Beste
Op 15/08 is het boarden tijdig gebeurd en was de vlucht gepland om 15u55 en dit voor vluchtnummer VY8982. Echter waren de deuren van het vliegtuig reeds gesloten en waren we klaar om te vetrekken. Tot we plots allen terug van boord moesten.
Ik had echter niet de intentie om te wachten aan de incheckbalie voor info betreffende de vlucht daar ik naar toilet moest en ik vooraan in het vliegtuig zat en anders lang moest wachten op nieuwe info.
Bij gevolg miste ik o.a. de aangeboden foodvoucher van de maatschappij.
Ik ging in de rij staan van info voor Vueling. Deze rij was héél lang en plots ging de dame van de infobalie met de hele groep aanschuivende mensen naar de incheckbalies dus terug uit de transitzone... dus ik volgde:
Gevolg:
- Laat vastgesteld via de app dat vlucht alsnog ging vertrekken want op infoborden stond dat boarding gedaan was om 15u55 en geen nieuwe info over nieuw vertrekuur. Bijgevolg zag ik gelukkig, via de app dat de vlucht ging vertrekken om 19u45, dus haastte ik me om 19u20 terug een baan door de security en moest bijgevolg mijn 1 liter fles drank moest weggooien die ik net had gekocht in de transitzone.
uiteindelijk zijn we pas om 20u10 opgestegen en om 22u17 geland in Brussel (Zaventem) dit betekend toch een vertraging van 6u.
Ik heb reeds een claim ingediend bij Vueling en een antwoord teruggekregen waar ik niet mee akkoord ben. Vueling zegt het omwille van onmacht was, echter was er geen storm te bespeuren en al zeker niet in de richting van Brussel.
Hoe kan ik alsnog recht hebben op de claim?