Ik bestelde voor mijn stiefvader een rolstoel bij Mobiclinic Queralto, maar die bleek niet te voldoen. Dus wou ik die retourneren. [CASE:206394992]
We zijn nu bijna 1 maand later en dit is nog altijd niet gelukt.
Mobiclinic schuilt achter het (correct) principe dat ze het bedrag van 130 EUR pas kunnen terugstorten als de rolstoel terug in hun bezit is.
Maar het bedrijf maakt dit intentioneel moeilijk met de hoop dat ik het opgeef en zij het geld niet moeten terugstorten, en zo aan wettelijke verplichtingen tegenover de zwakkeren en hun verzorgers te verzaken.
Het bedrijf doet dit door gebruik te maken van drie manipulatietechnieken:
1. Het vragen naar "bevestiging" en deze daarna intentioneel negeren
2. Het maken van afspraken voor de ophaling van de rolstoel die dan om onduidelijke reden niet worden nagekomen
3. Het opzettelijk mis-begrijpen van (nochtans duidelijke) e-mails om zo verwarring te zaaien en de zaak weer uit te stellen.
De reeks van e-mails door zij en mij (ondertussen meer als 16!) heb ik ter beschikking hieronder.