Terug

Volledig nieuw onderdeel op auto van 3 jaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. G.

Naar: BMW

28/01/2023

BesteIk heb al 2 volledig nieuwe onderdelen moeten laten plaatsen op mijn BMW 1 series. Mijn auto was op dat moment nog maar 3 jaar oud, en dus zelfs nog niet gekeurd. De eerste keer viel nog binnen garantie, maar uiteraard bizar dat er een volledig nieuw onderdeel geplaatst moest worden.De tweede keer was natuurlijk alle garantie verlopen. Ik heb meermaals gereageerd dat ik niet akkoord was met de factuur. BMW gaf bovendien 'grote kortingen', dit enkel omdat zij weten dat de fout bij hun ligt.Nu krijg ik steeds aanmaningen maar geen antwoord op mijn vraag naar een oplossing. Want ik ben niet bereid om nieuwe onderdelen te betalen voor een auto van toen 3 jaar oud. En al voor de tweede keer...Er werd geen moeite gedaan om in overleg te gaan of eventueel zijn baas aan te spreken of nogmaals bij BMW te bevragen wat nog mogelijk was.

Berichten (7)

BMW

Naar: K. G.

16/01/2023

Beste,Ik dank jullie voor de mail door te sturen.Nu, hebben jullie meer gegevens van de klant?Met enkel een naam kunnen wij vrij weinig doen. Liefst het e-mail adres van de klant en het chassisnummer van de wagen.Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Jonas Toelen--BMW GroupCustomer CareJonas ToelenContact Center AdvisorLodderstraat 162880 BornemTel: +32 3 890 50 02E-mail: contact@bmw.beWebsite: www.bmw.beTel: +352 26 30 26 86E-Mail: contact@bmw.luWebsite: www.bmw.lu

K. G.

Naar: BMW

28/01/2023

kellygeboers8@hotmail.comWBA1R510007D57871

BMW

Naar: K. G.

30/01/2023

Geachte,We hebben de klacht van mevrouw Geboers goed ontvangen, waarvoor dank.Naar aanleiding van dit schrijven hebben wij een dossier geopend, 04626091 dat met de nodige zorg door één van onze medewerkers zal worden behandeld.Om een zo passend mogelijke oplossing te kunnen vinden, zullen wij, in samenwerking met alle betrokken partijen de noodzakelijke gegevens omtrent dit dossier verzamelen.U kan op een goede opvolging rekenen.We wensen u alvast een prettige dag toe.Met vriendelijke groeten,Paola Masia--BMW GroupCustomer CarePaola MasiaContact Center AdvisorLodderstraat 162880 BornemTel: +32 3 890 50 02E-mail: contact@bmw.beWebsite: www.bmw.beTel: +352 26 30 26 86E-Mail: contact@bmw.luWebsite: www.bmw.luref:_00D0Y1KEKF._5001v2B3Vat:ref Priva Priva

BMW

Naar: K. G.

30/01/2023

Geachte mevrouw GeboersIk contacteer u naar aanleiding van uw recent contact met ons Customer Interaction Center omtrent uw BMW 118i 5-deurs.Vanzelfsprekend nam ik goed nota van uw bemerkingen omtrent de recent uitgevoerde werken en de daaropvolgende factuur.Zoals u van BMW Group Belux mag verwachten, nemen wij uw feedback graag ter harte.Zoals u wellicht weet is BMW Group Belux steeds bereid elke vraag vanwege een klant naar een commerciële tussenkomst terdege te onderzoeken, dit zelfs na het verlopen van de officiële constructeurswaarborg.Om uw dossier beter te begrijpen namen wij inmiddels contact met Joeri Knevels, Aftersales Manager bij BMW Concessie Beliën Lommel.Ik kan u bevestigen dat een commerciële tussenkomst reeds werd geboden, zowel vanuit de concessie als vanuit BMW Group Belux. Het detail van deze commerciële geste betrof 30 procent op de wisselstukken en 40 procent op de werktijden die op uw factuur in mindering werden gebracht.Echter kan deze uitzonderlijke en puur commerciële tussenkomst niet worden verhoogd.In de hoop u bij deze te hebben verzekerd van onze gezamenlijke intentie om aan uw dossier de meest commerciële opvolging te waarborgen.Met vriendellijke groeten,Anais--BMW Group BeluxAnais RingoetTechnical Service, Warranty, Customer Service (C1-BE-A-6)Customer Relations OfficerLodderstraat 162880 Bornem - BelgiumPhone: 32 3 890 50 02Mail:anais.ringoet@bmw.beWeb:www.bmw.bewww.bmw.lu-------------------------------------------------------------------Klantendossier:04626091 ref:_00D0Y1KEKF._5001v2B3Vat:ref

BMW

Naar: K. G.

30/01/2023

Dag AnaisIk vraag me af waarom er geen volledige terugbetaling is. Mijn auto is zelfs nog nooit gekeurd en er zijn al tweemaal grote stukken aan geweest. Dit duidt enkel op een gebrek aan kwaliteitslevering. Vindt u het normaal dat de klant hiervoor moet opdraaien?Ongeacht of er reeds een tussenkomst geweest is of niet, de klant moet niet opdraaien voor een gebrek aan kwaliteit. Het is jullie plicht om dit te voorzien en na te leven. Wat niet gebeurt.Als het zo verdergaat, heb ik op 6 jaar tijd 2 volledig nieuwe auto's betaald. Dit kan niet de bedoeling zijn en daar moeten jullie je verantwoordelijkheid voor nemen.GroetKelly GeboersVerzonden vanaf Outlook voor Android

BMW

Naar: K. G.

30/01/2023

Geachte mevrouw GeboersIk dien u nogmaals te verwijzen naar eerdere communicatie hieronder, alsook naar de communicaties met de heer Knevels omtrent einde officiële constructeurswaarborg.Zoals aangegeven werd deze tussenkomst niet toegekend naar aanleiding van een kwaliteitsgebrek, maar louter uit commercieel oogpunt.Wij confirmeren dat deze specifieke vraag langs onze zijde hierbij werd afgerond.Met vriendelijke groetenAnais Ringoet--BMW Group BeluxAnais RingoetTechnical Service, Warranty, Customer Service (C1-BE-A-6)Customer Relations OfficerLodderstraat 162880 Bornem - BelgiumPhone: 32 3 890 50 02Mail:anais.ringoet@bmw.beWeb:www.bmw.be /www.bmw.lu

BMW

Naar: K. G.

30/01/2023

U blijft eigenlijk naast de kwestie antwoorden, net zoals uw collega's. Door telkens dezelfde zaken te herhalen en niet in te gaan op de kwaliteit van de onderdelen, wordt mijn vraag niet beantwoordt en beslist u dat dit wordt afgesloten.Ik heb graag bewijs van kwaliteit van de onderdelen. Het is niet normaal dat er al twee GROTE herstellingen zijn moeten gebeuren op zo'n jonge auto. En dan nog niet eens iets waar de klant controle over heeft.Jullie hebben sowieso een klant verloren wegens gebrekkige service en het leveren van auto's met waarschijnlijk tweedehandsonderdelen of andere frauduleuze toestanden.Verzonden vanaf Outlook voor Android


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform