Terug

Verzegeling van digitale meter & gasmeter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

M. G.

Naar: FLUVIUS

13/06/2024

Ik ben eigenaar van een gerenoveerd appartement vanaf 22 mei 2024 ik ben er in getrokken op zaterdag 25 mei 2024. Alles netjes verlopen bij notaris , overnamedocumenten van digitale meter & gasmeter , water. Geen probleem tot vorige week donderdag avond 6/05/2024 aankwam van mijn eigen zaak. Ik kwam binnen in mijn appartement en het licht ging niet meer dacht raar ik liep door ijskast uit , diepvries uit kortom alle elektriciteit uit verwarming werkte ook niet . Ik naar de elektriciteitskast in mijn appartement alles is uit gezet en terug aan helaas zonder resultaat. Toen is mijn vader komen kijken en eveneens zonder resultaat toen zijn we naar de kelder gaan kijken daar waar alle meters staan en zien wij tot onze verbazing dat mijn meters verzegeld zijn door fluvius. Wij dadelijk contact opgenomen met hun , dagen aan een stuk iedere keer met een ander verhaal. Fluvius - ENGIE vertelde altijd iets anders .. tot dat ik ENGIE 650 euro moest betalen voor de borg van het nieuwe contract zou ik zeker terug de andere dag in orde zijn niets haalde uit. Dan gisteren waren we het zo beu dat we onderhand actie hebben ondernomen en andere energieleverancier hebben genomen dat door de ombudsman geregeld is alles in orde contract noem maar op.. bellen bellen bellen .. vanmorgen nog is met fluvius gebeld om nog maar is te horen luistert mevrouw Goossens wij kunnen geen stroom geven omdat je vorige eigenaar een ingebrekestelling van 2000 euro heeft van december 2023 . Dat kan fluvius maar ik ben nieuwe eigenaar van 22 mei 2024. Radeloos .. nu hebben ze me gezegd in namiddag dat ze maandag 17 mei 2024 de verzegeling komen afhalen … ook eerst zien en dan geloven. Dat wil zeggen dat ik 12 dagen zonder stroom heb gezeten zonder gas heb gezeten , ik kan niet koken ik kan geen tv zien , ik heb enkel koud water , geen verwarming , … Fluvius heeft meerdere malen ingebreken stelling verstuurd vermoedelijk naar de vorige bewoner of naar de makelaar van het pand waar ik niets van af wist. Ik vindt dit een onleefbare situatie zonder stroom en gas zitten , maar daar wordt blijkbaar geen gehoor bij fluvius en ENGIE aan gegeven enkel sorry we kunnen niet meer doen. Ik vindt dat ik recht heb op een schadevergoeding. Wat raden jullie mij aan ? Bedankt Marlies Goossens Gebroeders De Winterstraat 23A bus 2 2275 Wechelderzande

Berichten (2)

M. G.

Naar: FLUVIUS

13/06/2024

Naar aanleiding ipv 24/05/2024 moet dit maandag 24/06/2024 zijn was een typfoutje. Marlies

FLUVIUS

Naar: M. G.

20/06/2024

Beste,Je hebt hier al via de klachtmelding 1000293424 op 12/06/2024 een antwoord op ontvangen.Verder kunnen we enkel maar vaststellen dat op het moment dat je de woning betrok er nog geen actief contract op je naam was.We zien dat Engie op 06/06/2024 een SA (Start Acces) opstart voor je energieleveringen, maar dit wordt niet geactiveerd op 13/06/2024 komt er dan een SA binnen van Eneco met staratum 12/06/2024.Dezelfde dag is je meter dan ook nog terug in dienst gesteld, dit wil zeggen dat je meter buiten dienst stond van 06/06/2024 tot 13/06/2024, dit zijn 7 dagen.Fluvius heeft hier correct gehandeld, door een ontbreken van een geldig contract is het leveringspunt geschorst geweest, en op het moment dat er een contract gekend was onmiddellijk terug opengezet.Hopend je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben sluit Fluvius dit dossier af.Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Melle fluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.beVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 13 juni 2024 19:15Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: Verzegeling van digitale meter gasmeter‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform