Wij reisden op 20/7/22 met Lufthansa van Brussel naar Dubrovnik, met een overstap in Munchen. Een baggage kwam niet toe in Dubrovnik en hierdoor dienden we kosten te maken ter plaatse. Diezelfde baggage kwam pas meerdere dagen na thuiskomst terug in ons bezit.Op 03/08/22 kwamen we terug van onze reis van Dubrovnik richting Brussel met een overstap in Frankfurt. De vlucht vanuit Dubrovnik had vertraging, waardoor we bij aankomst in Frankfurt geweigerd werden om nog naar de gate te gaan om op het vliegtuig te stappen, al zagen we deze nog staan. We hadden nochtans gelopen vanaf dat we uit het vliegtuig gestapt waren, via een airtrain van een terminal naar een ander, om uiteindelijk het vliegtuig te zien waar we op moesten, maar van security mochten we niet door omdat we in Dubrovnik niet meteen de instapkaarten hadden gekregen voor de vlucht Frankfurt - Brussel (zouden ze toen al doorgehad hebben dat we in Frankfurt zouden stranden door de vertraging van de eerste vlucht). Hierdoor dienden we terug naar customer service te gaan om een nieuwe vlucht te kunnen bemachtigen naar huis. Deze ging pas de volgende dag 04/08/22 door ( met meer dan 6 uren vertraging). Hierdoor dienden we terug extra kosten te maken om te eten en te drinken en die zouden terugbetaald worden door Lufthansa. Uiteindelijk kwamen we op 04/08/22 terug toe in Brussel en bleek een nieuwe baggage te zijn achtergebleven tussen Dubrovnik en Brussel. Wij hebben meerdere claims ingediend bij Lufthansa: - voor de verloren baggage en de kosten die we hierdoor hebben gemaakt om deze proberen terug te krijgen, alsook om ter plaatse kledij te hebben - voor de vertraagde vlucht en het instapverbod dat daarop volgde, en de uren vertraging dat daarop volgden waardoor we veel later thuiskwamen dan oorspronkelijk voorzien - voor de kosten die we maakten voor spijs en drank door de vertraagde vlucht. De claim-identificatienummers bij Lufthansa zijn de volgende: 36089932, 36095312, 36127934.De claims werden tijdig gestuurd, we hebben meerdere herinneringen gestuurd doch werden we steeds an het lijntje gehouden. De afwerktijden van de claims zouden lang duren (meer dan een jaar verder ondertussen), en ze zouden ook voor het instapverbod hun zustermaatschappij (binnen de star alliance) SN Brussels de schuld geven. Ze zouden de claim doorgestuurd hebben voor de vertraging dat we hierdoor opliepen, doch hebben we nooit iets vernomen.