Terug

Voorschotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. H.

Naar: TotalEnergies

08/08/2022

Geachte,Ik heb in het verleden al meermaals contact opgenomen met jullie diensten (energieleverancier TOTALENERGIES) omdat jullie eenzijdig, zonder het te vragen, mijn voorschotbedrag voor gas en elektriciteit aangepast hadden.Door de hoge prijzen heb ik sinds maart 2022 zelf mijn voorschotbedragen aangepast naar maandelijks 220,00 euro voor gas en 220,00 euro voor elektriciteit.Ik ben alleenstaande en betaalde voorheen maandelijks 150 euro voor gas en elektriciteit samen.Op mijn eindafrekening kreeg ik iets meer dan 600 euro terug.Ik betaal nu dus maandelijks 290,00 euro meer dan voorheen.Ik heb een vast contract afgesloten voor zowel mijn gas als mijn elektriciteit.Op 29/04/2022 om 14:00 uur ontving ik een mail van jullie met de melding dat mijn TOP-energiecontract afliep op 30/06/2022 en binnenkort verlengd zou worden. Ook stond in de mail : Je contract verlengen op basis van een vast tarief dat gedurende meerdere maanden relatief hoog is, zou niet fair zijn. We bieden je daarom ons voordeligste product aan: Online. We verlengden de TIP- en TOP-contracten daarom op basis van deze nieuwe aanbieding (Hier heb ik echter nooit de toestemming voor gegeven. Ik heb initieel een vast contract gekozen om niet voor onaangename verrassingen te staan te komen. Jullie doen het zogezegd voor de klant maar enkele maanden nadien rekenen jullie mij, zonder mijn toestemming, veel meer aan dan voorheen).Ik heb in het verleden al meermaals contact opgenomen met jullie via telefoon en mail. Via de telefoon moet je eindeloos wachten en op de mails wordt er maar weken nadien geantwoord.Nu blijkt mijn voorschotbedrag voor elektriciteit weer eenzijdig aangepast te zijn naar maar liefst 467,68 euro in de maand. Samen met gas komt dit op 687,68 euro per maand uit.Bij de 467,68 euro voor elektriciteit staat volgende vermelding : Ofwel een verbruik van 11.672,58 kWh/jaar.Bij mijn laatste afrekening in 09/2021 kreeg ik voor mijn elektriciteit 266,07 euro terugbetaald.Mijn gebruik tussen 06/10/2020 tot 17/09/2021 bedroeg 1.644,00 kWh.Ik ben ondertussen nog steeds alleenstaande en verbruik dus niet meer dan anders.Jullie hebben mijn elektriciteit dus berekend op 7 x meer mijn verbruik.Op jullie website kan ik het bedrag niet meer aanpassen daar 467,68 euro het minimum is dat betaald kan worden.Ik wens dat mijn initieel en vast contract behouden blijft, dat jullie stoppen met mijn voorschotbedragen zomaar te wijzigen en dat mijn maandelijkse afbetaling voor zowel gas als elektriciteit op 220,00 euro per maand blijft staan. Voor beide dus samen 440,00 euro.Ik betaal op deze manier maandelijks meer geld voor mijn gas en elektriciteit dan voor de afbetaling van mijn woonst.-----Bovenvermelde klacht werd reeds op 08/07/2022 aan jullie toegezonden en tot op heden werd er nog niet geantwoord. Ondertussen werd de 687,68 euro van mijn rekening gehaald en waren jullie zo vriendelijk om mij vandaag een nieuwe factuur van 687,68 euro te bezorgen voor augustus.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform