weten dat Overstock een ophaling van de beschadigde goederen zou regelen, alsook een herlevering van de tafel. De ladderlift die hiervoor nodig was moest door ons geregeld worden maar zou door Overstock terugbetaald worden. Ook zou de transporteur contact opnemen ivm. onze beschadigde vloer. Overstock bevestigde zelf nogmaals dat de herlevering een VIP Plus levering zou zijn. Het afval zou meegenomen worden.De eerstvolgende datum hiervoor was op 15/06/2021. Vandaag is 15/06/2021. De transporteurs kwamen om 9:00 aan met de nieuwe tafel, maar waren niet op de hoogte van een VIP Plus levering. Overstock had dit wederom niet naar hen toe gecommuniceerd. Ze wilden deze dus niet naar boven brengen/monteren/de gebroken tafel + het afval terug meenemen, want ze waren hier niet voor verzekerd. We hebben de nieuwe tafel dan ook moeten weigeren waarop de transporteurs ons aanraadden de ladderlift af te bellen (deze was reeds onderweg). Om 9:43 kregen we een mail van Overstock dat onze tafel jammer genoeg niet geleverd kon worden door de afwezigheid van een lift en of we een nieuwe levering wilden inplannen.Nog nooit hebben we zo'n rampzalige en klantonvriendelijke service meegemaakt. Overstock is niet enkel onbehulpzaam en incompetent, maar ook nog eens quasi onmogelijk te bereiken. We zijn dit vanzelfsprekend grondig beu en willen het volgende van Overstock:1. Overstock komt de gebroken tafel ophalen, alsook het houten palet en frame2. Overstock betaalt ons terug voor de ladderlift die vandaag geboekt was (€75) + de ladderlift die nodig is voor de ophaling (€75)3. Overstock voorziet compensatie voor de beschadigde vloer4. Overstock voorziet ons van een volledige terugbetaling van de tafel (€1019,40)Deze compensatie houdt niet eens rekening met alle verloren tijd, alle frustraties, het feit dat we al maanden geen bruikbare tafel hebben en het feit dat onze enige buitenruimte ook al maanden versperd is, maar we zijn het zodanig beu dat we dit simpelweg afgehandeld willen zien. Alvast dank voor de spoedige afhandeling van dit dossier @Overstock, ons ben je als klanten in ieder geval kwijt.

Berichten (3)

Juntoo (Overstock Home)

Naar: H. D.

16/06/2021

Beste klant,Beste klant,Bedankt voor uw berichtWij wensen ons eerst en vooral te excuseren voor het ongemak dat uw ondervindt.We begrijpen uw teleurstelling en uw ontevredenheidWe hebben u een voorstel gestuurd in uw intern dossier voor de praktische opvolging van de retour en de terugbetaling van de kosten en de tafel.Mogen we vragen dit dossier te raadplegen voor de verdere opvolging en communicatie.We sturen u ook nog eens de link door per sms.Met vriendelijke groeten,Cindy VervustCustomer Care medewerkerOverstock Home Overstock Garden Exterioo+32 9 282 32 62Foreestelaan 84, 9000 Gentbeliving.be overstockhome.be overstockgarden.be exterioo.be

H. D.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

15/07/2021

Beste, De tafel is opgehaald op 24/06/2021 waarop uw collega Pieter V. mij via het Overstock platform bevestigde dat de terugbetaling (€1019,40) de volgende week op mijn rekening zou staan. Op 09/07/2021 heb ik opnieuw contact opgenomen omdat ik nog steeds niet had ontvangen. Pieter liet mij diezelfde dag weten dat dit "intern met boekhouding bekeken zou worden en zo spoedig mogelijk het nodige gedaan zou worden." We zijn vandaag 15/07/2021 en ik heb nog steeds niets ontvangen. Geen update. Geen geld. Jullie hebben het defecte goed nu al enkele weken geleden in ontvangst genomen en slagen er niet in jullie klanten tijdig terug te betalen, ondanks meerdere beloftes vanuit jullie customer service team. Niet dat we na onze eerdere ervaring iets anders verwacht hadden, maar dit blijft toch extreem teleurstellend en onacceptabel. Gelieve dit in orde te brengen.

Juntoo (Overstock Home)

Naar: H. D.

16/07/2021

Beste mevrouw Dusar,Bedankt voor uw bericht.We betreuren dit ten zeerste en wensen hiervoor onze excuses aan te bieden.We hebben via uw intern dossier bij Overstock een bericht gestuurd in verband met de terugbetaling van Eur 1019.40Mogen we vragen dit dossier te raadplegen voor de verdere opvolging en communicatie.Met vriendelijke groeten,Cindy VCustomer Care medewerkerOverstock Home Overstock Garden ExteriooForeestelaan 84, 9000 Gentbeliving.be overstockhome.be overstockgarden.be exterioo.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform