Terug

Verzaken van Beloften

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Proximus

04/08/2024

Gent, dinsdag 30 JULI 2024 Onderwerp: 1. Klacht over onrechtmatig opleggen van limieten binnen een abonnement dat wordt overeengekomen zonder limieten 2. Klacht over het onrechtmatig opleggen van een nieuw abonnement wanneer uitdrukkelijk gesteld wordt dat de consument dat niet wil Geachte heer of mevrouw, Sinds 08/11/2021 heb ik bij u een “Mobilus Unlimited Premium” zonder limieten in België voor mijn mobiele telefoon met telefoonnummer 0473 483 493. Volgens uw website in 2021 is dit een abonnement zonder limieten in België. Bijgevolg zou ik mobiel internet kunnen gebruiken zonder dat ik me zorgen hoef te maken over beperking van data en/of opgelegde snelheidsverminderingen (zoals deze in de nieuwere andere abonnementen wel beperkt wordt tot maximaal 300GB en daarna ononderbroken aan slakkensnelheid van max. 512MB). In mijn abonnement, heeft u onrechtmatig wijzigingen en beperkingen opgelegd, zonder mijn toestemming. Ik heb niet de behoefte om dat te veranderen, omdat ik het net omwille van de voordelen van het onbeperkt datagebruik heb gekozen, Wat is het probleem? 1. Helaas heb ik sinds di 23/07/2024 om 21u51 een zeer trage surfsnelheid gemeten dat mij niet toeliet een eenvoudige website van 2dehands.be te openen. Zelfs diverse snelheidsmeters konden op bepaalde momenten niet worden geopend om te meten, wegens gebrek aan snelheid. Dit zijn duidelijk het gevolg van opgelegde limieten die niet van toepassing zijn in mijn abonnement. Het zijn ook geen limieten die door wetgeving worden opgelegd. 2. U heeft op vrijdag 26/07/ 2024, zonder mijn toelating en zonder me in kennis te stellen van de voorwaarden, een nieuw abonnement met beperkingen opgelegd. Hoe is dit wettelijk geregeld en wat verwacht ik van U? U moet de dienst leveren zoals afgesproken in 2021. Indien u deze zaken niet herstelt in zijn oorspronkelijke vorm en u doet of kunt dat niet, dan zal ik per dag genoodzaakt zijn een schadeclaim opstellen en het via de rechtbank verder uit te klaren om gerechtigheid te krijgen Ik vraag u vriendelijk om binnen de vijf dagen mijn klacht op te lossen. Dat is redelijk omdat ik dit reeds mondeling (telefonisch) met u heb proberen op te lossen (woensdag 24/07/2024 en vrijdag 26/07/2024). Daarbij werd ik verschillende keren voorgelogen en waarbij u diverse beloftes niet bent nagekomen, wat het eindelijk van kwaad tot erger heeft gemaakt. Omdat u elk gesprek telefonisch opneemt kunt u zelf de gesprekken herbeluisteren. Mijn contactnames waren wo 24/7 om 10:36, wo 24/7 om 19:53, vr 26/7 om 13:32 en vr 26/7 om 17:02 Toen werd ik onder valse voorwendselen en met valse beloften de laan uitgestuurd en had u reeds onrechtmatig mijn surfsnelheid verminderd. De valse beloftes hielden in dat u het binnen de 48u zou oplossen, herstellen of rechtzetten zodat ik van mijn abonnement in zijn originele vorm kon verder gebruiken. Deze belofte werd tot 2 maal niet nagekomen en nu is de maat vol. Ik ben me ervan bewust dat het voor een bedrijf als de uwe een rechtszaak verliezen niet veel indruk na laat en dat u weinig belang hecht aan mistevreden klanten. Door de opnames te herbeluisteren, kunt u horen dat ik niet akkoord was en dat ik herstel eiste van mijn contract d.d. 2021. Zonder het herstel in zijn huidige vorm zullen wij overgaan tot dagvaardingen op de rechtbank, ongeacht uw verweer. Daarna zullen we er alles aan doen om, binnen de wettelijke mogelijkheden, publieke ruchtbaarheid aan te geven. Er zijn weinig bedrijven die zoveel klachten bij consumenten veroorzaken, helaas bent u daarin nog geen wereldrecordhouder, maar u is goed op weg. De telefonische contacten hebben inhoudelijk getoond dat uw transparantie (dossier transparantie) naar de klant / consument er niet is en dat alles achter de rug om tegen de wens van de consument wordt beslist. Daardoor schiet u tekort in klachtenbehandelingen voor consumenten en zorgt u voor misleiding en bedrog van mij als consument en klant. Mijn ontevredenheid van Proximus was er van dag 1, maar omdat u de enige was die een echt unlimited abonnement aanbod, was er geen keuze bij andere providers. Ik ontvang graag binnen de vijf dagen een schriftelijke reactie. Dit kan binnenskamers worden opgelost, maar dit is ook uw laatste mogelijkheid. Hopende u hiermee duidelijkheid gebracht te hebben over mijn standpunt binnen deze klacht en hopende dat ik niet hoef af te stevenen richting raad van state. Met vriendelijke groet, Didier De Buck

Berichten (1)

Proximus

Naar: E. V.

16/08/2024

Beste,Het Mobilus Unlimited Premium dienst werd gewijzigd in april 2022.In overeenstemming met artikel 108 § 4 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie en artikel 4§1 van onze Algemene voorwaarden voor consumenten en kleine ondernemingen werden alle klanten van deze dienst op de hoogte gebracht van deze wijzigingen via een sms die op 26 april 2022 werd verstuurd met de volgende inhoud:In overeenstemming met de wet heeft Proximus de klanten één maand voor de inwerkingtreding van deze wijzigingen op de hoogte gebracht en hen ook geïnformeerd over de mogelijkheid om hun contract kosteloos op te zeggen als ze deze wijzigingen niet aanvaarden.MvgElkeConnect with us on:===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2024-08-04-15.45.46.000000 ======‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Ref. [THREAD_ID:1921010864328]

Bemiddeling door Testaankoop 22 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform