Terug

Vreemde retoursomstandigheden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: ITEK

10/05/2020

Geachte,Ik kocht begin maart via webwinkel Itek een decoratie boompje met verzending via bpost. Deze kwam half maart aan en was zo een lelijk gedrocht in vergelijking met hun foto op de site dat ik hem meteen wou terugsturen. Toen ik met de originele doos (tevens te groot voor normaal formaat auto) terug naar de post ging weigerden zij de doos wegens veel te groot voor hun diensten. Ze zeiden dat de originele verzending vanuit de winkel werd aangemaakt via internet en de correcte afmetingen niet werden meegegeven toen want anders hadden zij die uiteraard nooit aanvaard. Ze gaven me de raad dit via een andere koerierdienst terug te sturen, maar daarvoor eerst de webwinkel te contacteren omdat zij gezien die verpakking wel vaker met koeriers zouden werken. Daar het ding rond de €84,00 kost wou ik hem toch wel terugsturen. Ik contacteerde Itek webwinkel en ze vertelden me dat ik hem bij DHL kon afgeven en dat zij een label voor mij gingen aanmaken voor €10,00. Ik zei dat het ok was. Dat verschil tussen de verzending bij bpost en die €10,00 is niet zo groot. Bij DHL bleek de doos ook te groot, zelfde opmerking, bij online boeking werden de afmetingen niet aangegeven. Dit moest met een speciale DHL dienst afgehaald worden thuis en moest eerst dus aangevraagd worden. Dus opnieuw met die doos naar huis. Ik contacteer Itek opnieuw met deze melding. Na een reminder na nog is ongeveer een maand kreeg ik vandaag melding dat ze de afhaling konden plannen en dat ik nog eens €20,00 daarvoor dus moet betalen aan hen, die dan ook zou afgetrokken worden van mijn retourbedrag. Ik begrijp zeer goed dat dit de kosten zijn voor DHL, en ik begrijp ook dat je de retourkosten moet betalen maar als ik in eerste instantie een levering krijg van €4,95 via bpost dan denk ik aan een retour van rond dat bedrag ook. Niet een retourkost van €30,00 omdat zij verkeerde gegevens doorgeven aan elke koeriersdienst en omdat een onvoorzichtige postbode deze doos bij hen dan toch meenam...Ik heb al jaren een abonnement lopende bij jullie en wou dat nu toch eens testen om te horen wat hierin de normale gang van zaken zou zijn? Had ik op voorhand geweten dat dit met andere diensten moest en dat het bedrag zo zou oplopen dan had ik dat ding in eerste instantie al niet gekocht. Ondertussen staat die veel te grote doos waar ikzelf 2 tot 3 keer makkelijk in kan hier ook serieus in de weg na er al mee in twee gemeentes te hebben rondgelopen... waarbij mijn vriend en kinderen met de tweede auto moesten volgen om te helpen met inladen en uitladen. Kan dit allemaal zomaar?Alvast bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform