Terug

Verwijdering van 'penny stocks' uit portfolio

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Z. H.

Naar: Keytrade Bank

04/08/2022

Ik heb indertijd een account bij Keytrade geopend omdat ik hier zowel gewone aandelen als Penny stocks kon kopen / verkopen. Ik bezit dus gereeds ruime tijd een aantal Penny stocks die ik via Keytrade zelf heb gekocht, en waar ik nog steeds vertrouwen in heb dat ze terug Pink Current kunnen worden.Nu krijg ik opeens het bericht van Keytrade dat ze al deze aandelen gewoon uit mijn portfolio gaan verwijderen indien ik ze niet tegen 30 september naar een andere broker overzet.Maar er is geen andere broker die de transfer van deze stocks toelaat. Bij IBKR (International Brokers) kan je wel nog deze aandelen kopen/verkopen, maar een transfer vanuit een andere account laten zij alleen toe als je portfolio meer dan 5 miljoen Euro (!) waard is.Met andere woorden : ik heb dus geen optie om deze aandelen te redden en bijgevolg (aangezien Keytrade me deze aandelen wel heeft laten kopen) begint dit voor mij heel hard op diefstal te lijken.Kan ik hier IETS tegen doen ?

Berichten (1)

Z. H.

Naar: Keytrade Bank

09/08/2022

Bij navraag blijkt dat het ook mogelijk moet zijn voor jullie om bepaalde aandelen (in het specifiek de aandelen van BlueSphere, BLSP) te transfereren naar ClearTrust (de transfer agent van BlueSphere), waar ze dan kunnen blijven staan tot als BlueSphere terug uit de Expert Market komt.Er is namelijk een aandeelhoudersgroep van meer dan 300 geregistreerde aandeelhouders van BlueSphere,waardoor BlueSphere verplicht zou zijn (door de SEC regelgeving) om terug te beginnen rapporteren.Zodoende zou dit bedrijf dus terug van de Gray Market naar Pink Current status gaan, maar dat gaat niet voor 30 September gebeuren.Het transfereren van de aandelen van BLSP naar ClearTrust is dus een oplossing die aanvaardbaar is voor mij,zodat deze aandelen niet bij jullie zitten maar zodat ik ze ook niet kwijt ben.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform