Beste, sinds 6/1 is er een nieuw vervoersplan bij de lijn. Sinds de eerste werkdag kunnen bijna 30% van mijn medewerkers niet meer op hen werk gerraken, of niet meer naar huis. En is het dat niet, dan is de reistijd ineens verdubbeld. In welk opzicht is dit een verbetering?Ik spreek enkel voor mijn medewerkers waarvan op 3 werkdagen al 4 hun ontslag hebben ingediend omwille van de hervorming...Wij zijn een deinstenchequebedrijf. 95% is afhankelijk van het openbaar vervoer. De werkadressen bevinden zich in de buitensteden en zij wonen in steden. De lijn vindt dat er enkel binnen de steden een felxi-oplossing moet zijn voor de reizigers. Maar de zwakste groep, scholieren, ouderen, huishoudhulpen,....staan letterlijk in de kou.de meeste hulpen hadden sowieso al een reistijd van 45 min enkel endat deden ze met plezier, maar 1h30 enkel is erover. Bovendien moeten ze nu tss 1 a 2 km stappen. Hoe kan je die mensen nog motiveren als ze ook nog eens 8 uren moeten werken?? En ja, aan een loon dat al laag is?Sinds 8/1 zijn er ook heel wat vertragingen, of komen bussen gewoon niet.De flexibus is een klucht. Althans in onze regio. Die kan je zelf niet boeken (of het is ook 2 km stappen)Anja TemmermanBV Pluriels thuishulp