Terug

Verzekering afgesloten zonder mijn toestemming

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: MediaMarkt

22/10/2020

Beste, Op 30/06/20 heb ik een iphone 11 aangekocht in de winkel te Kortrijk. De verkoper stelde mij een Omnium+ verzekering voor en noteerde mijn gegevens, maar na de voorwaarden door te lezen heb ik besloten deze verzekering niet te nemen en niets te ondertekenen. De verkoper zat hier duidelijk mee verveeld en blijkbaar is er daarna toch een verzekering in mijn naam afgesloten.Ten gevolge daarvan is er al 2x onrechtmatig 13.99€ van mijn rekening afgehaald door Mediamarkt.Hoe dit kan zonder mijn handtekening is mij een raadsel.Ik heb hierover:- voor het eerst via mail contact opgenomen met Mediamarkt op woensdag 14/10. Na een vage reactie (we zullen het doorgeven) heb ik gebeld naar de klantendienst, waar ik doorgeschoven werd naar de winkel in Kortrijk, alleen kon ik die niet bellen want die hebben geen telefoonnummer (je wordt dan blijkbaar doorgeschakeld naar de centrale klantendienst). - De daaropvolgende dag heb ik teruggebeld naar de klantendienst voor een update over hoe men dit ging oplossen, maar nog steeds was er geen oplossing en stond mijn dossier volgens de customer service op 'in behandeling'.- Ik heb vrijdag 16/10 uiteindelijk besloten mijn bank ook in te lichten over de onrechtmatige inning van 2x 13.99€, waarop deze Carapass (de verzekeraar) heeft geblokkeerd als debiteur. - De daaropvolgende maandag kreeg ik onmiddellijk een mail van Carapass, dat ze er niet in geslaagd waren voor een 3e keer 13.99€ van mijn rekening af te halen, en dat ik mijn rekening moest aanzuiveren. Daar heb ik onmiddellijk op teruggemaild, waarop weer geen reactie kwam.- Dinsdag 20/10 belde ik terug naar MediaMarkt, herhaalde ik het volledige proces, en besloot men mijn dossier op prior te zetten, waardoor ik binnen max. 24u zou geholpen zijn. Waarom dit nog niet eerder gebeurd was, is mij eigenlijk ook een raadsel. - Exact 24u en geen feedback later, belde ik opnieuw naar MediaMarkt. Alweer kon men mij niet verder helpen. Ik heb toen geëist met de verzekeraar zelf te kunnen spreken, want mijn geduld was op. - Eenmaal bij de verzekeraar, kreeg ik een persoon aan de lijn die geen enkel schuldbesef over de situatie kon opbrengen en eigenlijk vooral spotte met mijn frustratie. Deze persoon zei dat ik 2 weken zou moeten wachten tot mijn verzekering zou worden stopgezet. Uiteraard wil ik meer dan dat, ik wil mijn geld terug. Mevrouw zei op een bepaald moment dat zij er eigenlijk niet zo veel aan kon doen want zij waren slechts de tussenpersoon voor de Franse verzekeraar en de fout was gebeurd bij Mediamarkt Kortrijk. Aangezien ik bij Mediamarkt Kortrijk telefonisch niet terecht kan en ik daar ook helemaal niet in de buurt woon, heb ik gevraagd mij dan maar door te verbinden met de Franse verzekeraar. Die kreeg ik na wat gemopper uiteindelijk aan de lijn, waarna ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw mocht doen in het Frans. Zij zeiden dat de schuld bij Mediamarkt lag, en daar ben ik 100% mee akkoord. Ze zouden mij een kopie bezorgen van de door mij getekende documenten. Ten einde raad en volledig gedegouteerd door de aanpak van MediaMarkt dien ik een klacht in via Test Aankoop. Ik heb het rechtstreeks geprobeerd bij Mediamarkt en Karapass via elk mogelijk kanaal, maar dit blijkt een straatje zonder eind. Ik wil mijn geld terug en wil vergoed worden voor alle tijd die ik al heb moeten steken in dit onwettige dossier, en ik hoop oprecht dat Mediamarkt dit geen enkele andere klant meer kan aandoen, want dit is pure fraude.Bedankt.

Berichten (1)

MediaMarkt

Naar: M. S.

22/10/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform