Klacht
A. C.
Naar: Touring
Beste,Tot mijn spijt ben ik in panne gevallen met de wagen in Frankrijk, Montpellier. De dienstverlening van jullie organisatie ervaarde ik als ondermaats.Eerst moest ik alle nodige gegevens verstrekken, zonder problemen. Ik begon nochtans mijn uitleg wat er aan de hand was, in panne gevallen met wagen op de autosnelweg A7 ter hoogte van MONTPELLIER. Nadat ik alle nodige gegevens verstrekt had, vroeg de dienstdoende beambte me de standplaats van de wagen. Ik herhaalde - U kan het gesprek opnieuw beluisteren want het is opgenomen - waar ik stond waarop de beambte zei dat ik 112 moest bellen. Dit is de regelgeving in Frankrijk, jullie mogen er niet takelen. Ik moest terugbellen naar Touring zodra ik in het depot van de takeldienst was voor verdere afhandeling.Geen probleem, ik voldeed aan het gevraagde en inderdaad, ik werd binnen de dertig (30) minuten getakeld.De chauffeur van de takelwagen wees me erop dat ik - om tijd te winnen - al mocht bellen onderweg naar hun depot. Hij had voldoende ervaring met zulke gevallen zei hij.Inderdaad... ik belde terug en wederom moest ik het hele relaas doen met bijhorende gegevens verstrekken. Zonder enige vorm van racisme wens ik ook mee te geven dat het Nederlands van bepaalde van jullie mensen ondermaats is. Maar dat vertaalt zich ook op jullie site waar er - minstens - één taalfout staat (zie bijlage met als titel NU IN PANNE?)Groot was mijn verbazing het moment waarop de beambte zei dat hij ons niet meer verder kon helpen daar we al getakeld waren dan vervielen hun verplichtingen kreeg ik te horen. Ik wees hem erop dat zijn collega iets anders had meegedeeld en dat dit gesprek ook was opgenomen. Meermaals moest de beambte advies vragen aan zijn supervisor doch finaal kreeg ik te horen dat hij me binnen 30 (dertig) minuten zou terugbellen. U kan het al raden, de dertig minuten zijn een pak meer minuten geworden doch gelukkig kon ik worden verder geholpen. Wederom duurde het gesprek 30 (dertig) minuten. Ik zou worden teruggebeld door een dossierverantwoordelijke.Ook dit heeft lang op zich laten wachten. Hierop zijn we zo vrij geweest om jullie dienstverlening en commentaren hierop van derden te lezen op internet. De reviews van de mensen die pech hebben gehad liegen er ook niet om, ze zijn zéér ontevreden. Ik kan me daarbij aansluiten.Als voorbeeld kan U in bijlage lezen dat mijn contract niet zichtbaar is wegens drie (3) dagen vakantie van de website maar dat deze terug is op 3 juli. Vandaag 5 augustus is deze website nog steeds niet zichtbaar net als mijn contract.Ik kreeg een vervangwagen tot en met 5 augustus en mijn wagen zou worden teruggebracht naar België. Daar betaal ik ook mijn jaarlijkse premie voor.Wat ik niet kon terugvinden, was het feit op hoeveel dagen ik recht heb op een vervangwagen. Ik heb de formule MOVE ON. Zo lees ik in jullie waarborgen en beperkingen bij MOVE ON dat je krijgt een vervangwagen tot 15 dagen per jaar. In eerste instantie mocht ik de vervangwagen houden tot 5 augustus 2023. Op 4 augustus heb ik gebeld met jullie diensten met de vraag hoe lang ik een vervangwagen kreeg maar ook hoe het zit met het vervoer tussen de plaats van inleveren vervangwagen en mijn woonplaats. In mijn geval moet ik de wagen inleveren in LIER en ben woonachtig in DIEST. De beambte dd. 4 augustus 2023 begon me te spreken over cijfers die jullie hanteren (nergens terug te vinden in jullie voorwaarden). Deze cijfers zijn de reeds gemaakte kosten en komende kosten met een maximum van 1500 Euro (duizendvijfhonderd Euro). Ik kreeg te horen dat er nog budget over was zodoende ik de vervangwagen pas op 8 augustus dien in te leveren.Is dat service? Waarom kan dit niet open worden gecommuniceerd? Dit is nog steeds een pak minder dan 15 dagen vervangwagen.Trouwens, in Frankrijk heb ik mijn ongenoegen al geuit aan een beambte. Ik kreeg dit mailadres met de gratis commentaar dat dit toch niets zal uithalen. Ik mag hopen dat U alle opgenomen gesprekken nogmaals zal beluisteren zodoende U er de nodige lessen uit kan trekken.Copy van deze mail verstuur ik voor nuttige doeleinden aan Test-Aankoop.Graag Uw reactie op mijn mail.Met vriendelijke groeten,DESCHRYVER, StefanParelsbergstraat 203290 DIESTEmail: stefandeschryver@hotmail.comGSM: 0032477211767
Berichten (6)
A. C.
Naar: Touring
Beste,Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn klachten. ik wil jullie eraan herinneren dat ik een sms heb ontvangen dd. 18/08/2023 dat mijn wagen 21/08/2023 in België zou zijn in mijn garage. We zijn nu 26/08/2023 en de wagen staat nog steeds in Frankrijk bij de depannagedienst ik heb namelijk zélf contact opgenomen met deze dienst om na te gaan waar mijn wagen is. Graag ASAP jullie reactie/compensatie.
A. C.
Naar: Touring
Beste,Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn klachten. ik wil jullie eraan herinneren dat ik een sms heb ontvangen dd. 18/08/2023 dat mijn wagen 21/08/2023 in België zou zijn in mijn garage. We zijn nu 26/08/2023 en de wagen staat nog steeds in Frankrijk bij de depannagedienst ik heb namelijk zélf contact opgenomen met deze dienst om na te gaan waar mijn wagen is. Graag ASAP jullie reactie/compensatie.
Touring
Naar: A. C.
DATA NOT AVAILABLE
A. C.
Naar: Touring
Beste,Bedankt voor de reactie en de excuses doch de zaak blijft maar erger worden. Vooreerst schrijft U in de reactie dat "onderstaand antwoord werd op 9 augustus jl. naar de Heer Deschryver gestuurd". Ik weet niet naar welk adres of via welk medium het bericht zou hebben verstuurd, maar ik heb niets ontvangen.Ik heb jullie diensten op 5 september 2023 een aangetekend schrijven overgemaakt met bijkomende klachten. U schrijft in Uw bovenstaand antwoord dat de levering van mijn wagen voorzien is op 18 augustus ek. Wel, ik kan U zeggen dat ik mijn wagen pas op 4 september omstreeks 16.00 uur heb ontvangen!!!!! En in welke toestand!? VOL met krassen!!! In de aangetekende brief - aan Uw bedrijf gericht - staat het volledig verslag evenals enkele foto's. Ik wacht op reactie van jullie zijde.
Touring
Naar: A. C.
Geachte,Ivm bovenstaand dossier, onderstaand antwoord werd op 9 augustus jl. naar de Heer Deschryver gestuurd Geachte,Ik kom terug op onze telefoongesprekken van gisteren 08.08.2023.Zoals gemeld aan de telefoon, heeft u recht op een vervangwagen na een panne in het buitenland.Deze vervangwagen kan u krijgen voor 15 dagen om de reis verder te zetten. Ofwel krijgt u een vervangwagen om terug te keren naar huis, eens terug in België moet deze vervangwagen ingeleverd worden.Het spijt me dat u foute informatie hieromtrent doorgekregen heeft en ik bied u hiervoor dan ook onze oprechte excuses aan.De oproepen werden allemaal beluisterd en de team-leader werd hiervan op de hoogte gebracht. Hij heeft dan ook onmiddellijk gereageerd met de inplanning van een aangepaste coaching.U kreeg de vervangwagen uitzonderlijk voor 6 dagen ter beschikking en zoals gezegd, kan ik helaas geen verdere verlenging toestaan. De levering van uw eigen wagen uit Frankrijk is voorzien op 18 augustus ek.Ik bied u nogmaals onze verontschuldigingen aan en verzeker u dat Touring er altijd alles aan doet om haar klanten zo efficiënt mogelijk te helpen.Met vriendelijke groeten,RIA VAN NIEUWENHOVE COMMERCIAL CUSTOMER EXPERIENCE OFFICERTOURING Koning Albert II laan 4 Blv du Roi Albert II - BRUSSEL 1000 BRUXELLEST + 32 2 286 34 25WWW.TOURING.BE-------------------- ref:_00D24IKXJ._500Jv7b7Pv:refThis e-mail message, including any attachments, is CONFIDENTIAL and may contain legally privileged information. This e-mail is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed. If you have received this e-mail in error, please notify the sender of this e-mail or Touring and delete it immediately from your system without printing, saving andor opening attachments. Please visit our website to read our Policy.
A. C.
Naar: Touring
Beste,Bedankt voor de reactie en de excuses doch de zaak blijft maar erger worden. Vooreerst schrijft U in de reactie dat "onderstaand antwoord werd op 9 augustus jl. naar de Heer Deschryver gestuurd". Ik weet niet naar welk adres of via welk medium het bericht zou hebben verstuurd, maar ik heb niets ontvangen.Ik heb jullie diensten op 5 september 2023 een aangetekend schrijven overgemaakt met bijkomende klachten. U schrijft in Uw bovenstaand antwoord dat de levering van mijn wagen voorzien is op 18 augustus ek. Wel, ik kan U zeggen dat ik mijn wagen pas op 4 september omstreeks 16.00 uur heb ontvangen!!!!! En in welke toestand!? VOL met krassen!!! In de aangetekende brief - aan Uw bedrijf gericht - staat het volledig verslag evenals enkele foto's. Ik wacht op reactie van jullie zijde.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten