Terug

Vlucht geannuleerd, geen contact met Edreams mogelijk voor terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. M.

Naar: eDreams

01/04/2020

Beste,Wij boekten een vlucht naar Florida met luchtvaartmaatschappij Norwegian Airways via Edreams. Norwegian maakte via hun site duidelijk dat onze vlucht door hen werd geannuleerd.Norwegian confirmeerde ons dat wij het recht hebben op een refund via twitter (privé chatbericht op 20 maart): Hei Joris.We apologize for the late response due to high activity in this particular situation.In situations where you need immediate help, we recommend contacting us through a platform where you talk to an agent directly, such as Live chat or phone. We know it can be difficult to get through, but unfortunately this is a widespread situation where we try to help all our passengers.Your flights are now cancelled both outbound and return, you either have the right to have a free change to any time and date as long as it is published and it has to be within the same route, or you can cancel your reservation and get full refund.But due to having booked through a travel agency, we would recommend contacting them first to either change or cancel for refund, when you book though a travel agency, you are accepting their terms and conditions with their own prices that may be different from ours.Best regards,MattizWij contacteren dus best Edreams omdat we de betaling deden via eDreams tegen hun prijs. Onze vlucht was gepland op 4 april. Gisteren en vandaag trachtte ik eDreams te contacteren, en koos voor de optie om een medewerker te spreken. Het telefonisch contact wordt meteen verbroken met de melding dat alle medewerkers in gesprek zijn. Wil je opnieuw proberen, dan moet je opnieuw inbellen en door een wirwar van opties kiezen om een medewerker te spreken, met hetzelfde gevolg. Op hun site bij Manage my booking is het mogelijk om voor onze boeking akkoord te gaan voor het bekomen van een voucher. Er wordt echter niets vermeld voor een echte refund. Due to the current COVID-19 situation, many flights are being cancelled and airlines are offering refunds via voucher or rebooking options.If the airline or airlines you were booked to fly with are offering a voucher as a refund and you would like us to proceed with obtaining your voucher from the airline as soon as it becomes available, please click 'Accept'Volgens Europees recht hebben wij recht op het terugstorten van ons geld, maar daar houdt eDreams geen rekening mee. Dat vind ik dan ook een schending van onze rechten. Via de site is er verder geen mogelijkheid tot contact met dreams, ook niet via e-mail. Je kan enkel trachten hen op te bellen maar dat lijkt hopeloos. Er is een chat voorzien op de site, maar daar zit geen persoon achter, dat is een bot. Edreams had ons zelf volgens de regelgeving moeten contacteren om een persoonlijk voorstel te doen of om een oplossing te voorzien, en ook dat is niet gebeurd. Wij willen geen voucher, wij willen ons geld teruggestort.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform