Terug

Vervuilde benzine

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Gabriëls

20/01/2021

BesteIk heb dinsdag 12/01/21 getankt bij Gabriëls te Lommel, de dag nadien startte mijn auto niet meer en heb ik de wegenwacht moeten bellen. Zij hebben met een booster de auto terug aan de praat gekregen maar kreeg een foutmelding van de wielaandrijving, de auto is naar de garage gebracht. In de garage hebben ze mijn benzinetank volledig leeg moeten halen en kwamen zij tot de ontdekking dat het vies ruikte en er vieze troep in zit.Ik heb Gabriëls gecontacteerd gehad, via telefoon als via mail kreeg ik te horen dat ik verkeerd getankt zou hebben en dat het niet aan hen kon liggen. Ze zeiden ook dat ze geen andere klachten ontvangen hadden, nu ben ik zelf gecontacteerd geweest door een vrouw die ook getankt heeft bij Gabriëls en ook problemen heeft met haar auto. Zij heeft hen ook gemaild en kreeg bijna hetzelfde antwoord als mij terug, alsook dat er verder geen klachten zijn gekomen terwijl ik voor mevrouw al een klacht had ingediend bij Gabriëls.De kosten van de garage bij mij zijn al 423,59 en dat van de wegenwacht moet ook nog komen, ik vind niet dat wij moeten opdraaien voor hun fout. Wij gaan er vanuit dat als we ergens tanken we ook geen problemen gaan ondervinden en dat we geen rotzooi tanken.Hopelijk kunnen jullie ons helpen en krijgen we onze kosten toch vergoed.Alvast bedankt!Met vriendelijke groetenMichelle Bierdrager

Berichten (1)

Gabriëls

Naar: M. B.

21/01/2021

Beste,Na ontvangst van uw mail hebben we dit voorval bekeken en onderzocht zoals u reeds vermeld bij ons mailcontact van 15/01.Wij kunnen u enkel mededelen dat we alles in het werkstellen om klanten een prima kwaliteit te laten tanken aan onze pompen. Elke opslagtank is voorzien van een niveaumeter met watercontrole en elke pomp is voorzien van een filter, vergelijkbaar met deze in het brandstofsysteem van een normale wagen. Hierdoor kunnen we uitsluiten dat er water of vuil getankt wordt. Verder is het leidingwerk tussen de opslagtank en de verdeelpomp op een tankstation een gesloten systeem, daar wordt niets toegevoegd, zijn geen andere aftakkingen of verbindingen dan de noodzakelijke vulleiding, damp- en verluchtingsleiding en uiteraard de aanzuigleiding.Hierdoor is het onmogelijk dat er foute brandstof getankt wordt, tenzij de opslagtank uiteraard met een verkeerde brandstof gevuld zou zijn. Hiervan zijn we vrij zeker dat dit niet het geval is geweest, er zouden anders 10-tallen problemen geweest zijn.De brandstoffen welke wij verdelen worden geladen op dezelfde laadplaatsen waar Esso, Total, Q8, Shell, enz. laden. Wij werken met dezelfde brandstoffen.Wij gaan er dan ook vanuit dat er een andere oorzaak is voor de panne aan u wagen. Het is natuurlijk niet aan ons om te bepalen wat juist de oorzaak is. Wij zijn ook niet voldoende technisch aangelegd hiervoor. Wij kunnen enkel een probleem met onze brandstof, vuil of water uitsluiten. Het is dan ook uw verantwoordelijkheid het oorzakelijk verband tussen de tankbeurt en eventuele schade aan u voertuig aan te tonen. Wij ontvingen geen analyseverslag van de brandstof.U kan steeds u verzekering contacteren, deze zullen u kunnen verder helpen als u een schade dossier wilt opstellen.Hopelijk u hiermee van dienst te zijn, mocht u nog vragen hebben mag u mij steeds contacteren, u heeft mijn contactgegevens.Met vriendelijke groet,Met vriendelijke groet,Derideaux NathalieGabriels Co.Hekkestraat 419308 Hofstadet 05378 98 78www.gabriels.be www.m.gabriels.bestationsfinder like us


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform