Beste,hieronder het bericht dat ik ook naar de medewerker van Engie/Equans die als ik het goed begreep de werken voor fluvius uit wil voeren, gestuurd heb. Dit bericht is ook doorgestuurd naar Zuhal Demir en haar kabinet, om duidelijk te maken dat ik proactief zoek naar een alternatieve oplossing die beter is dat datgene dat vlaamse overheid en fluvius voorstellen. Wegens netspanningswijzigingen stelt deze me voor een voldongen feit, hetgeen me 1250 euro zal kosten in de komende 21 maanden. Ik eis dat dit bedrijf me in het midden ontmoet en betaalt voor de toekomstige kosten.Samenvattend Bericht:bedankt voor de info. Ik kan echter niet volledig aan je mail uit. U mag me gerust de technische uitleg geven. U geeft wat schermafbeeldingen in bijlage over digitale meters, maar dat interesseert me niet, wil dat de beste keuze kan worden genomen in mijngeval.U spreekt van voordelen van 3N400V, maar u zegt nergens duidelijk wat deze zijn. Hoe worden mijn huidige toestellen beschermd tegen dit voltage? Ik ga dit voltage namelijk nooit nodig hebben, dus ik kan beter zelf een recente analoge teller voorzien ter vervanging van de oude analoge teller (als deze effectief niet meer zou werken, wat ik betwijfel). Dus een digitale teller moet u dan alvast niet meebrengen, dat is weer een moeite uitgespaard voor jullie. Plaatsen jullie een omschakelaar? Want bij hoger voltage verbruiken toestellen effectief ook meer, wat weer niet goed is voor het milieu, het electriciteitsnet nog zwaarder belast, en toestellen sneller vernielt. Wat zijn de andere alternatieven die u hier voorstelt? Na kort wat te lezen, merk ik dat een thuisbatterij installeren een optie is. Jammer genoeg merk ik dat wegens hoge aanvraag van thuisbatterijen de vlaamse overheid hun premies weer eens teruggedraaid heeft (zoals zo vaak het geval is op het moment dat groene alternatieven populair worden). Ter verduidelijking, ik doe dit niet om dwars te liggen. Ik wil gewoon hetgeen wat best is voor mezelf, en hoop dat u dan ook eerlijk kan antwoorden (ik weet dat bij ons enige eerdere contact in November 2021 u ook verbaasd was dat ik een digitale teller weigerde, maar snap dat u als overheidsmedewerker moeilijk hun beleid kan slecht praten, hetgeen jammer is want kritiek en alternatieven zorgen net dat we vooruitkunnen in deze maatschappij zonder mensen voor te liegen en ze een slechter systeem aan te praten).Aangezien u nu voor her eerst over digitale teller spreekt in mkader van omschakeling netspanning, is dit in mijn geval onnuttig (zonnepannelen sinds 2010). Retroactieve investeringspremie waar u een schermafbeelding van heeft bijgevoegd levert me niets op, ondanks u dat beweert. Ik snap dat jullie de werken aan het net dienen uit te voeren (al vermoed ik dat dit een lame excuse is om zo mensen te pushen naar een systeem waar de overheid meer taxen kan innen). U mag argumenteren als u hiermee niet akkoord gaat. Wegens overmacht van jullie kant uit eis ik dus, indien u mijn voorstel om de oude teller door een recentere analoge teller te vervangen niet aanvaard, een vergoeding voor de kosten die ik ga doen in de komende 21 maanden. In mijn situatie, kan ik namelijk niet makkelijk gebruik maken van de energie van de zon op moment dat zon effectief schijnt, m.a.w. mijn zonnepannelen worden onnuttig voor mezelf (voor jullie niet want jullie krijgen gratis mijn stroom wat niet fair is). Mensen die zelfs fel letten om geen piekverbruik te hebben, en recent met het piekverbruik geconfronteerd worden hebben zelfs een meerkost t.o.v. voordien. Mensen, zoals in mijn situatie, die hierop niet kunnen letten, en voor wie de zonnepannelen dan onnuttig worden, zullen dus heel wat meer kosten hebben, hetgeen niet transparant is van uw kant uit. Welk bedrag stelt u voor om me hiervoor te vergoeden? Injectiepremie loop ik mis wegens vastzitten aan vast energie contract tot April 2025. Zonder in rekening brengen piektarief zal me dit minstens 1225euro kosten tot Jan 2025. U mag dit storten maar ik stel voor dat u een contractje opstelt zodat het fair is langs beide kanten.Om elkaar in het midden te ontmoeten, stel ik voor dat u een alternatief voorstelt (bvb. Plaatsing van thuisbatterij waarbij ik dan korting krijg om dit te doen, aangezien de overheid ineens heeft beslist om hiervoor ineens geen premies meer uit te betalen na 1 April 2023 omdat ze willen besparen, jammer dat daar ook weer beloftes worden gemaakt die niet worden nagekomen of worden teruggeschroefd).De voorbeeldbrief die u bijgevoegd heeft in bijlage heb ik nooit ontvangen (waarin vermeld staat dat ik fluvius moet contacteren voor een afspraak ivm netspanningswijziging). Wel brief gekregen over werken aan net van fluvius maar dat ik daarvoor ging gecontacteerd worden maar zelf niets moest doen. Nadien dan technieker aan de deur gehad en meteen afspraak gemaakt, en dan later een collega die de werken zou uitvoeren langsgehad. Deze technieker was echter 3uur te vroeg aan mijn deur en is het dan ook afgetrapt zonder de beloofde werken uit te voeren omdat hij zei dat engie eerst iets moest komen doen. Heel verwarrend allemaal. Kunnen de werken dan bvb. door fluvius worden uitgevoerd, moet dit door engie? Kan ik hiervoor op een ander bedrijf beroep doen die wel beloftes houden en niet constant elkaar tegenspreken?U zegt in uw bericht en ik quoteer:“Dit hebben wij destijds ook geconstateerd en u hiervan technisch op de hoogte gebracht tijdens het voorbezoek.”U legt me woorden in de mond, maar dit is een leugen. De andere techniekers van een ander bedrijf zeiden iets anders. De technieker die langskwam vorige week zei zelfs letterlijk en ik quoteer “hang een briefje waarop je schrijft dat je de analoge teller behoudt”, volgende technieker zei gewoon dat engie eerst nog iets moest komen doen. Verwarrend, niet fair en ter indekking van mezelf.Daarnaast vele andere gevallen gekend waar fluvius zijn beloftes niet nahoudt, dus jammer dat jullie zo beleid voeren.