Terug

Verzekering gsm via vandenborre bij SFAM

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: VANDEN BORRE

07/01/2023

GeachteOp 26/02/2021 kocht ik een smartphone Samsung galaxy a71 in jullie winkel. Tijdens het afrekenen vroeg de verkoper of ik een verzekering wilde afsluiten voor 3,9€ per maand gedurende 2 jaar bij de firma SFAM (nu celside). Heb ik dan ook gedaan.Deze maand bekeek ik mijn bankrekening en viel het me op dat SFAM opnieuw een bedrag afhield terwijl het pas een week geleden was. Ik ben verder gaan scrollen en zag dat SFAM verschillende malen per maand een bedrag afhield. In totaal 44 verrichtingen in de afgelopen 2 jaar. Soms veranderde ook de naam naar 'contrat d'assurance'. Het ging telkens over kleine bedragen die niet opvielen tussen de andere verrichtingen. Ik was verbijsterd om te zien dat er in totaal 595,47 euro overgeschreven werd. In tegenstelling tot 93,6€ dat ik normaal betaald zou moeten hebben.Contact opgenomen met jullie klantendienst, daar wisten ze van niets en ik moest maar een mail sturen. Verschillende keren gebeld met SFAM, daar kreeg ik geen gehoor. Dus ben ik naar de winkel van vandenborre gegaan. Daar wisten ze meteen wat het probleem was. De manager vertelde dat jullie al langer op de hoogte waren (anderhalf jaar!) van de malafide praktijken van SFAM en dat ik onmiddellijk mijn domiciliëring moest stop zetten. Verder konden ze niks doen.Daar ben ik het niet mee eens. Indien jullie al veel langer op de hoogte waren van dit gegeven, op welke manier hebben jullie je klanten ingelicht? Jullie slogan: een akte van vertrouwen, slaat de bal volledig mis.Ik eis dan van jullie ook een schadevergoeding. De 3,9€ verzekering ben ik bereid achterwege te laten voor het contract van 2 jaar. Het overige bedrag van 501,87 wil ik terugvorderen van jullie. En ik verwacht dat jullie alle klanten die zo'n verzekering hebben, inlichten over het wanbeleid bij SFAM zodat ook zij actie kunnen ondernemen. Enkel dan maken jullie je slogan waar.Hopend op een snel antwoord.Groet Bert De Vos

Berichten (2)

VANDEN BORRE

Naar: B. D.

10/01/2023

Beste,Het verbaast ons ten zeerste dat er gedurende 2 jaar voor een totaal bedrag van 595.47 euro van je rekening gaat zonder dat je dat merkt en nu pas na 2 jaar dit opmerkt.Deze bedragen zullen conform de algemene voorwaarden van Sfam/Celside zijn die vermeld stonden in hun contract dat jij zelf 2 jaar geleden ondertekent, hebt.Bijgevolg kunnen wij niet ingaan op je vraag voor een schadevergoeding van 501.87 euro aan te bieden.Vriendelijke groetenCynthiaConsumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -

B. D.

Naar: VANDEN BORRE

10/01/2023

BesteDank je voor je antwoord.Eerst en vooral viel het inderdaad niet op. In het begin waren dit kleine bedragen, sporadisch. Tot op het einde waren dit steeds kleine bedragen verspreid over de hele maand. Dus nee, 5,9 € eens 19,9€ valt niet op als je tegenwoordig bijna alles met de bankkaart betaalt.Ik sloot bij jullie een contract af van 3,9€ op de maand. Een factuur dat bij jullie in de winkel werd opgesteld. Het contract heb ik niet meegekregen bij mijn aankoopbon. En inderdaad daar heb ik niet verder bij stilgestaan. Echter vind je dit terug op de aankoopbon die mee in het boekje zat, zie vorige bijlage. Waar ik jullie wel voor aansprakelijk stel, is dat jullie wisten dat deze verzekeraar malafide is en dat jullie op geen enkele manier contact genomen hebben met mij, jullie klant. Daarom dat ik jullie ook aansprakelijk stel voor de geleden schade. In de winkel konden ze dit contract er niet bijhalen, aangezien het systeem werd afgesloten? Bijzonder als je weet dat gegevens 10jaar bijgehouden moeten worden.Dus ja, ik blijf met mijn vraag naar een schadevergoeding. Jullie als verdeler dienen jullie verantwoordelijkheid te nemen en dat is niet gebeurd.Bert


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform