Terug

Voorschotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Luminus

05/10/2022

Beste,Een paar maanden geleden heb ik jullie ervan op de hoogte gesteld niet langer te willen werken met voorschotbedragen gezien er mij werd voorgesteld om deze te verhogen van ongeveer 300€ naar 1000€/maand (voor een alleenstaande). Mijn verzoek was dan ook om over te schakelen op maandelijkse betaling volgens verbruik. Ik werd hierop gecontacteerd om de nodige regeling te treffen en er werd me toen verzekerd dat ik nog éénmalig een maandelijks verschot zou moeten betalen en daarna de nieuwe regeling zou in voege gaan. Inmiddels zijn we een paar maanden verder. Voor elektriciteit is er een afrekening gemaakt maar voor gas is deze nog steeds onbestaande. Meer nog er wordt mij weer een berichtgeving gedaan om een verschotfactuur te vereffenen. Dit is niet de afspraak die er gemaakt werd. Ik stel mij dan ook de vraag waarom dit kan voor elektriciteit maar niet voor het gasverbruik. Klachten kunnen bij Luminus enkel worden overgemaakt via telefoon of chat - hetgeen voor mij als werkende burger niet mogelijk is overdag - vandaar dat mijn klacht via deze weg dient te gebeuren. Hierbij mijn dringend verzoek om ook voor het gas een afrekening ipv van een voorschotfactuur te verkrijgen zodat zowel voor elektriciteit als gas een maandelijkse vereffening volgens verbruik eindelijk kan in voege treden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform