Ik ben eigenaar van een gerenoveerd appartement vanaf 22 mei 2024 ik ben er in getrokken op zaterdag 25 mei 2024.
Alles netjes verlopen bij notaris , overnamedocumenten van digitale meter & gasmeter , water.
Geen probleem tot vorige week donderdag avond 6/05/2024 aankwam van mijn eigen zaak. Ik kwam binnen in mijn appartement en het licht ging niet meer dacht raar ik liep door ijskast uit , diepvries uit kortom alle elektriciteit uit verwarming werkte ook niet . Ik naar de elektriciteitskast in mijn appartement alles is uit gezet en terug aan helaas zonder resultaat. Toen is mijn vader komen kijken en eveneens zonder resultaat toen zijn we naar de kelder gaan kijken daar waar alle meters staan en zien wij tot onze verbazing dat mijn meters verzegeld zijn door fluvius. Wij dadelijk contact opgenomen met hun , dagen aan een stuk iedere keer met een ander verhaal. Fluvius - ENGIE vertelde altijd iets anders .. tot dat ik ENGIE 650 euro moest betalen voor de borg van het nieuwe contract zou ik zeker terug de andere dag in orde zijn niets haalde uit.
Dan gisteren waren we het zo beu dat we onderhand actie hebben ondernomen en andere energieleverancier hebben genomen dat door de ombudsman geregeld is alles in orde contract noem maar op.. bellen bellen bellen .. vanmorgen nog is met fluvius gebeld om nog maar is te horen luistert mevrouw Goossens wij kunnen geen stroom geven omdat je vorige eigenaar een ingebrekestelling van 2000 euro heeft van december 2023 . Dat kan fluvius maar ik ben nieuwe eigenaar van 22 mei 2024. Radeloos .. nu hebben ze me gezegd in namiddag dat ze maandag 17 mei 2024 de verzegeling komen afhalen … ook eerst zien en dan geloven. Dat wil zeggen dat ik 12 dagen zonder stroom heb gezeten zonder gas heb gezeten , ik kan niet koken ik kan geen tv zien , ik heb enkel koud water , geen verwarming , …
Fluvius heeft meerdere malen ingebreken stelling verstuurd vermoedelijk naar de vorige bewoner of naar de makelaar van het pand waar ik niets van af wist.
Ik vindt dit een onleefbare situatie zonder stroom en gas zitten , maar daar wordt blijkbaar geen gehoor bij fluvius en ENGIE aan gegeven enkel sorry we kunnen niet meer doen. Ik vindt dat ik recht heb op een schadevergoeding. Wat raden jullie mij aan ?
Bedankt
Marlies Goossens
Gebroeders De Winterstraat 23A bus 2
2275 Wechelderzande