Terug

Vraag tot compensatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: De Blauwe Vogel

12/11/2023

Beste,Ik heb jullie reeds 4x een klachten e-mail doorgestuurd aangaande de reis naar Guatemala van 06 okt 2023. Echter werden mijn emails door jullie telkens en tot op heden gewoon genegeerd. Ik ben totaal niet akkoord met deze gang van zaken en insisteer dan ook op een deftig antwoord met een voorstel tot compensatie. Hierbij nogmaals mijn email:Beste De Blauwe Vogel,Met deze mail willen we toch nog even terug komen op de Guatemala-Honduras reis van 6-19 okt2023. Tijdens de reis hebben we jullie al een mail doorgestuurd. We willen nog eens benadrukken dat we alle begrip hebben voor de moeilijke situatie die ontstaan is met deze rondreis. En opnieuw ook alle lof voor de Guatemalteekse gids Belinda. Zij was voor ons echt wel een lichtpuntje. Echter blijven we toch wel achter met een kater en wel om verschillende redenen:Ten eerste begrijpen we echt niet waarom jullie deze reis hebben laten doorgaan terwijl jullie toch al op de hoogte waren van bepaalde moeilijkheden. Vooral ook door de aard van het land (als je de adviezen van Buitenlandse zaken erop naleest, zelfs van voor 7 okt, is het toch duidelijk dat Guatemala zelfs onder de beste omstandigheden een vrij onstabiel land is), lijkt het ons dat er nogal lichtzinnig is omgesprongen met de beslissing om alles maar te laten doorgaan. Als jullie al op 5 oktober wisten dat de voorziene gids haar stad niet uit raakte, dan kon men zich toch al afvragen of de situatie mogelijks kon escaleren. En toch laten jullie ons vertrekken om ons dan, bij aankomst, na een lange reis, de koude douche te presenteren bij monde van Belinda, aangaande de situatie in het land en het dan al aangepaste programma. Op 9 oktober hebben we telefoon gekregen van een voor mij onbekend nummer in Brussel. Blijkt nu dat dat Buitenlandse zaken was die probeerde contact op te nemen. Later die dag ook een bericht ontvangen van de Belgische ambassade in Panama om te vragen hoe alles ging en waar we nu waren. (Lang leve travellersonline). We waren daar zeker aangenaam door verrast, en begrepen toen ook dat de situatie al van die aard was dat een goeie opvolging nodig was. Echter van onze reisagent, geen berichtje of boodschap. Belinda mocht alles maar opknappen. Zo komt dat op dat moment over op uw klanten.Eerste contact met jullie was dan op 10 okt, toen wij jullie gebeld hebben. Dat telefoontje heeft trouwens 14 minuten geduurd, benieuwd naar de kost! En daarna kwamen de mails... die zeer teleurstellend waren qua toon. De eerste indruk was toch wel dat jullie behoorlijk onder de indruk waren van eigen kunnen. Wij iets minder.... Bepaalde zaken in jullie mails waren echt not done en kwamen zeer slecht over.Even een paar citaten:De extra vliegtickets alleen al hebben ons 750 EUR per persoon gekost.Dat zijn kosten die de Blauwe Vogel draagt en we doen dat met plezier om jullie alsnog een mooie rondreis in Yucatan aan te bieden.Dit geeft aan uw klanten het gevoel alsof we een knieval van dankbaarheid moeten maken en misschien wel voorstellen om dit terug te betalen. Sorry maar hiervoor zijn jullie ofwel verzekerd, of dit wordt verrekend in het onkostenvakje in jullie jaarbudget. En zo'n onkosten horen nu eenmaal bij de job. Uw klanten hebben aan zo'n opmerkingen geen boodschap.We kregen ook al enkele vragen betreffende compensaties en dergelijke met een ietwat dreigend karakter.Het is niet omdat enkelingen dreigen naar de pers/testaankoop te stappen dat iedereen dan maar over dezelfde kam moet geschoren worden. In onze vorige mail hebben wij de vraag naar compensatie/tegemoetkoming ook gesteld maar zeker niet op een dreigende manier. Vervolgens komt de voorbarige hoera-email met het 7-daagse alternatief in Yucatan. Zoiets doorsturen alvorens alle vluchten geconfirmeerd waren, komt eerder amateuristisch over. Met als gevolg opnieuw een koude douche een uur laten dat er weer 2 extra dagen weg waren.... En dan is er op het einde van de reis ook nog dat akkefietje met een verkeerde link voor de visitax voor Mexico, ons bezorgd via Jonas vanwege het locaal agentschap. Daardoor hebben een aantal mensen 48USD betaald ipv 15USD. Gelukkig waren wij voort gegaan op de link in de TUIfly documenten en hebben we het correcte bedrag betaald en anderen van de groep daar ook mee geholpen (2 uur lang zelfs, we voelden ons net een reisleider, gratis en voor niks. Zal wel beroepsmisvorming zijn zeker...)Begrijp ons niet verkeerd, we zijn echt wel blij dat die 5 dagen Yucatan al met al zijn kunnen doorgaan maar we blijven toch grotendeels met een kater achter. En met het gevoel dat deze reis had moeten uitgesteld worden. Deze vakantie was alles behalve relaxerend, van de geboekte reis hebben we NIKS gezien en moesten we genoegen nemen met 5 dagen Yucatan. En daarom herhalen we onze vraag van de vorige email voor iets van compensatie/tegemoetkoming dat hier mag tegenover staan, ondanks de overmacht die jullie ongetwijfeld gaan aanhalen. Wachtend op een positief antwoord,Katrien GaublommeSibylle Blomme


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform