Terug

Vragen bjj meerverbruik na installatie digitale watermeter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: Water-link

30/10/2020

Na installatie van digitale watermeter kregen we een meerverbruik van 50m3 zonder enige te detecteren reden. Er werde zelfs een piek gemeten op 2 dagen van 10000liter. Wij hebben GEEN zwembad! Bjj navraag bij andere klanten met nieuwe meter blijken er tientallen in het zelfde geval te zien soms tot in 100den euros meer op jaarbasis. Ondertussen is er al heel heen en weer geweest met waterlink die blijven verwijzen naar de loodgieter om oorzaak te onderzoeken. Ik hoop nu dat ze via testaankoop dit toch eens ernstiger gaan nemen. Vooral omdat ik nu besef dat we niet de enigen zijn.

Berichten (2)

Water-link

Naar: L. B.

05/11/2020

Beste mijheer Bas,Wij hebben uw schrijven dd. 30.10.2020 goed ontvangen, waarvoor dank.  Water-Link heeft de nodige controles uitgevoerd en er konden geen abnormale verbruiken worden vastgesteld.  Wij hebben u aangeraden om een privéloodgieter te contacteren om uw binnen-installatie te laten controleren op eventuele verborgen lekken. U gaf aan dat er geen lek gevonden werd.  Bij de plaatsing van de digitale meter worden er steeds foto's genomen, deze hebben wij aan u bezorgd, als bewijs dat we de correcte meterstanden genoteerd hebben.    Het geregistreerde verbruik van 171m ³ werd volledig aan basistarief aangerekend, aangezien dit een normaal verbruik is voor 5 personen.  De 10.000 liter die gedurende deze periode is verbruikt werd dus eveneens aangerekend aan basistarief.    De enige resterende  optie is  om het apparaat naar het Metrologisch Instituut te Brussel laten sturen voor een technologische controle. Deze test is op kosten van de ongelijkhebbende. Indien uit de test blijkt dat de meter  niet goed werkt, betaalt Water-link de kosten.Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit schrijven kan u ons per kerende e-mail contacteren. Na 14 kalenderdagen zullen wij onder voorbehoud van een reactie, dit dossier sluiten.Met vriendelijke groetenMichele   Customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be        Oorspronkelijke tekst

Water-link

Naar: L. B.

20/11/2020

Beste,Uw antwoord herhaald zich en is niet bevredigend.Er zij. Indertussen meerdere meldingen(tientallen alleen al in Borgerhout) van onverklaarbaar meerverbruik.Het is niet onze verantwoordelijkheid om de meter te laten testen.Ik denk overigens niet dat er een metertechnisch probleem is maar een data probleem.We hebben de rekening nu betaald om mogelijke extra kosten en vorderingen te vermijden.Dat wil niet zeggen dat we nu akkoord zijn.Ik heb ondertussen andere gedupeerden aangeraden massaal naar Testaankoop te stappen zodat die hopelijk verder onderzoek doen.Mijn individuele klacht bij Testaankoop heeft niet veel uitgehaald en enkel voor deze herhaling van antwoord gezorgd.Ik blijf zelf deze andere gevallen waar mensen op dezelfde manier onverklaarbaar meerverbruik hebben verzamelen en stap hiermee, als er door waterlink zelf geen grondig onderzoek wordt gedaan, naar de pers.Mvg,Luc Bas On 5 Nov 2020, at 09:09,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform