Beste, vlucht XQ945 van amsterdam shiphol naar izmir op 3 juli om 19u50 had een vertraging van meer dan 3 u omwille van het achtergebleven passagiers waarop men aan het wachten was die nog moesten on boarden vanwege de lange aanschuifrijen aan de incheckbalie&douanecontrole en tegelijk diende het vliegtuig nog eens te wachten op een timeframe in de capaciteitsplanning om te mogen opstijgen vanwege het lange wachten. (kapitein van het vlucht heeft dit zelf ook aangekondigd vanwege het lange wachten) Wijzelf hebbben 6u aangeschoven vanaf de incheckbalie tot aan de gate. Mensen met handbagage konden zelf niet online inchecken wat zorgde voor extra wachttijd.(navraag om online in te checken nog nagevraagd bij sunweb met een negatief antwoord hieromtrent) Wij zijn zelf smorgens toegekomen om 5u in het hotel wegens het verlies van de bagage tevens door sun expres (additionele klacht). Pir rapport opgemaakt en foto getrokken en doorgestuurd naar sunexpres met referentie Sun-08454850. Vanwege de verloren bagage hebben wij de eerste dagen het meest noodzakelijk basiszaken aangekocht om verder te kunnen en toch te kunnen genieten van onze vakantie.(ik heb alle aankoopbewijzen ook bijgehouden van de gemaakte kosten)Op 7 juli is uiteindelijk de bagage toegekomen in het hotel aan de receptie maar niemand heeft ons hiervan op de hoogte gesteld (geen sms of telefoon ontvangen via de mobiele telefoon) , niet touroperator sunweb.nl alsook het hotel, we hebben dit moeten vernemen van medereizigers in de avond, toch niet echt een top service!!Ik heb nadien een contactpersoon van sunweb hierover aangesproken en die viel dan weer uit de lucht over deze situatie, best wel irriterend.Ik, Calogero Pirrera, partner van Victoria Avdalian spreken namens onszelf als gezin maar ook voor een gezin uit Sint-Niklaas, familie Ates Tarkan en familie De Jager Johan uit Den Haag.