Terug

Vraag om schadevergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. L.

Naar: FLUVIUS

18/09/2023

Geachte,Mijn probleem is bij jullie reeds gekend onder dossiernummer 1000241028. Kort nog eens samengevat: in februari dit jaar is er een digitale meter geïnstalleerd en sindsdien is deze zoek.Dit heeft tot gevolg dat de meterstanden niet kunnen doorgestuurd worden naar de energieleverancier.Bij het laatste telefonisch contact met Fluvius is mij volgende reden hiervoor gesteld: het IT-programma van Fluvius werkt niet naar behoren waarbij vele meters zoek zijn geraakt en hierbij hun gegevens niet kunnen doorsturen. Hierbij zou dit alles handmatig moeten ingegeven worden. Bij de vraag wanneer dit in orde zal zijn, kreeg ik geen antwoord.Dit probleem blijft maar duren met grote gevolgen voor mij:- ik kan geen ander contract aangaan bij mijn energieleverancier (bv geen contract afsluiten met een vast tarief of met economisch betere tarieven)- ik kan geen contract aangaan bij een andere leverancier met voordelige tarieven- hoe zit ik nu met mijn maandelijks voorschot, zit dit goed of zit te laag waardoor ik mij kan verwachten aan een gepeperde afrekening- zit ik goed met mijn capaciteitstarief, want ook dit kan ik moeilijk nagaan- mijn afrekening van november 2022 tot februari 2023 kan blijkbaar ook niet verstuurd worden omdat ook deze cijfers niet kunnen doorgegeven wordenIk heb reeds vele malen zowel telefonisch als via mail contact genomen met zowel Fluvius, als de energieleverancier als met de ombudsdienst voor Energie....maar telkens krijg ik een antwoord waarbij men niet weet wanneer dit zal opgelost zijn.Ondertussen neemt bij mij de onrust toe en blijf ik met boven vermelde problemen zitten.Om deze reden vraag ik jullie om een schadevergoeding van 100euro/maand (=het huidig maandelijks voorschotbedrag aan de energieleverancier), vanaf 1 oktober 2023 tot aan het moment dat ik schriftelijk een nota van de energieleverancier krijg dat zij mijn meterstanden hebben ontvangen.Toch nog hopend op een snelle oplossing van dit reeds 7 maanden aanslepende probleemVele groeten

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: L. L.

18/09/2023

Beste,Je klacht zit nog steeds in behandeling bij de betrokken dienst, ik heb ze op de hoogte gebracht dat je nu ook via TA een klacht hebt lopen.Zij zullen je dossier blijven opvolgen en je inlichten als er vordering komt in het dossier.Naar je vraag voor schadevergoeding kunnen wij niet ingaan, er wordt door Fluvius geen vergoeding uitgekeerd voor dergelijke dossiers.Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

L. L.

Naar: FLUVIUS

19/09/2023

Geachte,Bedankt voor het snelle antwoord. Ik begrijp enigzins dat jullie niet aan mijn vraag voor een schadevergoeding kunnen tegemoetkomen. Maar ik denk dat jullie kunnen begrijpen dat ik omwille van een fout in jullie IT-programma heel wat schade (zie bovenvermelde aanwijzingen) oploop. Hoe kunnen jullie mij hier dan wel in tegemoet komen?En kunnen jullie nu eens eindelijk duidelijk mededelen wanneer dit probleem opgelost is? Vele groeten,Linda Leys

FLUVIUS

Naar: L. L.

20/09/2023

Beste,Spijtig genoeg kan ik geen tijdsvenster geven waar binnen je probleem opgelost zal zijnDoor de complexiteit en de diversiteit per dossier zijn de doorlooptijden erg verschillend en is er geen standaard oplossing voorhanden.Naar vergoeding of tegemoetkoming moet ik je helaas teleurstellen ,die is er niet.Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform