Terug

Verzending doos mislukt

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: bpost

26/09/2025

Bpost Op 4/09 heb ik bij Bpost een doos afgegeven van 10kg die naar m’n dochter in Canada moest. Vermits ik haar regelmatig een doos stuur was alles correct ingevuld. Ik kan de zending dan volgen via track en trace. Ik vond het al raar dat ik diezelfde avond geen meldingen te zien kreeg, maar toen ik 5/09 de melding kreeg dat de doos naar Gent gestuurd werd, was ik helemaal gealarmeerd ! Ik heb dan naar de klantendienst gebeld maar daar konden ze me enkel zeggen dat ik na het weekend moest terugbellen en dat alles wel in orde zou komen. Op 8/09 kreeg ik te horen dat het adres foutief was al had ik een bewijs van het postkantoor waar het adres correct ingegeven was. 9/09 opnieuw getelefoneerd en toen kreeg ik te horen dat de inhoud ontbrak. Na nog enkele telefoontjes zeiden ze dat het een lege doos was zonder inhoud. Hoe kan 10kg nu zomaar verdwijnen zonder dat iemand dat merkt. Ik begrijp het gewoon niet !! De foto van de lege doos (als bewijs) krijg ik niet en met de manager spreken kon niet ! Ik heb uiteindelijk wel een vergoeding gekregen maar enkel voor de spullen waarvan ik nog een kasticket had. Ik had natuurlijk veel liever de inhoud van m’n doos kunnen recupereren. Het is me er niet om te doen om een hogere vergoeding te krijgen. Ik wil enkel dat Bpost zijn verantwoordelijkheid neemt en me precies uitlegt hoe en waar die 10kg verloren zijn gegaan en waarom ik de inhoud niet terugkrijg. Op mijn herhaalde vraag waarom die doos naar Gent gestuurd werd, al betrof het een internationale zending, krijg ik enkel het antwoord dat het adres foutief was ingelezen ?? Waar de inhoud dan is daar blijven ze het antwoord schuldig. Werden die 10kg dan door iemand gestolen ? Ik ben echt ontgoocheld en boos op Bpost en durf nu geen doos meer versturen ! Jenny Buermans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform