Terug

vraag tot maandelijke facturatie sinds juni 2023 niet gehoord

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. P.

Naar: Eneco

04/10/2023

Sedert juni 2023 vragen wij aan onze leverancier eneco om voor electriciteit maandelijke facturen te ontvangen op basis van reëel verbruik. Tot op heden ontvangen wij nog altijd voorschotfacturen. Wanneer wij inloggen op my eneco staat nochtans dat er maandelijks gefactureerd wordt. Hierdoor kan het bedrag van het maandelijks voorschot niet gewijzigd worden. Wij hebben sinds mei 2023 zonnepanelen en een batterij. Dit voorschotbedrag is hierop nog niet aangepast. Wij betalen dus veel te veel. Wanneer ik vandaag, 04/10/2023 inlog op my eneco zie ik zelfs dat het voorschotbedrag verhoogd werd naar 153 euro. Schandalig. Wij hebben reeds meermaals contact opgenomen met de klantendienst van eneco en krijgen telkens als antwoord we zijn er mee bezig. Ons geduld is op.

Berichten (1)

Eneco

Naar: C. P.

20/10/2023

Beste,In navolging van je klacht via testaankoop zie ik dat mijn collega jou hierover op 9-10-2023 onderstaande e-mail heeft gestuurd:Beste Koen,Je contacteerde ons over je facturatie.Hierbij bevestig ik jou dat ik de aanvraag deed voor maandelijkse afrekeningen. Dit gaat in op1 november. Je hoeft hier zelf niets meer voor te doen.Voor de periode van de laatste afrekening tot de dag van de start van je maandfacturatie ontvang je nog een jaarafrekening. Vervolgens mag je dit maandelijks verwachten.Je maandelijkse afrekeningen start vanaf1 november. De verbruiksperiode voor de afrekening is telkens een volledige maand (1/11 - 30/11/2023). Dat wilt zeggen dat je je eerste afrekening begin december zal ontvangen. Aangezien we de facturatie niet stopzetten ontvang je nog in de overstap maand mogelijks een voorschotfactuur die mee verrekend wordt in je afrekening. Erna worden er geen voorschotten meer opgemaakt enkel de maandafrekeningen voor je effectieve verbruik.Daarom vragen wij je vriendelijk om deze voorschotfactuur nog te betalen.Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet mij te contacteren.Ik wens je nog een fijne dag verder.Met vriendelijke groeten,MajdaKlantendienst EnecoIndien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform