Terug

Vinted oplichting , koper stuurt afval terug ipv product

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. G.

Naar: VINTED

23/08/2023

Ik verkocht eind vorige maand een xbox controller via vinted aan een persoon in Spanje. We hadden een prijs van 100 euro afgesproken, het gaat om een limited edition controller die voor meer als 170 euro worden verkocht mits de doos in perfecte staat is.Eens door hem ontvangen begonnen de problemen. Volgens hem had de controller last van 'stickdrift'. Een gekend probleem bij alle hedendaagse controllers. Mijn controller werkte perfect. Zogezegd getest door hem, maar nooit een foto ontvangen waarom te zien is dat het gaat om mijn verkocht artikel. Enkel een foto van slechte kwaliteit van een monitor. Dan begon hij te zeggen hoe graag hij het artikel wilde houden, maar het zo jammer vond dat het niet perfect was. Hij ging het laten nakijken in een electronica shop bij hem id buurt. Zodat ik wel nog steeds recht kon hebben op mijn betaling, want hij was wel vastberaden het product bij te houden. Maar ondertussen had hij wel de betaling gepauzeerd, en kreeg ik dus mijn geld niet. Dan wou hij het plots terugsturen, ben ik ingegaan op zijn verzoek, het heeft een een week en half geduurd vooral er terug iets gebeurde...Ondertussen verbeekt hij alle communicatie en nu vandaag bij het ophalen van het pakket bij de pakketautomaat. Ik opende de enveloppe in de wagen en zag direct dat het gevuld was met afvalkarton. en dus niet mijn verstuurd product. Duidelijk dat het hier toch gaat om oplichting lijkt mij dan.Vinted reageert niet via de support chat, dus dan zit er niks anders op voor mij om het hier ook te posten. Ik ben ten einde raad. De koper heeft mijn product en ondertussen wacht ik al sinds begin augustus op het geld...En nu bestaat dan de kans dat ik beide kwijt ben....Dit is toch echt geen logische manier van werken? Sinds wanneer kunnen kopers geen oneerlijke malafide praktijken uitvoeren en slechte bedoelingen hebben?Mochten jullie bij Vinted dit lezen en meer informatie nodig hebben mogen jullie mij altijd contacteren. Of reageren op de chat die ik hierover naar jullie helpdesk account heb gestuurd.

Berichten (22)

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Hello !I'll be happy to help you with this. I just need a bit more info though - could you please send me a screenshot of the problem or tell me exactly what happens when you try to login?Once I have more details, I'll investigate and come back with an answer to you.Please provide the requested information within 24 hours. Otherwise, we will consider your problem solved.Thanks!Marwen Team Vinted

K. G.

Naar: VINTED

23/08/2023

Do you mean screenshots of the transaction? Or screenshots of my chat to vinted support? I can supply screenshots, but seeing as i already posted all the info to your vinted support chat, maybe it would be easier for you to read it over there... as i could take 20 screenshots of the chat. But I already asked for help on your own platform. Added here are 2 screenshots, one of the start of the conversation with the buyer, and one of the start of the conversation to vinted support. One confusing thing tho, that the profile of the vinted support states that all messages sent to it are not read. But then the profile itself asks you deliver certain things and wait for someone to contact you.... So seeing as we sellers only have 48 hours or we lose our money and our product. Maybe be a little more clear as to what you mean. Or respond more timely to helpdesk inqueries. If you need any more info please feel free to ask as i am litterally glued to my computer untill this is resolved.

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Madame, Monsieur,Nous confirmons la bonne réception de votre demande et y répondrons dans les meilleurs délais.Merci pour votre patience.Cordialement,Dhekra L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Hello !I'll be happy to help you with this. I just need a bit more info though - could you please send me a screenshot of the problem or tell me exactly what happens when you try to login?Once I have more details, I'll investigate and come back with an answer to you.Please provide the requested information within 24 hours. Otherwise, we will consider your problem solved.Thanks!Marwen Team Vinted

K. G.

Naar: VINTED

23/08/2023

Do you mean screenshots of the transaction? Or screenshots of my chat to vinted support? I can supply screenshots, but seeing as i already posted all the info to your vinted support chat, maybe it would be easier for you to read it over there... as i could take 20 screenshots of the chat. But I already asked for help on your own platform. Added here are 2 screenshots, one of the start of the conversation with the buyer, and one of the start of the conversation to vinted support. One confusing thing tho, that the profile of the vinted support states that all messages sent to it are not read. But then the profile itself asks you deliver certain things and wait for someone to contact you.... So seeing as we sellers only have 48 hours or we lose our money and our product. Maybe be a little more clear as to what you mean. Or respond more timely to helpdesk inqueries. If you need any more info please feel free to ask as i am litterally glued to my computer untill this is resolved.

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

23/08/2023

Madame, Monsieur,Nous confirmons la bonne réception de votre demande et y répondrons dans les meilleurs délais.Merci pour votre patience.Cordialement,Dhekra L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

24/08/2023

Hello,  I'm here to follow up on your inquiry.  As you haven't replied to our previous message during the given time frame, we're bound to close this conversation thread.If you ever have any trouble on Vinted, don't hesitate to check our Help centre for the answers to all your questions:www.vinted.be/helpRegards,  Med Ali Team Vinted

K. G.

Naar: VINTED

24/08/2023

Excuse me? I'm the one who didnt respond on time? I asked questions didn't i? I uploaded screenshots didn't i? And all i got was an automated response... i got scammed by a buyer on your platform and i have the feeling vinted as a company doesn't care about it. I haven't been able to talk to a real person for this issue since this theft occured.

VINTED

Naar: K. G.

24/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

24/08/2023

Hello,  I'm here to follow up on your inquiry.  As you haven't replied to our previous message during the given time frame, we're bound to close this conversation thread.If you ever have any trouble on Vinted, don't hesitate to check our Help centre for the answers to all your questions:www.vinted.be/helpRegards,  Med Ali Team Vinted

K. G.

Naar: VINTED

24/08/2023

Excuse me? I'm the one who didnt respond on time? I asked questions didn't i? I uploaded screenshots didn't i? And all i got was an automated response... i got scammed by a buyer on your platform and i have the feeling vinted as a company doesn't care about it. I haven't been able to talk to a real person for this issue since this theft occured.

VINTED

Naar: K. G.

24/08/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

24/08/2023

Geachte lezer,Met dit bericht bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. We zullen zo snel mogelijk antwoorden.Met vriendelijke groet,Sara Team Vinted

VINTED

Naar: K. G.

24/08/2023

Geachte lezer,Met dit bericht bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. We zullen zo snel mogelijk antwoorden.Met vriendelijke groet,Sara Team Vinted

VINTED

Naar: K. G.

25/08/2023

Bonjour, Vous avez récemment été en contact avec notre équipe support.Nous aimerions vous demander d'évaluer notre prestation s:www.vinted.fr/hcf/54470358/1693406648/b747f04b7f31e5b224ae4e3dc686363eVotre opinion est importante elle nous aidera à nous améliorer. Merci pour votre honneteté !L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

25/08/2023

Bonjour, Vous avez récemment été en contact avec notre équipe support.Nous aimerions vous demander d'évaluer notre prestation s:www.vinted.fr/hcf/54470358/1693406648/b747f04b7f31e5b224ae4e3dc686363eVotre opinion est importante elle nous aidera à nous améliorer. Merci pour votre honneteté !L'équipe Vinted

VINTED

Naar: K. G.

26/08/2023

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/54467834/1693498557/2db96eaabacf235df1b54e71cd19d994Het ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team

VINTED

Naar: K. G.

26/08/2023

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/54467834/1693498557/2db96eaabacf235df1b54e71cd19d994Het ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform