Terug

voorschotfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Mega

11/09/2023

Ik ben overgegaan van energieleverancier voorheen Enige naan Mega omdat die een lager tarief voorstelde dan Engie nu blijkt met eerste vooeschotfactuur dat het tarief hoger is dan enige bij intekening was het voorstel 191€ per maand nu blijkt dat ik 307€ moet betalen.ik voel mij er in geluisd door testaankoop en Mega want het tarief van Enige is lager dan wat ik nu moet betalen

Berichten (3)

Mega

Naar: M. D.

11/09/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 11 sep 2023 13:42 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.Jouw voorschotfactuur is gebaseerd op een schatting van jouw verbruik dat jouw netbeheerder ons bezorgde. We berekenden de jaarlijkse kost van jouw verbruik en hielden daarbij rekening met jouw huidige Mega tarief (exclusief eventuele korting) en de meest recente transport-, distributie- en belastingtarieven. In het geval van een variabel tarief gebruiken wij de verwachte energieprijzen (forecast prijzen) voor toekomstige leveringen volgens de berekeningsmethode van de regulatoren.Het voorschot kan ten alle tijden met -20% verlaagd worden in de persoonlijke klantenzone myMega.Als je het met meer dan 20 % wenst te verlagen kan je ons steeds een afrekening van een vorige leverancier bezorgen. Dan herbekijken we de voorschotten op basis van het werkelijke verbruik.Indien er zonnepanelen aanwezig zijn mag je ons steeds het keuringsverslag van de zonnepanelen doorsturen. Aan de hand hiervan kunnen wij ook het voorschot aanpassen.Zonder bewijsmateriaal dat ons in staat stelt een andere schatting van jouw verbruik te gebruiken dan de schatting die jouw netbeheerder ons bezorgde, kunnen we helaas niet voldoen aan jouw verzoek.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[426L5V-VR73W]

M. D.

Naar: Mega

11/09/2023

in mijn aanvraag is vermeld dat er zonnepanelen zijn ,U kunt me maar één jaar met pietje hebben . Het abonnement voor Testaankoop ga ik dan ook niet meer aan

Mega

Naar: M. D.

12/09/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 12 sep 2023 09:07 CESTBeste,Bedankt voor uw bericht.Uw voorschotbedrag voor elektriciteit is 69.21Eur/maand.Het voorschotbedrag voor aardgas is 238.50Eur/maand omdat wij een tamelijk hoog verbruik hebben doorgekregen van uw netbeheerder.Wanneer u ons een recente jaarafrekening kan doorsturen kunnen wij bekijken of het voorschotbedrag kan aangepast worden.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[4265NV-49WPW]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform