Terug

Voorschot wordt niet terugbetaald na annulering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Vanden Borre Kitchen

12/07/2022

Mijn moeder, Helene Harvey, woont op hetzelfde adres als mezelf. Zij heeft in februari een keuken besteld bij Vanden Borre Kitchen Leuven.Er waren enkele problemen zoals dat de verkoper bij een afspraak de plannen niet verder heeft afgemaakt, verschillende keren ziek was, een keer toen mijn moeder een afspraak had wisten ze van niets omdat de verkoper opnieuw ziek was, de opmeter merkte fouten op en werd door Vanden Borre daarna ontslagen wegens onnauwkeurig werken. De nieuwe opmeter zou mij gebeld hebben voor een afspraak maar dit klopt niet. Een nieuwe keuken zou nu pas verwacht kunnen worden in november of later. Daarnaast zaken waarvan we verzekerd waren dat dit in de prijs was en allemaal geen probleem ging zijn, bleek achteraf niet zo simpel te zijn en dat we zelf moeten voorzien in splitters, leidingen, aparte elektrische kringen aan verschillende gevoeligheden etc... Bijkomstig was er verwarring over de kleur van de keuken. Iets dat beige/bruin onder hun kunstlicht leek, als je het stuk mee naar buiten nam bleek dan in realiteit spierwit te zijn. Je zou denken dat in de showroom het licht zo neutraal mogelijk zou moeten zijn en niet geelachtig getint om zo waarheidsgetrouw mogelijk kleuren enzo te kunnen inschatten. Gelukkig hadden we dit opgemerkt moesten we de keuken daar besteld hebben...Mijn moeder besloot dan wegens al deze factoren om de keuken te annuleren. Er is nog geen enkel bestelling geplaatst, louter enkele keren naar Vanden Borre Leuven gegaan om kasten te kiezen, kleuren, lades, hendels, al dat soort van dingen, en om verder aan de plannen te werken die niet volledig in orde waren.In de voorwaarden staat dat ANNULERING VAN DE PLAATSINGIn geval van annulering van de installatie zal het bedrag dat betrekking heeft op de prestaties inzake controle van de metingen, teruggevorderd worden indien ze reeds uitgevoerd zijn.Nu aangezien de vorige opmeter zijn werk volgens Vanden Borre Kitchen Leuven niet goed had gedaan en ze een nieuwe gingen sturen, ben ik van mening - dat deze dienst ook niet kan aangerekend worden omdat deze als niet uitgevoerd kan beschouwd worden - dus dat het volledig voorschot van 3000 Euro moet terugbetaald worden.Op dit moment zegt Vanden Borre dat ze HELEMAAL NIETS terugbetalen.Dit hebben ze telefonisch gemeld. Ze hebben tot nu toe nog niet schriftelijk gereageerd op de email ter annulering.Graag vraag ik de tussenkomst van Test-Aankoop om dit voorschot terug te vorderen.Indien verdere vragen en bvb voor de volledige bestelbon ben ik steeds ter beschikking voor informatie.Alvast bedankt!

Berichten (1)

Vanden Borre Kitchen

Naar: C. D.

12/07/2022

Geachte Meneer De Brabanter,Wij bevestigen de goede ontvangst van u emails die onze beste aandacht hebben gekregen.Uw dossier heeft de referentie: CAS-03863-R0Y5C0Aangezien de dossier aan de advocaat wordt voorgelegd, kan de klantendienst niet meer tussenbeide komen.Daarom nodigen wij u uit contact op te nemen met uw plaatselijke winkel, die uw vragen graag zal beantwoorden.Wij wensen u een prettige dag.Met vriendelijke groeten,SvenjaKlantendiensts:vandenborrekitchen.be/[Vandenborre Kitchen]------------------- Message d'origine ------------------- [s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform