Beste, Op 05-04-2020 bestelde ik een wasmachine en droger van Whirlpool via Mediamarkt. Wij dachten: we kiezen voor kwaliteit, dan betalen we liever wat meer. De wasmachine ging echter in JUNI alweer kapot! Geen probleem zei Mediamarkt, jullie hebben twee jaar garantie bij Whirlpool zelf, zij moeten dit met jullie oplossen. Prima, zo gezegd zo gedaan! Na de eerste afspraak had de monteur ZONDER te kijken naar of in de wasmachine een slang veranderd, zeggend ervan overtuigd te zijn dat het probleem zo verholpen is, na dat deze meneer de deur achter zich terug trok gaf de machine dezelfde foutmelding aan: deze man heeft dus niet nagekeken of wat hij deed ook daadwerkelijk het probleem had opgelost, hij is gewoon vertrokken na het veranderen van de slang.Laten we het maar niet hebben over de wachttijden die tussen de reparatie afspraken zitten. Na de tweede keer bekijkt deze zelfde monteur weer onze wasmachine met als gevolg te ongeduldig te zijn om het volledige programma af te wachten en vertrekt dan ook met de indruk dat de wasmachine weer werkt, nadat wij aangaven dat we steeds weer dezelfde melding kregen. En dit gebeurde dus nog een keer. Na weer bellen met de klantenservice kwamen wij niks verder, weer een nieuwe afspraak met de monteur gemaakt en weer een week wachten. Deze keer komt hij weer terug met de mededeling dat hij DENKT en dus niet WEET dat een bepaald onderdeel vervangen zal moeten worden, nadat ik vraag hoe hij dat kan weten terwijl hij niet eens de wasmachine heeft opengemaakt om van binnen te bekijken krijgen we als antwoord: dit heb ik laatst ook in een andere wasmachine vervangen die dezelfde foutmelding aangaf, en van die mensen heb ik niks meer gehoord dus het zal dat wel zijn Ik stond met mijn mond vol tanden. Vervolgens bellen wij de klantenservice met als mededeling dat wij van hun verwachten dat we een nieuwe wasmachine krijgen, aangezien een wasmachine van nog geen drie maanden oud geen nieuwe onderdelen nodig heeft, dat is immers onze mening. Hier waren ze het niet mee eens en toen wij graag een klacht wilde indienen kregen wij te horen ja doe maar waarna de telefoon neergelegd werd. Ook is er nooit een manager of leidinggevende aanwezig om deze klachten mee te bespreken.Weer een week verder staat meneer de monteur weer aan de deur met de mededeling dat we toch wel een nieuwe wasmachine moeten krijgen, want het onderdeel dat meneer wilde vervangen zit helemaal niet in ons type wasmachine. Eindelijk waren wij opgelucht, ik vroeg: moeten wij hier nog iets voor doen? nee dit zou allemaal geregeld worden. Na weer 2 weken wachten werden we toch wel achterdochtig en hebben wij weer de klantenservice gebeld hoe het zat, meneer zou morgen komen met een nieuwe wasmachine. Oke, eindelijk na 8 weken dachten we! En dus voor de zoveelste keer verlof ingezet om de hele dag thuis te blijven om meneer met de nieuwe wasmachine te ontvangen, om 3 uur nog geen spoor te bekennen van de whirlpoolbus en toen maar even gebeld, het antwoord wat we kregen was: Ze kunnen tot 17:00 komen hoor en het is nog geen half 4 dus misschien moeten jullie een beetje geduld hebben Nou oke, naast het afsnauwende gedrag van de telefoniste was het ergens wel logisch, maar hadden wij ook wel de indruk dat wij eigenlijk veel te veel geduld hebben gehad, daarnaast zou de monteur een berichtje sturen een half uur voor hij zou arriveren (dit moest eigenlijk elke keer gebeuren maar van de 5 keer dat hij hier is geweest heeft hij dit maar een keer gedaan). Toen wij om half 5 nog steeds geen bericht hadden ontvangen hebben wij maar weer de klantenservice gebeld om te vragen hoe het nu zat, nou wat blijkt? Meneer had voor de deur gestaan maar niemand deed open! Nou dat is onmogelijk, want wij hebben dus een hele dag thuis gezeten en verlof ingezet voor niks! Er zijn ooggetuigen, en camerabeelden die bewijzen dat er nooit iemand aan de deur was, daarnaast kunnen wij zelf bewijzen dat wij daadwerkelijk de hele dag thuis zijn geweest. Hier zijn we inmiddels al 10 weken verder zonder wasmachine, niet erg handig met een kleintje van 1,5. Vervolgens bellen wij weer de klantenservice met de mededeling dat wij geen nieuwe wasmachine meer willen en geen reparatie maar gewoon ons geld terug. Het enige wat wij kunnen doen is weer een afspraak maken met de monteur, omdat mediamarkt een formulier nodig heeft van whirlpool waar de machine afgekeurd wordt, en mediamarkt ons geld kan terug storten. Weer een week verder komt dezelfde monteur als alle voorgaande keren hij zegt niks te weten van dit formulier en zou het eens aan zijn leidinggevende moeten vragen, alweer stonden wij met onze mond vol tanden. Vol ongeloof waren wij af aan het wachten op een mailtje, een telefoontje. Maar na twee weken belde ik vandaag om te vragen hoe het zat, de schuld werd weer doorgeschoven naar Mediamarkt. Toen ik me kwaad had gemaakt aan de telefoon en vertelde dat ik het nu ECHT zat was, kon het formulier ineens via de mail gestuurd worden. Ik ben benieuwd wanneer en OF ik deze zal ontvangen, maar hierna zijn wij gedwongen om juridische stappen te ondernemen, want dit is gewoon echt niet meer normaal. Iedereen weet ons verhaal, en we vertellen dan ook iedereen NOOIT MEER EEN WHIRLPOOL.