Terug

Voorstel tot overstap van scarlet naar proximus

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: Proximus

13/09/2023

Mevrouw,mijnheerOp 8 september 2023 werd ik gecontacteerd door iemand van Proximus. Hij beweerde dat Scarlet niet langet de diensten zou kunnen aanbieden omdat Scarlet aanpassingen diende uit te voeren ivm de Fiberaansluiting. Proximus zou tijdelijk de dienstverlening overnemen tot de voltooing door Scarlet van de aanpassingen. Na deze tijdelijke overname had ik de keuze verder te gaan met Scarlet of toch de diensten van Proximus verder te zetten. Ik zou kunnen genieten van de meerwaarde van de Proximus diensten zonder prijsverhoging,maar aan de prijs van Scarlet (Triopakket). Deze persoon vulde al de noodzakelijke gegevens in, ik zou louter nog een mail ontvangen om deze tijdelijke overname te bevestigen. Ik ontving dan ook NO REPLY meldingen waarbij ik de aanvraag deed tot nieuw Proximusabonnee en ik louter op de knop diende te drukken om te bevestigen.Nochtans gaat het hier om een nieuwe aanvraag tot abonnement waarbij geen sprake is van tijdelijke overname, en aan de Proximusprijs,niet de Scarlet prijs. Nergens wordt dus vermeld dat dit abonnementtijdelijk is,aan de Scarlet prijs en op te zeggen wanneer Scarlet de aanpassingen op Fiber zou hebben uigevoerd.Er wordt mij dus een nieuw abonnement verkocht onder het mom van zogezegde tijdelijke overname van de Scarletdiensten door Proximus. Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van P roximusdie duidelijk hebben gesteld dat Scarlet zijn diensten niet onderbreekt,dat zij van zulke actie niet op de hoogte zijn en dat er absoluut geen enkele verplichting bestaat tot overstap naar Proximus.Ik voel mij dus belazerd,ik kan niet op die NO REPLY mails reageren. Bent u op de hoogte van zulke misleidingen en hoe zal u dit in de toekomst vermijden ?Ongetwijfeld zijn veel andere Scarletklanten op die wijze benaderd en hebben er velen onwust ingestemd.

Berichten (2)

Proximus

Naar: F. D.

18/09/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-09-13-14.48.32.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921001379696]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921001379696]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: F. D.

18/09/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-09-13-14.48.32.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921001379739]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921001379739]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform