Terug

Verwarming te lang in onherstelde staat

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. K.

Naar: Easykit

09/12/2021

Op 16/11/2021 breng ik jullie op de hoogte dat mijn hoofdverwarming van de woonkamer een foutcode geeft en niet meer werkt. Ik ging in het kort gecontacteerd worden voor een herstelling:17/11: geen reactie18/11: geen reactie19/11: geen reactie20/11: geen reactie21/11: zondag22/11: geen reactie23/11: IK zal zelf als klant dan nog maar eens horen zeker? Reactie easykit: heel vreemd mijnheer dat u nog niet gecontacteerd bent geweest, ik neem nog eens contact op en u zal waarschijnlijk in de loop van vandaag opgebeld worden.24/11: als klant nog steeds geen telefoon ontvangen om ingepland te worden. Dus ik bel jullie als klant nog maar eens op om te horen wat het actieplan is.Reactie easykit: We begrijpen dat dit vervelend is, u moet het anders zelf maar proberen regelen met Bulex die in opdracht van easykit werken.Klant belt naar Bulex: die vallen halft uit de lucht en kunnen me niet verder helpen want deze airco is in garantie via Easykit en dient dus ook langs jullie aangevraagd te worden en niet apart als particulier.Klant belt terug naar easykit: Ok mijnheer, Easykit gaat doen wat het kan om het te regelen.25/11: geen reactie26/11: geen reactie27/11: geen reactie28/11: zondag29/11: DAN ZAL IK ZELF als klant NOG maar eens bellen zeker? Op dit ogenblik wijs ik Easykit er nog eens op dat ze verantwoordelijkheden hebben naar mij als klant toe en dat ik twijfel om verdere stappen te ondernemen.Reactie easykit: Beste Klant, u hebt nog maar net laten weten dat hij niet meer werkt (achteraf heeft easykit toegegeven dat ze inderdaad verkeerd gekeken hadden en dat dit al veel langer geleden gemeld is) maar ik bel nu zelf persoonlijk naar bulex voor een inplanning voor U.29/11: EINDELIJK word ik opgebeld: op 2/12 komen ze langs voor herstelling.30/11: wachten1/12: wachten2/12: Bulex-techniekers komen langs en stelt vast dat de fout ligt bij een koppeling dat lekt en dient hersteld te worden door techniekers van Easykit zelf. Bulex-techniekers stellen jullie telefonisch op de hoogte hiervan en laten ook weten dat er vocht naar binnen gezogen kan worden via dit lek, wat de binnenzijde van de Airco kan aantasten. Dit zou zeker een impact hebbben op de maximale leeftijd van de buitenunit.Afspraak was dat Easykit dit intern ging bekijken en mij iets ging laten weten hoe ze dit gingen herstellen op 3/12 (want was einde werkdag op dit ogenblik)3/12: geen reactie4/12: geen reactie5/12: zondag6/12: Ik zal dan zelf bellen zeker? Ik confronteer jullie met het feit dat ik nog steeds geen oplossing heb. Reactie easykit: op 28/12 kunnen we techniekers vrijmaken om die koppeling te vervangen.Als klant heb ik jullie er dan nogmaals op gewezen dat dit slechts een korte termijn oplossing is want heel de binnenzijde kan aangetast zijn doot vocht door dit lek. Persoon van de klantendienst ging dit bekijken met het team en mij iets laten weten....7/12: geen reactie8/12: geen reactie9/12: geen reactie en klant is het beu.Lang verhaal kort door de bocht:Omdat ik er zelf zo hard heb achtergezeten kunnen jullie mij in 6 weken, een halve oplossing aanbieden. Het is net boven het vriespunt en wij moeten maar alternatieve duurdere verwarmingsopties gebruiken om ons te behelpen. Omdat er geen enkele opvolging is binnen jullie organisatie en te weinig techniekers om ons tijdig te helpen zouden wij maar meer moeten betalen? Dit heeft ons ondertussen al gemakkelijk meer dan 100€ in alternatieve verwarming gekost en zal nog ruim verdubbelen in de komende weken. Hiermee zijn we noch akkoord, noch gediend,...

Berichten (1)

Easykit

Naar: K. K.

20/12/2021

Beste,Wij bevestigen goede ontvangst van de klacht met referentie CPTBE01415081-45.Op 24/06/2021 werd de betreffende installatie opgestart. Op 16/11/2021 kregen we telefonisch melding dat er een probleem was met het toestel in kwestie.De foutcode was H7 (compressor synchronisatiefout).Daar wij eveneens geconfronteerd worden met collega's in quarantaine, scholen die sluiten, . besloten we om rechtstreeks beroep te doen op de fabrikant, met name Bulex.16/11/2021 werd dan ook onmiddellijk opdracht gegeven aan Bulex om onze klant te contacteren en de storing te lichten.Op 23/11/2021 werden we opnieuw gecontacteerd door de klant daar hij nog geen bericht had ontvangen van Bulex. Hierop hebben we gevraagd aan Bulex om dit met spoed op te nemen.Op 24/11/2021 werden we gecontacteerd daar er door Bulex nog steeds geen contact was geweest met de klant, en hebben we inderdaad het telefoonnummer bezorgd zodoende klant alvast zelf ook even kon polsen. Ik lees dat Bulex 'uit de lucht' viel, echter hadden we wel degelijk een aanvraag gedaan bij Bulex op 16/11 en een herinnering gestuurd op 23/11 om dit probleem op te nemen.Op 26/11/2021 laat onze klant ons weten nog steeds geen afspraak bekomen te hebben. Hierop hebben we dan telefonisch contact opgenomen met Bulex, en heeft Bulex ons gea¯nformeerd een afspraak vast gelegd te hebben voor 2/12/2021, waarbij ze antwoordden op onze aanvraag van 16/11/2021.Vervolgens kregen we op 2/12/2021 van onze klant een mail met het interventierapport, evenals een foto van het door Bulex vast gestelde probleem.Laat me alvast even onderstrepen dat dit probleem geen afwijking veroorzaakt op de garantie van het toestel.Wel dienen we dit probleem uiteraard te verhelpen, wat ons bij het volgende deel van de klacht brengt.Het klopt dat we op 28/12/2021 een afspraak tot herstelling hebben. We hebben eveneens genoteerd dat indien het mogelijk is, we de interventie vervroegen, echter is dit een interventie welke behoorlijk wat tijd vraagt:Het resterend koelgas van de installatie dient op een apart vat getrokken te wordenHet lek dient verholpen te worden, de andere aansluitingen worden preventief gecontroleerd en indien nodig vervangenDe installatie dient gedurende een hele tijd op hoge druk gebracht te worden (lekdichtheid)De installatie moet vervolgens gedurende een tijd gevacumeerd worden cfr fabrikantseisenDe installatie moet gevuld worden met koelgasDit is een interventie welke snel een uur of 4 à 5 in beslag kan nemen.We stellen daarom ook voor om, na de herstelling, te kijken naar een gepast commercieel voorstel.Met vriendelijke groeten,Lennerd BramsEasykit ServiceEasykit Service is telefonisch bereikbaar: ma tot vr tussen 8u30 - 12u30 en 13u30 - 17uOf via de websitewww.easykit.beT 016 44 11 22 Wingepark 27C, 3110 Rotselaarwww.easykit.be Facebook Youtube


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform