Beste,KOOP LOKAAL EN BAAL !Graag had ik geweten hoe ik compensatie kan bekomen voor het bijzonder hobbelig parcours dat ik heb moeten doorworstelen bij Brussels Airlines.In mei herboek ik de covid-tickets van mijn initiële vlucht naar mijn familie in Canada, een directe vlucht op Montreal eind juni 2020. Zowel de bestemming als de passagiers zijn identiek, de reisdata zijn ook zo goed als dezelfde maar gewoon 2 jaar later. Niettegenstaande dat ik op het herboekingsmoment directe vluchten -dezelfde vluchtnummers als het voorstel van Brussels Airlines ! - vond op het internet aan een gelijkaardige prijs als wat ik 2 jaar geleden had betaald, vroeg men toch maar liefst een meerprijs van 800 eur ! Ze zeiden dat dat geen vergelijk was omdat reisbureaus op voorhand bij hen tickets afkopen waardoor zij later dezelfde vluchten goedkoper kunnen aanbieden dan zijzelf. Voor mij is Brussels Airlines = Brussels Airlines, dus natuurlijk kon ik niet akkoord gaan met dergelijke meerprijs en zocht ik dan een andere vluchtroute op de website van Brussels Airlines dat overeenstemde met de prijs die ik destijds betaalde. De terugvlucht was met tussenstop in Londen en ook dat kreeg men niet geboekt aan de prijs die op hun eigen website staat ! Enkel voor de vlucht van London naar Brussel vroeg men maar liefst een supplement van 5.000 eur ! Ik vroeg of het een gouden vlucht was en zei hen dat dit niet strookt met de consumentenwet die bepaalt dat je de prijs dient te rekenen die geafficheerd staat, zelfs na doorverbinden met een supervisor, was het nog steeds niet mogelijk. Uiteindelijk (ik was toen 1u 36 minuten (jawel, één uur en zesendertig minuten) aan de lijn !) boekte ik dan een vlucht via München waarvoor ik een supplement van > 51 eur diende te betalen. We zullen het dan niet hebben over het gebrekkig Engels waarin je wordt te woord gestaan, ook al kies je Nederlands in het keuzemenu.Op de vooravond van mijn vertrek wil ik online boarden en dat gaat vlot voor de vlucht van Brussel naar München maar voor de vlucht van Munchen naar Montreal lukt het niet. Daar ik het verdacht vind, contacteer ik Brussels Airlines waar een agente me doodleuk zei dat die vlucht niet geboekt was, weer doorschakelen en daar stellen ze me voor om van Munchen naar Lisabon te gaan en dan naar Montreal.... halloooo ?! Ik woon op 15 min van Brussel.... Na 46 min aan de telefoon, herboekt men de vlucht en vlieg ik uiteindelijk over Frankfurt.Voor de terugreis ga ik ruimschoots op tijd naar de luchthaven van Montreal en beland ik aan gate 46, net naast de gate met rechtstreekse vlucht naar Brussel maar mijn terugvlucht ging via Frankfurt. Zowel de rechtstreekse vlucht als mijn indirecte vlucht werden uitgevoerd door Air Canada. Ik zie dat mijn vlucht met een half uur vertraging wordt aangekondigd en dat er op de rechtstreekse vlucht bijzonder weinig volk is. De hostess aan de desk van de gate van de rechtstreekse vlucht is bereid om te herboeken daar zij begrijpt dat ik wellicht mijn aansluiting zal missen in Frankfurt naar Brussel maar een supervisor komt zich moeien en de omboeking wordt niet verdergezet. Het duurt maar liefst nog 45 minuten na mijn aanvraag vooraleer de passagierslijst wordt afgedrukt door de supervisor, dus er was ruimschoots tijd voor de hostess om de omboeking te volbrengen en ik op tijd kon thuis zijn. De rechtstreekse vlucht was nog maar goed in de lucht en mijn vliegtuig wordt opnieuw vertraagd. Uiteindelijk vertrek ik na 7 uren verbleven te hebben op de luchthaven in Montreal naar Frankfurt. Tijdens de vlucht deel ik mee aan een steward dat ik een verbinding nodig heb in Frankfurt en wat er zou gedaan worden gezien de vertraging. Op minder dan een uur van landingstijd geef ik het nogmaals aan om door te geven dat de vlucht zou wachten gezien de weinige tijd (+/- 30 min overstaptijd) tussen landing en vertrek vlucht naar Brussel. Aangekomen bij de gate van de vlucht naar Brussel stel ik vast dat we het niet gehaald hebben... Gezien de connectie-vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa ga ik op de luchthaven naar de service/customer desk waar ik me in een eindeloze file zet. Zo kom ik te weten dat mijn vlucht automatisch herboekt werd naar de vlucht van 18.30u 's avonds en ik dus meer dan 9u later dan gepland zou landen in Brussel. Lufthansa wil geen drank noch mealvoucher geven omdat de vorige vlucht werd uitgevoerd door Air Canada en niet door hen. ONbegrijpelijk !!! Van de 4 vluchten op de reis werden er 3 door Lufthansa uitgevoerd maar net diegene die vertraging heeft, is Air Canada, dus deze luchtvaartmaatschappijen werken duidelijk samen maar daar heb ik helemaal niks van gemerkt. Het kan toch niet zijn dat je iemand laat stranden op een luchthaven waardoor die meer dan 9u later aankomt en dat er noch eten noch drank wordt voorzien en er zelfs geen voucher afkan.... In tijden van customer experience was mijn klantenbeleving nog nooit zo slecht !U begrijpt wellicht dat ik het hier niet kan bij laten. Waar kan ik terecht met mijn verhaal dat gehoord zal worden en waar een compensatie zal tegenover staan. 's Morgens landen of pas om 20u wetende dat ik 's anderendaags terug aan het werk moest, dat kan toch niet zomaar zonder iets ?!Alvast bedankt voor uw tijd en uw reactie,