Terug

Volledig onterecht proces-verbaal

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: De Lijn

13/07/2023

Ik stond 4 juli samen met controleurs van De Lijn aan de tramhalte Heilig-Kerst. De tram komt aan, dus ik laat ze eerst opstappen. Ik stap daarna op met mijn abonnement letterlijk klaar in de hand om te scannen. Een mannelijke controleur vraagt me direct om mijn vervoersbewijs. Ik vertel hem dat ik mijn abonnement nog moet scannen, maar dat niet lukt zolang hij voor de scanner staat. Hij zegt dat ik dus eigenlijk zonder geldig vervoersbewijs op de tram zit. Ik vraag hem nog hoe ik in 1 seconde al mijn abonnement kan gescand hebben. Hij vraagt me waar en wanneer ik opgestapt ben, waarop ik hem vertel dat ik letterlijk 2 seconden na hem ben opgestapt en dus nog niet eens de tijd gehad heb om te scannen. Ik stond met mijn abonnement in mijn handen nog bij de deur. Ik was niet eerst gaan zitten en was nog geen 5 seconden opgestapt. Ik deed niets fout. Plots krijg ik nu een brief in de bus met een proces-verbaal en een waarschuwing. Als er nog zoiets gebeurt, krijg ik een boete. Logisch zal nog eens zoiets gebeuren aangezien ik onmogelijk mijn kaart kan scannen voor ik opgestapt ben. Anders moeten ze de scanners aan de buitenkant van de tram hangen. Dit is gewoon echt te belachelijk voor woorden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform