Terug

Vlucht betaald en geen ticket ontvangen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. G.

Naar: ITA Airways

18/04/2023

Beste, ik boekte op 15/04/23 via de officiële website Ita-airways.com een vlucht vertrek Zaventem-Milan Linate 17/04/23 9h25- retour 19/04/23 7h Bedrag €290,63 werd meteen gedebiteerd door firma Adyen NL Ik ontving geen boekingsnr noch confirmatie v deze boeking. Ik mailde meteen naar complaints Ita + nog 4 andere mailadressen waaronder Adyen NL. Ik ontving van Ita-A ref.nr 00527679 + 00527680 via No-reply dat er contact zou opgenomen worden. 16/04 nog steeds geen antwoord. Ik belde het+39 contactnr- belandde in queue met melding dat het gesloten of te druk was. Opnieuw gemaild met Brussels airport, klachtendienst Brussels airport in CC Enkel no-reply mails als antwoord - geen stap verder. Zondag ten einde raad naar Zaventem gegaan, balie Ita-Airways Giovanni Licata Duty Manager zei dat er geen boeking op mijn naam stond en dat ze het bedrag niet ontvangen hadden en ik 17/04 dus niet mee kon vliegen! Ik jkreeg advies een nieuw ticket te boeken en te proberen om via Adyen mijn geld terug te krijgen. Adyen antwoord me dat het geld wel degelijk bij hun binnen kwam ten gunste van Ita-Airways en dat ik het met Ita moet regelen. Na 8 mails naar 9 verschillende bestemmingen ben ik ten einde raad. Ita-Airways antwoord totaal niet meer zelfs geen No-reply. Is dit oplichterij? Ik vraag enkel mijn €290,63 terug waarvoor ik geen vliegticket ontving. Waar kan ik nog klacht indienen - hoe krijg ik mijn geld terug. Dit is gewoon schandalig.Intussen lees ik online dat er meerdere zulke gevallen zijn via Ita-Airways. Ik ben ten einde raad. Kan U me verder helpen aub? Als U me mailt kan ik jullie enkele van mijn gestuurde mails forwarden ter staving van wat er gebeurde. Alsook foto's van mijn debitering en een foto van mijn laptopscherm waarop duidelijk een error verscheen meteen nadat ik mijn boeking en betaling deed. Mvg GI

Berichten (1)

ITA Airways

Naar: I. G.

18/04/2023

Dear Customer,Thank you for your email. Italia Trasporto Aereo sincerely apologizes for the inconveniences you experienced. Your complaint is under review and we will make every effort to ensure you receive a prompt reply.Please note that your case number is 00530169, please refer to this number in all future correspondence.We appreciate your patience.Customer Relations ITA Airways


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform