Beste,Op 13/10/22 ontving ik een mail van Octa+ om mijn voorschotfactuur meer dan te verdubbelen, nadat deze eerder al x3 was gestegen. Deze mail was in meerdere opzichten verdacht andere look&feel, e-mailadres, er werd gevraagd om op een link te klikken als ik niet akkoord was. Dit deed ik uiteraard niet.Op 1/11/2022 bleek mijn voorschot factuur van 614€ naar 1567€ te zijn gestegen. Terwijl ik dit zeker niet verbruik. Een jaar geleden betaalde ik een 250€ en mijn verbruik is nu lager.Energie is serieus gestegen maar niet zo extreem. 2/11/2022 ik neem telefonisch contact, alle begrip we zetten het terug op het oude bedrag.Op hun vraag heb ik screenprints gestuurd van het verschil in mails. Nooit reactie op gekregen.Wat me opviel is dat ik voor mijn privé account deze mail met verhoging niet heb ontvangen.Waardoor ik denk dat dit eerder een bewuste strategie was om bedrijven niet te laten klikken en geld te verzamelen. Bedrijven al bank gebruiken is is op alle vlak onverantwoord.1/12/2022 de voorschotfactuur is niet aangepast. Opnieuw is mijn voorschotfactuur 1567€5/12/2022 telefonisch contact verzekerd opnieuw dat het zal worden aangepast. We spreken ook af om de maand december op 1567€ te laten staan want op 24/12 krijg ik toch mijn afrekening dat is al 10 jaar zo.De meterstanden werden eveneens op 5/12/22 doorgegeven aan Fluvius (digitale meter)Voor de andere locatie waar de afrekening pas in Juli is spreken we af dat er een herberekening komt op basis van de meterstanden. Deze werden met foto's doorgegeven per mail op 7/12/22In deze mail stond alle info over de meters van beide adressen.In de bevestigingsmail werd me gezegd dat het voor de 15de van de maand moest binnen zijn om het bedrag te kunnen aanpassen op de volgende factuur. 7/12 is een week voor de 15de, ruim genoeg tijd dus.24/12/2022 GEEN afrekening, het is een zaterdag mss is dat de rede. Heel de week nadien ook niks. Dus neem ik opnieuw telefonisch contact op met Octa+ om te vermijden dat ik voor een derde keer veel te veel moet betalen en verder bank speel voor hen.30/12/2022 telefonisch contact met Octa+ er is geen afrekening en mijn nieuwe factuur staat klaar, jawel op 1567€ Er is dus niets gedaan met mijn meterstanden van 7/12, ze zien wel hem wel en bevestigen dat de foto's duidelijk leesbaar zijn. Dus dat het geen probleem is om een herberekening te doen op basis van de geven die ik hen heb bezorgd.Eerst er werd afgesproken dat de voorschotfactuur op 700€ zou worden gezet. Want geen probleem veel mensen hebben die mail van october genegeerd. Dus laten we mensen een bedrag kiezen tussen het oude en het nieuwe bedrag.De dienst herberekening zal ook mijn mail van 7/12 bekijken en de herberekening doen zodat er misschien aan die 700€ nog iets kan worden aangepast op basis van het werkelijk verbruik.Iets van dus al begin December was afgesproken om dit te vermijden.Hij ging ook de einddatum van mijn factuur met twee weken verlengen om meer tijd te geven om ze nog te crediteren.Bevestiging op mail van Octa+ Zoals telefonisch afgesproken bevestig ik nog volgende:Begin volgende week voeren wij een herberekening uit op basis van de info die u ons bezorgde op 07/12/22. Wij houden u op de hoogte van het resultaat van de herberekening. In de mate van het mogelijke trachten wij de factuur van januari nog opnieuw op te maken op basis van de uitkomst van de herberekening, zoniet worden de nieuwe voorschotten toegepast vanaf februari.1/1/2023 opnieuw is de voorschotfactuur 1567€ einddatum ongewijzigd3/1/2023 mail met vraag naar de stand van zaken, geen reactie enkel een automatisch antwoord.4/1/2023 nog steeds geen afrekening, geen herberekening, geen aanpassing van de factuurDe manier waarop Octa+ met zijn klanten omgaat is niet de manier waarop ik zaken wil doen. Na elk telefonisch contact heb ik een bevestiging op mail gevraagd en gekregen. Maar dat heeft totaal geen waarde als wat er is afgesproken niet wordt nagekomen.Op 2/1/2023 heb ik dan ook een nieuw contract afgesloten bij TotalEnergies dit zal ingaan op 1/3/2023 Aangezien Octa+ een opzegtermijn van 60 dagen vraagt. In tussentijd vraag ik van Octa+1. mijn eindafrekening 2. terugbetaling van te veel betaalde voorschotten3. een aanpassing van mijn voorschotfacturen op basis van de herberekening4. de overstap vlot te laten verlopen zonder extra kosten zoals ook op mail bevestigd Vriendelijke groeten,An