- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 11 sep 2023 13:42 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.Jouw voorschotfactuur is gebaseerd op een schatting van jouw verbruik dat jouw netbeheerder ons bezorgde. We berekenden de jaarlijkse kost van jouw verbruik en hielden daarbij rekening met jouw huidige Mega tarief (exclusief eventuele korting) en de meest recente transport-, distributie- en belastingtarieven. In het geval van een variabel tarief gebruiken wij de verwachte energieprijzen (forecast prijzen) voor toekomstige leveringen volgens de berekeningsmethode van de regulatoren.Het voorschot kan ten alle tijden met -20% verlaagd worden in de persoonlijke klantenzone myMega.Als je het met meer dan 20 % wenst te verlagen kan je ons steeds een afrekening van een vorige leverancier bezorgen. Dan herbekijken we de voorschotten op basis van het werkelijke verbruik.Indien er zonnepanelen aanwezig zijn mag je ons steeds het keuringsverslag van de zonnepanelen doorsturen. Aan de hand hiervan kunnen wij ook het voorschot aanpassen.Zonder bewijsmateriaal dat ons in staat stelt een andere schatting van jouw verbruik te gebruiken dan de schatting die jouw netbeheerder ons bezorgde, kunnen we helaas niet voldoen aan jouw verzoek.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[426L5V-VR73W]