Terug

Verzekering internet fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. D.

Naar: KBC Bank

16/08/2023

Beste,Ik ben vorige week zaterdag jammer genoeg slachtoffer geworden van phishing ??Bij het aanmelden bij Vinted werd er gevraagd om je bankgegevens te bevestigen. Er werd uiteindelijk 2 x €1522,8, dus in totaal €3045,6 ingehouden van mn kredietkaart.Ik heb alle nodige stappen ondernomen verschillende keren gebeld met KBC, formulier ingevuld bij mijnkaart.be... Maar duidelijk zonder succes. Wordline wil niet tussenkomen in de terugbetaling.Ik heb zelfs een verzekering voor internet fraude bij KBC afgesloten om dit soort zaken te voorkomen. Nu willen ze niet tussenkomen omdat het via de kredietkaart wordt ingehouden en zij komen enkel tussen als het om mn zichtrekening gaat.Het geld is nog niet van mn zichtrekening gegaan, dus ze moeten dit tegenhouden.Ik heb nooit de intentie gehad om geld aan iemand anders over te maken. Ik ga ook helemaal niet akkoord met deze inhouding.Als ik foutief geld overmaak aan een persoon, zou die dat ook gewoon moeten terug storten.Het kan niet zijn dat ze me als trouwe klant niet verder helpen, dit betekent een fiasco voor mij!

Berichten (2)

KBC Bank

Naar: V. D.

16/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

KBC Bank

Naar: V. D.

16/08/2023

Dit is een automatisch bericht, gelieve hier niet op te reageren. KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen.1. Ofwel is uw mail voor onze dienst bestemd:U krijgt een ontvangstmelding (met het dossiernummer en de naam van de dossierbeheerder) en/of een antwoord. Deze krijgt u via het communicatiekanaal van uw voorkeur: digitaal of post.Digitale communicatie vindt u:- In KBC Mobile: via het icoon 'Mijn KBC' (helemaal onderaan) - documenten - uw naam- In KBC Touch: via het icoon 'Berichten' (rechts boven) - documenten - uw naam2. Ofwel is uw mail niet voor onze dienst bestemd:Dan zorgen wij dat uw mail bij de juiste dienst terechtkomt die u zal contacteren.Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live.Wij vragen u met aandrang om enkel die informatie mee te delen die relevant is voor de behandeling van uw klacht. Mocht u in uw bericht bijzondere categorieën van persoonsgegevens in de zin van artikel 9 van de AVG vermelden, dan geeft u door versturen ervan uw expliciete toestemming aan KBC, en meer specifiek de dienst Klachtenmanagement, om deze gegevens te mogen verwerken in het kader van de behandeling van uw klacht. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, vindt u hier.---Ceci est un message automatique: veuillez ne pas y répondre. Le service de Gestion des plaintes de KBC a bien reçu votre mail.1. Votre mail est destiné à notre service:Vous recevrez un accusé de réception (avec le numéro de dossier et le nom du gestionnaire de dossier) et/ou une réponse. Vous les recevrez par le canal de communication de votre choix: digital ou postal.Vous trouverez la communication digitale:- dans KBC Mobile: via l'icône 'My KBC' (en bas de l'écran) - documents - votre nom.- dans KBC Touch: via l'icône 'Messages' (en haut à droite) - documents - votre nomVous recevez une notification dès qu'un document est disponible.2. Votre mail n'est pas destiné à notre service:Nous ferons parvenir votre mail au service compétent, qui vous contactera.Une question pratique? N'hésitez pas à contacter KBC Live au 078 152 154, les jours ouvrables de 8 à 22 heures et le samedi de 9 à 17 heures ou via le site web www.kbc.be/live.Nous vous demandons instamment de communiquer uniquement les données indispensables au traitement de votre plainte. Le fait d’inclure dans votre message des données à caractère personnel relevant des catégories spéciales visées à l’article 9 du RGPD implique que vous autorisez, par cet envoi KBC et, d’une manière plus spécifique, le Service Gestion des Plaintes , à traiter ces données dans le cadre du traitement de votre plainte. Vous trouverez ici de plus amples informations sur le traitement réservé à vos données à caractère personnel.Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform