Beste,op 4 juli hebben wij een vlucht van Ancona naar Brussel met tussenstop in Munchen. Het eerste deel van de vlucht was oorspronkelijk gepland om 13u25, met aankomst in Munchen om 14u40, om daar dan om 16u te vertrekken naar Brussel. Afgelopen donderdag kregen we het bericht dat onze eerste vlucht vervroegd is, waardoor we om 6u05 in Ancona opstijgen, om dan om 7u20 aan te komen in Munchen. Dit betekent dat we meer dan 8,5 uur moeten wachten in de luchthaven in Munchen op onze aansluitende vlucht. Donderdag reeds contact opgenomen met de servicedesk van Brussels Airlines of er geen andere opties waren. Daar kregen we te horen dat als we op eigen initiatief een oplossing voor dit probleem wensen, (vb: een andere vlucht) dit enkel mogelijk is met bijkomende omboekingskosten (minimum 60 euro per persoon ). Doordat onze vlucht met 7u vervroegd is, hebben we nu ook bijkomende kosten voor het binnenbrengen van de huurwagen, het overbruggen van de wachturen in de luchthaven, ... Onze vraag is: is er een mogelijkheid tot een latere vlucht? Of kan onze aansluitende vlucht niet omgeboekt worden naar een vroegere vlucht, waardoor onze wachttijd kon ingekort worden? Onbegrijpelijk dat als een vlucht vertraagd wordt, je als consument wel rechten hebt. Maar als een vlucht met zoveel uren vervroegd worden, je nergens terecht kan. Heel onlogisch aangezien dit ook de nodige wijzigingen voor onze reis teweegbrengt.De clu is dat je geen vliegtuigtickets boekt voor een korte vlucht naar Italië om dan meer dan 12 uur onderweg te zijn. Brussels Airlines you're in good company ... !? wij spreken jou taal... !?